Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbered dina enheter för IOS 7

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av onnyt:

Hur vet man vilken modell man har av iPhone 4 respektive 5?. Finns ju två alternativ för 5:an och tre för 4:an

Modellnumret ska finnas på baksidan av telefonen.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-18 10:17

Bara för att vara lite extra säker skulle jag vilja vara säker på att kunna nedgradera min iPhone 4s om jag inte är nöjd med 7:an (kommer antagligen inte att hända, men iaf). Vilken fil är det man ska spara på då för att att kunna gå tillbaka till 6.1.3 som jag kör nu?

Ursprungligen av andas:

Bara för att vara lite extra säker skulle jag vilja vara säker på att kunna nedgradera min iPhone 4s om jag inte är nöjd med 7:an (kommer antagligen inte att hända, men iaf). Vilken fil är det man ska spara på då för att att kunna gå tillbaka till 6.1.3 som jag kör nu?

Alla firmwares finns på sidan jag länkade i förra inlägget, det finns bara en för 4S, så det bör vara den, http://appldnld.apple.com/iOS6.1/091-2611.201...

Oavsett så kommer du alltid kunna få tag på äldre firmwares på nätet.

Det kommer endast vara möjligt att nedgradera så länge Apple fortfarande signerar gamla firmwares.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-18 10:36
Ursprungligen av keptang:

Alla firmwares finns på sidan jag länkade i förra inlägget, det finns bara en för 4S, så det bör vara den, http://appldnld.apple.com/iOS6.1/091-2611.201...

Oavsett så kommer du alltid kunna få tag på äldre firmwares på nätet.

Det kommer endast vara möjligt att nedgradera så länge Apple fortfarande signerar gamla firmwares.

Det är nog det jag menar, att man kan nedgradera via jailbreak om man har den gamla signeringsfilen nedsparar. Så det är den jag frågar efter mao. Ursäkta min totala okunskap, men jag skaffade iPhone efter att de implementerat svenskt tangentbord och har aldrig känt behover att jailbreaka.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-18 11:32
Ursprungligen av keptang:

Modellnumret ska finnas på baksidan av telefonen.

Bak på min 4:a står det, A1332. Vilken firmware gäller då?

Ursprungligen av andas:

Det är nog det jag menar, att man kan nedgradera via jailbreak om man har den gamla signeringsfilen nedsparar. Så det är den jag frågar efter mao. Ursäkta min totala okunskap, men jag skaffade iPhone efter att de implementerat svenskt tangentbord och har aldrig känt behover att jailbreaka.

Du är ute efter signeringsfilen (SHSH)? Den är unik för din telefon.

Ursprungligen av onnyt:

Bak på min 4:a står det, A1332. Vilken firmware gäller då?

http://appldnld.apple.com/iOS6.1/091-2610.201...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-18 12:19
Ursprungligen av keptang:

Du är ute efter signeringsfilen (SHSH)? Den är unik för din telefon.

http://appldnld.apple.com/iOS6.1/091-2610.201...

Tackar

Jag har iPhone 4 och en iPad 2 men ingen av dem går att uppgradera till 7. Står att jag har det senaste (6.1.3). Är något fel eller har den inte släppts än?

Ursprungligen av fransisak:

Jag har iPhone 4 och en iPad 2 men ingen av dem går att uppgradera till 7. Står att jag har det senaste (6.1.3). Är något fel eller har den inte släppts än?

Det bör dyka upp först mot kvällen. IOS 6 kom 19.00 svensk tid.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 14:39
Ursprungligen av kevcay:

Jag måste säga att jag tycker att IOS7 på ipad 4 fungerar hur bra som helst. Beta versionerna var inte särskilt bra med GM version är smidig. Jag har inte märkt av en enda lagg eller något som ser ogenomtänkt eller ofärdigt ut.

Sen tycker jag inte att det är okej att avråda användare från att installera IOS 7 på ipad på grund av hur betaversionerna sett ut.

Eftersom det kommit rapporter om att det är iOS 7 GM (som i praktiken är den skarpa versionen) som laggar är det helt ok att varna folk så dom inte blir besvikna.

Ursprungligen av kevcay:

Jag måste säga att jag tycker att IOS7 på ipad 4 fungerar hur bra som helst. Beta versionerna var inte särskilt bra med GM version är smidig. Jag har inte märkt av en enda lagg eller något som ser ogenomtänkt eller ofärdigt ut.

Sen tycker jag inte att det är okej att avråda användare från att installera IOS 7 på ipad på grund av hur betaversionerna sett ut.

