Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fantastical 2 för Iphone med påminnelser

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kalenderappen Fantastical 2 är en ny, fristående version av Fantastical för Iphone. Appen har fått ett nytt utseende anpassat för IOS 7 och ett antal förbättringar, däribland stöd för påminnelser och bättre tolkning av text.

Läs hela artikeln här

Lätt det bästa kalenderprogrammet för iOS.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Lätt det bästa kalenderprogrammet för iOS.

Jo, så är det nog. Tycker att det blev ännu bättre nu än förra versionen.

Hur är den på iPad då?

Jag kör Week Cal, idé och byta?

iPhone only.

Ursprungligen av ilPadrino:

iPhone only.

Topic; "Fantastical 2 för Iphone med påminnelser".

Ursprungligen av Anderlind:

Topic; "Fantastical 2 för Iphone med påminnelser".

Ja, läste det, men du kanske har hört att iphone apps ofta kan köras på iPad, därav min fråga

Ursprungligen av panther:

Ja, läste det, men du kanske har hört att iphone apps ofta kan köras på iPad, därav min fråga

Det går bra att köra på iPad, men det kommer inte se så trevligt ut om det inte är anpassat för iPad.

Ursprungligen av Anderlind:

Det går bra att köra på iPad, men det kommer inte se så trevligt ut om det inte är anpassat för iPad.

Har du testat den här appen på ipad, eller antar du?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-31 22:27
Ursprungligen av panther:

Har du testat den här appen på ipad, eller antar du?

En app som är gjord för både iPhone och iPad ser bra ut.
En app som BARA är gjord för iPhone ser inte bra ut.
Så har det alltid varit

Ursprungligen av panther:

Har du testat den här appen på ipad, eller antar du?

Har inte provat, kommer inte att prova förrän det finns en version för iPad eftersom det inte kommer bli någon trevlig upplevelse.
Se utvecklarens hemsida.

Ursprungligen av lappen71:

En app som är gjord för både iPhone och iPad ser bra ut.
En app som BARA är gjord för iPhone ser inte bra ut.
Så har det alltid varit

Ok, jag var inte intresserad av antaganden, utan undrade om någon testat på ipad.
Forget it, 22:- är inte ens en fika, får väl kolla själv.
Den kanske blir uppdaterad senare

Överraskande bra kalender som genast tog över i min iPhone 5

@Panther
Jag har testat den på min Ipad och det var inte lika lyckat.
Det står klart och tydligt att den är optimerad för Iphone 5 och det är ju lite skillnad på skärm, eller hur

Men när man läser deras blogg, så skriver dem att de nu jobbar med en app för Ipad också

Ursprungligen av panther:

Ok, jag var inte intresserad av antaganden, utan undrade om någon testat på ipad.
Forget it, 22:- är inte ens en fika, får väl kolla själv.
Den kanske blir uppdaterad senare

Den fungerar. Men känns inte som något lyft över standardkalendern på iPad

Ja, ni har ju redan nämnt alla svar redan, men det är värt att understryka: Fantastical 2 är bara för iPhone i dagsläget. Och så vitt jag tolkar detta stycke på deras blogg kommer den att förbli så:

Citat:

As for the iPad — while we normally don’t announce products in advance — we’d like to reassure everyone that the iPad version is still coming. It will also be a separate app, available for iOS 7 only. We hope you’ll find it worth the wait.

Jag tolkar detta som att iPad-versionen kommer att vara en separat app, till separat pris. Så köp inte Fantastical 2 i förhoppningen om att den ska bli universell, köp den för att det är en helt grymt bra kalender för iPhone

Förövrigt så tjänar man mycket på att lägga lite tid på att lära sig hur man bäst skriver "naturligt språk", både i appen och i datorn. Till exempel att man använder [b]@[/b] för att indikera plats och / för att välja kalender (om man använder flera). Månader måste skrivas på engelska, men det räcker med de tre första bokstäverna och förutom maj och oktober blir det ju samma på svenska.

Ursprungligen av MalcomX:

Överraskande bra kalender som genast tog över i min iPhone 5

@Panther
Jag har testat den på min Ipad och det var inte lika lyckat.
Det står klart och tydligt att den är optimerad för Iphone 5 och det är ju lite skillnad på skärm, eller hur

Men när man läser deras blogg, så skriver dem att de nu jobbar med en app för Ipad också

Ursprungligen av BlackSmp:

Den fungerar. Men känns inte som något lyft över standardkalendern på iPad

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, ni har ju redan nämnt alla svar redan, men det är värt att understryka: Fantastical 2 är bara för iPhone i dagsläget. Och så vitt jag tolkar detta stycke på deras blogg kommer den att förbli så:

Jag tolkar detta som att iPad-versionen kommer att vara en separat app, till separat pris. Så köp inte Fantastical 2 i förhoppningen om att den ska bli universell, köp den för att det är en helt grymt bra kalender för iPhone

Tack för input alla

Jag köpte den, och får väl utvärdera och se om den medför några förbättringar gentemot Week Cal.
Första anblicken på iPad; nej det är inte som en iPad app, men ganska ok för att vara en iPhone app. På iPhone känns den ju däremot smidigare i första anblicken än Week Cal.
Kul att kolla nya kalendrar i vart fall. De används ju flitigt, så det är värt att hålla ögonen öppna.

