Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är administratörslösenord

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska installera mavericks på min iMac och efter det att jag laddat ner det och skall påbörja installationen så frågar den efter administratörslösenordet!! Vad är det och hur hittar jag det? Jag har inget lösen alls på min dator så hur hittar jag det här?

#mavericks

Senast redigerat 2013-10-24 20:12
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-24 19:49
Ursprungligen av Nicko35:

Ska installera mavericks på min iMac och efter det att jag laddat ner det och skall påbörja installationen så frågar den efter administratörslösenordet!! Vad är det och hur hittar jag det? Jag har inget lösen alls på min dator så hur hittar jag det här?

Det är det adminlösenord som sattes av dig eller den som installerade OS X senast på din dator eller när den sattes igång allra första gången.

Ursprungligen av zinned:

Det är det adminlösenord som sattes av dig eller den som installerade OS X senast på din dator eller när den sattes igång allra första gången.

Om man inte satt ett lösen så lämnar man blankt och trycker enter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-24 20:52
Ursprungligen av pmarriott:

Om man inte satt ett lösen så lämnar man blankt och trycker enter.

Eller det, ja.

  • Medlem
  • Boden
  • 2013-10-25 00:38

Jag har problem med min Mac Mini. Skrev upp allt väldigt noga när jag startade upp den första gången, minns inte något administrationslösenord alls, har det inte heller noterat bland det jag skrev upp. Det lösenord jag skrev upp har jag testat, har även testat blankt. (och ett gäng andra möjliga, men de funkar inte heller).
När jag uppgraderade till Mountain Lion minns jag inget om nåt administrationslösenord...

Hur gör jag nurå ? :-/

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-11-17 13:15

Du kan starta ifrån en startskiva (Mata in installations-CD:n, starta om datorn och håll nere alt, välj att starta från CD:n) eller recovery-partitionen (håll nere Command+R under start). I Verktygsmenyn finns återställning av lösenord.

  • Medlem
  • Boden
  • 2013-11-17 13:48
Ursprungligen av JonesH:

Du kan starta ifrån en startskiva (Mata in installations-CD:n, starta om datorn och håll nere alt, välj att starta från CD:n) eller recovery-partitionen (håll nere Command+R under start). I Verktygsmenyn finns återställning av lösenord.

Det löste sig, tog frugans login & lösen. Dock är jag säker på att jag hade rätt eget lösen så nån bugg var det nog.
Installationsskiva, följde nog inte med nån sån...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-11-17 13:51

Det gjorde det nog, om du inte köpte den begagnad och inte fick med startskivan. Provade du att starta från Recovery-partitionen då? Verkar hemskt opraktiskt att inte veta sitt eget lösenord.

1
Bevaka tråden