- nonni123
- Medlem ●
- 2013-10-25 14:54
Hej Nonni123,
Vi svarar alltid på mail inom 24 timmar. Vi svarar dock aldrig på mail som rör frågor kring information som publiceras på merinfo.se av anledningen att vi ej kan ta bort eller ändra informationen. Detta är vi också väldigt tydliga med att vi ej svarar på.
Du som mailar oss får alltid dock ett automatiskt svar med hänvisning till vår guide där du kan läsa om möjligheterna att ta bort och/eller ändra information via våra källor.
I detta fallet handlar det om ett felaktigt telefonnummer, om det visas fel på merinfo.se betyder det också att fel information finns hos teleoperatören.
Om du följer denna guiden så får du snabbt hjälp med hur du kommer tillrätta med problemet: http://blog.merinfo.se/ta-bort-uppgifter-pa-m...
Mvh
Merinfo.se
Hej
Ni är det enda personuppgiftsföretag jag känner till, som det blir rundgång med i kommunikationen.
Kollar man på länken du skickade så står det överallt att ni kan ändå inte kommer att göra något för att ta bort informationen.
"Vi på Merinfo.se har ingen som helst möjlighet att ändra eller ta bort uppgifter som publiceras på Merinfo.se och svarar därför inte heller på förfrågningar eller funderingar kring detta."
Det upprepar ni gång på gång...
Felinformationen ligger inte hos min operatör, jag har kontrollerat med dem två gånger för att vara säker.
Varför ska jag då kontakta dem som du skrivit tidigare då en annan person frågade samma sak, för att
fel anmäla det hos operatören då det är er server felaktigheten ligger på.
Ni krånglar och hänvisar bort människor för att ni tydligen inte vill ta bort informationen som är fel.
Ett Moment 22 för de stackare som drabbas av er.
Antagligen tycker ni att det ser bättre ut med ett telefonnummer än inget alls.
Observera igen ni är de ENDA företaget av alla dessa personuppgiftslämnande sajter på nätet som
absolut måste hålla på att krångla.
Det kommer ju att ge er ett dåligt namn och rykte om ni inte kan bli smidigare
utan vägrar att kommunicera genom att enbart skicka den information du hänvisar till.
Att dessutom skriva att ni har den mest kompletta personuppgiftsinformationen,
får mig att undra om det inte är så att ni har den mest FELAKTIGA informationen om människor på nätet.
Det viktigaste är för folk att man har rätt information, inte mest information, för det är värdelös
information om det är FEL information.
Så varför uppdaterar ni inte informationen mot andra företags servrar så att ni har korrekt information
på nätet ?
Varför lyssnar ni inte på när folk kommer med information om ändringar ?