Ursprungligen av panther:

Tack för input alla

Jag köpte den, och får väl utvärdera och se om den medför några förbättringar gentemot Week Cal.
Första anblicken på iPad; nej det är inte som en iPad app, men ganska ok för att vara en iPhone app. På iPhone känns den ju däremot smidigare i första anblicken än Week Cal.
Kul att kolla nya kalendrar i vart fall. De används ju flitigt, så det är värt att hålla ögonen öppna.

Vi kör WeekCal sedan flera år, både jag och min fru. Kan du säga något om på vilket sätt Fantastical är smidigare än WC? Ibland tycker jag det finns lite onödigt många alternativ i WC för att redigera möte osv. Större/flera ändringar gör jag nog hellre på datorn, faktiskt. WC kan kännas lite rörig...

Tack på förhand, @panther

Ursprungligen av sickan_25:

Vi kör WeekCal sedan flera år, både jag och min fru. Kan du säga något om på vilket sätt Fantastical är smidigare än WC? Ibland tycker jag det finns lite onödigt många alternativ i WC för att redigera möte osv. Större/flera ändringar gör jag nog hellre på datorn, faktiskt. WC kan kännas lite rörig...

Tack på förhand, @panther

Weekcal är en mycket bra app

Ursprungligen av sickan_25:

Vi kör WeekCal sedan flera år, både jag och min fru. Kan du säga något om på vilket sätt Fantastical är smidigare än WC? Ibland tycker jag det finns lite onödigt många alternativ i WC för att redigera möte osv. Större/flera ändringar gör jag nog hellre på datorn, faktiskt. WC kan kännas lite rörig...

Tack på förhand, @panther

Mest känslan att Fantastical känns enklare och snabbare att använda på iPhone. Week Cal har många alternativ precis som du säger, och på iPhonen blir det lite plottrigt, på iPaden kan jag däremot uppskatta det. Har inte hunnit utvärdera så länge än, sen inatt
Men jag har gått tillbaka till Week Cal på iPaden och kommer fortsätta utvärdera Fantastical på iPhonen, for now.
Ska bli spännande att se hur Flexbits iPad app blir sen.

Jag återgick till Weekcal som alternativ till Apple standard och raderade Fantastical.
För jag upptäckte att jag inte fick påminnelse på tidigare inlagda händelser och det fann många andra fel i appen.

Så min rekommendation, är WeekCal om man vill ha betydligt bättre översikt och lite fler funktioner än vad Apple Standard ger

Ursprungligen av MalcomX:

Jag återgick till Weekcal som alternativ till Apple standard och raderade Fantastical.
För jag upptäckte att jag inte fick påminnelse på tidigare inlagda händelser och det fann många andra fel i appen.

Så min rekommendation, är WeekCal om man vill ha betydligt bättre översikt och lite fler funktioner än vad Apple Standard ger

Får du inga påminnelser på event som ligger i iCloudkalendrar? Låter skumt

WeekCal är riktigt bra också, och rätt populär här i Sverige om man får tro topplistorna. Personligen föredrar jag dock Fantastical (både 1 och 2), jag tycker WeekCals gränssnitt är lite rörigt även om det är bra översiktigt. Det är funktionellt men inte behagligt så att säga*. Men för den som gillar maximal överblick och mycket information är nog WeekCal bättre. Det är nog en personlig fråga vad man föredrar.

Men sen så är jag som sagt helt såld på möjligheten att lägga till saker via ren text, som jag skrev om ovan, och där glänser verkligen Fantastical (och det är ännu bättre i OS X där man skriver snabbare).

Vill man testa något nytt kan man även kolla in Cal som är gratis. Där är all fokus på rent och luftigt gränssnitt och att inte visa för mycket på en gång utan bara det mest aktuella. Gillar utseende på Cal riktigt mycket.

* = WeekCal har en stor redesign för iOS 7 på gång, så snart ser det nog annorlunda ut.

Ursprungligen av Adrian B:

Vill man testa något nytt kan man även kolla in Cal som är gratis. Där är all fokus på rent och luftigt gränssnitt och att inte visa för mycket på en gång utan bara det mest aktuella. Gillar utseende på Cal riktigt mycket.

* = WeekCal har en stor redesign för iOS 7 på gång, så snart ser det nog annorlunda ut.

Cal ska jag undersöka.

Just redesignen på WeekCal är något jag ser mycket fram emot!

Ursprungligen av sickan_25:

Just redesignen på WeekCal är något jag ser mycket fram emot!

Ute nu!

Ursprungligen av Adrian B:

Ute nu!

Och visst blev den ännu bättre än tidigare? Mycket nöjd med senaste uppdateringen!

1
Bevaka tråden