Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fynda hos Apple bara idag

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag är den enda dagen om året som Apple sänker priserna, det är nämligen Black Friday. I de svenska butikerna har företaget sänkt priserna på Ipad, Mac och Ipod samt några tillbehör.

Läs hela artikeln här

Jag skulle kanske lämna tillbaka min Air till Elgiganten och beställa en från Apple istället... Det är i alla fall 450 kr som kan användas till andra roliga saker

  • Medlem
  • ?
  • 2013-11-29 10:22

?En riktig svart fredag...⚫️

Slog till på en 15" MBPr av värre modell på Grafit då de också hade rabatt idag Lagom inför helgen.

Funderade på att köpa en Airport Extreme. Visade sig att det skulle kosta 3 kronor mer än om jag skulle använda min studentrabatt från Mecenat på 10%.

Har försökt finna belägg att köpa en Air som har liite rabatt idag. Menar svårt att finns anledningar som har med framförallt jobb att göra (jobbar som regissör och filmfotograf). Om det skulle finnas något riktigt befogat, är läsa morgontidningen på något sätt bättre på en platta?

Tips välkomna gärna!

  • Medlem
  • ?
  • 2013-11-29 15:02

?Som regissör och fotograf är du nog bäst lämpad själv, att komma på lämpliga användningsområde i ditt yrke. iPad Air med sin fantastiska skärm och 128GB var det just din kundkategori som Apple motiverade sin minneshöjning till. Morgontidningen på en stor iPad med retina skärm fungerar utmärkt för mig. Med en stationär dator sitter man där man sitter framför sin stora skärm. Med en bärbar blir det besvärligt att finna en flexibel plats med tangentbordet och skärmen är alltid liggande. iPaden löser dessa problem och kunde personligen få vara ännu större.

Ursprungligen av mac+:

?En riktig svart fredag...⚫️

Ja, en riktig riktig svart dag. ? för oss som precis har köpt en Air... Nåja, då vet man bättre nästa gång.

Ursprungligen av Redaktionen:

Idag är den enda dagen om året som Apple sänker priserna, det är nämligen Black Friday. I de svenska butikerna har företaget sänkt priserna på Ipad, Mac och Ipod samt några tillbehör.

Läs hela artikeln här

Det blev en ny iMac 27, närmare en 1000-lapp förtjänst. Det säger man ju inte nej till.
Postade frågor i iMac-tråden, istället, kanske bättre än i denna tråden...

Senast redigerat 2013-11-29 15:47
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-29 16:02
Ursprungligen av MacMarkus:

Ja, en riktig riktig svart dag. ? för oss som precis har köpt en Air... Nåja, då vet man bättre nästa gång.

Hade det verkligen varit värt att vara utan den fram till nu bara för att spara några hundralappar?

Ursprungligen av Vassius:

Hade det verkligen varit värt att vara utan den fram till nu bara för att spara några hundralappar?

Så svårt som den var att få tag i så... Nop! Det hade det inte. I en annan tråd så jonglerade jag mellan olika dockningsstationen med fett ljud. Där sparade jag 4 600:- på en Demo produkt.

Är så förnöjd så...

Är det någon av er som sätter gravyrer på era? eller är det bara korkat inför andrahandsförsäljning?

Så dajligt! En 64 med simkort blev det..

Senast redigerat 2013-11-29 17:20

Jag skippar alltid gravyr. Nu blev det en 32, cellular, silver och den som jag har i handen åker tillbaka till Elgiganten när den andra kommer:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-29 22:12

Märligt att där är rabatt på iPad Air men inte på iPad Mini Retina...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-30 01:11

Jag tjänar för bra tydligen för att bry mig om denna marginella prissänkning!!

Ursprungligen av lappen71:

Jag tjänar för bra tydligen för att bry mig om denna marginella prissänkning!!

Tror du är mer arrogant än rik, eftersom du för det första behöver berätta det.
Många som jag vet är betydligt rikare än vad du möjligtvis kan vara, är vad jag vet ute och fyndar på Black Friday bara för 'sportens skull'

Ursprungligen av panther:

Tror du är mer arrogant än rik, eftersom du för det första behöver berätta det.
Många som jag vet är betydligt rikare än vad du möjligtvis kan vara, är vad jag vet ute och fyndar på Black Friday bara för 'sportens skull'

Fynda är väl ett ganska kraftigt ord om det mesta inte ens har 10% rabatt? Imho.

Ursprungligen av keptang:

Fynda är väl ett ganska kraftigt ord om det mesta inte ens har 10% rabatt? Imho.

Nu menade jag kanske inte bara specifikt Black Friday på Apple Store. I USA är ju BF ganska mycket större än här också för övrigt.

Sen står det ju faktiskt fynda i trådens rubrik, och den uppfann inte jag

Senast redigerat 2013-11-30 10:12
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-30 11:02
Ursprungligen av panther:

Tror du är mer arrogant än rik, eftersom du för det första behöver berätta det.
Många som jag vet är betydligt rikare än vad du möjligtvis kan vara, är vad jag vet ute och fyndar på Black Friday bara för 'sportens skull'

Rik är ett brett begrepp och jag behöver inte ha mycket pengar för att känna mig rik.
Jag har så pass mycket att denna löjliga prissänkning inte ens är värd att krångla för.
Att sitta och vänta på denna dag för att spara 177:- vid ett köp av iPad mini retina är inte värt det.
Dessutom har jag alltid rabatt på Apple Store genom mitt jobb så det är ständig Black friday för mig

Ursprungligen av keptang:

Fynda är väl ett ganska kraftigt ord om det mesta inte ens har 10% rabatt? Imho.

I min värld ska priset ner 50-90% innan det är tal om att "fynda". Dvs. priset ska vara så lågt att jag köper något jag egentligen inte behöver, och inte skulle köpt om inte priset varit kraftigt nersatt.

Gissar att nedsatta priser hos äpplet är närapå skämt i jämförelser med reor på andra företag. Men jämför du äpplet med exempelvis Bowers & Wilkins så finns det inte reor på nått annat än utgående sortiment. Sedan vore det kul ifall någon viste om ett företag skulle gå ner 10% i nyaste apple hårdvara om det skulle bli straffat av äpplet, detta ifall det inte är black friday?

Ursprungligen av pmarriott:

I min värld ska priset ner 50-90% innan det är tal om att "fynda". Dvs. priset ska vara så lågt att jag köper något jag egentligen inte behöver, och inte skulle köpt om inte priset varit kraftigt nersatt.

Sant, fast samtidigt så är en nersättning med ca 7% inte fel om jag hade tänkt att köpa prylen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Sant, fast samtidigt så är en nersättning med ca 7% inte fel om jag hade tänkt att köpa prylen.

Sant även det. Om man i perioden kring black friday ändå har tänkt köpa något så är det ju läge att köpa just på den dagen.
Dock, syftet med en prissänkning är ju oftast att sälja fler enheter och därmed tjäna mer pengar. För att uppnå det målet måste prissänkningen vara så stor att man får en tillräcklig ökning i volym. Annars resulterar ju rabatten enbart i lägre intäkter. Och 7% är inte tillräckligt mycket lägre pris för att få mig att köpa något som jag annars inte hade köpt. 7% är också för liten skillnad för att få mig att välja en produkt framför en annan.

1
Bevaka tråden