Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installationsproblem med Mavericks

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2013-10-23 20:21

Jag undrar ifall någon mer har fått problem med installationen av Mavericks? Problemet för mig är att när jag startar Mavericks installationsfil så ska man godkänna avtal osv och sedan starta om datorn. Det är här problemet kommer! Den kommer till "Appleloggan" och en "laddningscirkel" börjar att snurra i ca 1 min som sedan hänger sig, sedan så händer det inget mer.
Jag måste stänga av datorn via att hålla inne starknappen och sedan starta den i "Safe Boot" med shift-tangenten nertryckt.

Mina spec: Sen 2009 iMac. Processor 3,06 GHz Intel Core 2 Duo, 4 gig ram. Programvara Mac OS X Lion 10.7.5
Finns det någon som kan hjälpa mig med detta problem?

#mavericks

Senast redigerat 2013-10-25 14:46
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-23 21:45

Kört Skivverktyg, reparera skivrättigheter?

  • Medlem
  • Kristinestad Finland
  • 2013-10-25 14:46

Jag har kört skivverktyg, reparerat allt som går att reparera. Tagit bort allt som hetat Mavericks på datorn. Det går inte att ladda ner uppdateringen. Finns det något sätt att ladda ner som förbigår uppdateringen via apple store?

  • Medlem
  • Kristinestad Finland
  • 2013-10-26 00:17
Ursprungligen av rnyholm:

Jag har kört skivverktyg, reparerat allt som går att reparera. Tagit bort allt som hetat Mavericks på datorn. Det går inte att ladda ner uppdateringen. Finns det något sätt att ladda ner som förbigår uppdateringen via apple store?

Svarar mig själv. Lösningen till problemet för min del var nog oväntad. Jag läste någonstans att byt till långsammare internet kontakt. Har fiberkabel med 100 mb's hastighet. Satte fast i datorn ett 3g modem och då började filen laddas ner. Gick till Launchpad och tyngde på option varvid ett kryss kom bredvid Maverickinstallations ikonen. Den försvann ingenstans men åtminstone avslutades det vad den höll på med. Gick och körde igen skivverktygets reparation och nu skriver jag på Maverick.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2013-10-26 10:20
Ursprungligen av kenjon:

Kört Skivverktyg, reparera skivrättigheter?

Jag körde skivvertyg och allt var okej där. Jag tog och installerade Lion igen, för att sedan ladda ner Mavericks. Så nu är Mavericks installerat på iMacen. Hoppas att man inte får mer problem med tanke på hur det började...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2013-10-27 21:01
Ursprungligen av Cuda:

Jag körde skivvertyg och allt var okej där. Jag tog och installerade Lion igen, för att sedan ladda ner Mavericks. Så nu är Mavericks installerat på iMacen. Hoppas att man inte får mer problem med tanke på hur det började...

Det slutade inte bra! Efter att jag hade installerat Mavericks och använt datorn ett tag, så satte jag datorn i "viloläge". När jag sedan skulle väcka den igen så var det bara en svart skärm som lös.
Var tvungen att stänga av datorn med att hålla inne startknappen. Fortsatte med en massa krångel på olika sätt. Det slutade i alla fall med att jag var tvungen att blåsa hårddisken och sedan installera Lion. Så Mavericks får vänta för min del

1
Bevaka tråden