Det är okej att ta det lite piano och vänta in rapporter från andra och eventuellt de första buggfixarna ja. Servrarna ikväll lär ändå bli överbelastade. Det är superbra att det fungerar för dig, men det är många som rapporterar annorlunda. Vi avråder inte helt utan ger bara något att tänka på. Upp till var och en att känna efter hur viktigt det är att övergången går smärtfritt.

Ursprungligen av Redaktionen:

Det är snart den 18 september och IOS 7 släpps fritt till allmänheten. Det finns några saker du bör tänka på innan du trycker på uppdatera och 99mac erbjuder därför en praktisk guide.

Läs hela artikeln här

Här är en sammanställning av när IOS 7 borde dyka upp runt om i världen:

Någon som vet om bilder och appar stannar kvar när man uppdaterar?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 17:36
Ursprungligen av 99sani1:

Någon som vet om bilder och appar stannar kvar när man uppdaterar?

Ja dom kommer finnas kvar men säkerhetskopiera för säkerhets skull

Hej, vadå finns de reda några som har ios7 ?

Ursprungligen av Redaktionen:

Det är snart den 18 september och IOS 7 släpps fritt till allmänheten. Det finns några saker du bör tänka på innan du trycker på uppdatera och 99mac erbjuder därför en praktisk guide.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 18:03
Ursprungligen av Mr_feffe:

Hej, vadå finns de reda några som har ios7 ?

Ja antingen har man ett utvecklarkonto eller så har man installerat ändå dom iOS 7 beta som har kommit ut.

jaha oki, tackar.

e de någon som vet om Siri kommer på svenska nu i 7an?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 18:16
Ursprungligen av Mr_feffe:

e de någon som vet om Siri kommer på svenska nu i 7an?

Nej det vet vi först om ca 44min
Men troligtvis inte.

1min

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-18 19:02

Hej hå nu kör vi.
Edit: ca 2 timmar återstår...

Misslyckades, misslyckades, misslyckades... på alla mina iPrylar

Kom igen Apple, skaffa servrar som orkar med, så här är det varje gång.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2013-09-18 19:33

Jag saknar wifi och kan inte uppdatera från datorn. Nån som har samma problem?

Ursprungligen av Sir N.:

Misslyckades, misslyckades, misslyckades... på alla mina iPrylar

Kom igen Apple, skaffa servrar som orkar med, så här är det varje gång.

Felet är väl att dom släpper överallt samtidigt. Då är det några 100.000 i nuläget som tankar/försöker. Min har starta på en i pryl - men det står "återstående tid 4 timmar" och jag har 100 i hastighet. Då kan man lika gärna vänta till det lättar. Nu står det 6 timmar..... Nu 8 timmar - avbryter och återkommer i morgon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 19:42
Ursprungligen av Sir N.:

Misslyckades, misslyckades, misslyckades... på alla mina iPrylar

Kom igen Apple, skaffa servrar som orkar med, så här är det varje gång.

Jag anser inte att det är så här varje gång. Visst att det alltid är hårt tryck men upprepade felmeddelanden som gör att initialiseringen av nerladdningen inte ens funkar är nytt för mig. Då har jag ändå varit med sedan 2.0.

Om man får komma med något som idag kan liknas vid en klyscha..."så här var det inte på Steves tid".

Ursprungligen av zinned:

Jag anser inte att det är så här varje gång. Visst att det alltid är hårt tryck men upprepade felmeddelanden som gör att initialiseringen av nerladdningen inte ens funkar är nytt för mig. Då har jag ändå varit med sedan 2.0.

Om man får komma med något som idag kan liknas vid en klyscha..."så här var det inte på Steves tid".

Låter lyxigt, det här är standard, var samma sak vid åtminstone IOS 6. Nu har det avbrutits flera gånger. Iphone säger typ 13 timmar och inte ens Itunes är nere än.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 20:26
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Låter lyxigt, det här är standard, var samma sak vid åtminstone IOS 6. Nu har det avbrutits flera gånger. Iphone säger typ 13 timmar och inte ens Itunes är nere än.

Jag har ändå varit med sedan iPhone OS 2.0 och aldrig haft dessa problemen. Itunes 11.1 gick att ladda ner från hemsidan efter ett par försök men att försöka uppdatera telefonen via iTunes är lögn.

Testade nu att starta uppdateringen direkt i telefonen istället men där står det endast "Beräknar återstående tid...".

Avbryter.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-18 21:10

Inte ens iTunes 11.1 finns att uppdatera till (för mig)..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 21:33
Ursprungligen av mattiL:

Inte ens iTunes 11.1 finns att uppdatera till (för mig)..

Ladda ner manuellt istället

http://www.99mac.se/forum/p/2168492

Bevaka tråden