Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligt att se flera händelser i iPhoto samtidigt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en del bilder som importerats till iPhoto i omgångar. Flera dubletter finns därmed. Jag skulle vilja se några händelser samtidigt för att radera dubletter men inte de bilder som bara finns i en händelse. Möjligt se flera händelser bredvid varandra för att se vad man gör och inte behöva hoppa fram och tillbaka hela tiden?
iPhoto ´11 = 9.5 på OSX 10.9

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-11-22 10:56

Här är ettprogram jag använder mig av lite då och då. Om du inte vill importera dubbletter från början kanske du skall ta och kryssa för att inte importera bilder som redan finns i biblioteket. Nu använder jag inte iPhoto själv men jag har för mig att det skall finnas ett sådant val när man importerar från kameran eller kortet.

Ja, problemet är gammalt. Använde inte iphoto "från början" utan sparade bilderna på annat sätt. Då blir det lätt dubletter lite här och där. När jag sen bestämde mig för iPhoto och la in "allt" så smög dom med. Nu finns dom där. Så frågan är hur jag smidigt kan hitta dem och välja att ta bort dubletterna. Kanske photosweeper kan vara lösningen. Skall kolla.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-22 11:40
Ursprungligen av cuben@mac99:

Ja, problemet är gammalt. Använde inte iphoto "från början" utan sparade bilderna på annat sätt. Då blir det lätt dubletter lite här och där. När jag sen bestämde mig för iPhoto och la in "allt" så smög dom med. Nu finns dom där. Så frågan är hur jag smidigt kan hitta dem och välja att ta bort dubletterna. Kanske photosweeper kan vara lösningen. Skall kolla.

Berätta gärna hur det fungerade, så att andra också får ta del av det!

1
Bevaka tråden