Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex som mediacenter

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-10 14:00

Jag har kört XBMC ända sen det kom till gamla Xbox:en och alltid varit nöjd.
Men nu när man har både iPad och iPhone vill jag kunna se mitt material på dom så jag har gått över till Plex.
Är i överlag nöjd men många saker som INTE är bra såsom undertext stödet,att inte kunna manuellt ladda ner saknade undertexter från valfria källor,att rar stödet är borta så jag har varit tvungen att packa upp alla mina filer.
Sen det grafiska gränssnittet lämnar mycket att önska men tur är att något fört över AeonNox temat till Plex men inte alls lika utvecklat.
Det är svårt att se vilka filmer/serier som jag har sett på för det är inte som på XBMC en banner som går tvärs över ikonen eller "fodralet"
Många sådana små grafiska saker som gör det svårare att få en överblick på sitt bibliotek.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-10 21:27

Osedda har en vit fylld cirkel vid namnet, halvfylld om jag har börjat titta på den, och saknas om jag har sett färdigt på den. I PHT är det en orange fylld cirkel istället. Och visst kan man ladda ner undertexter manuellt, läs i Wikin.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-10 21:44
Ursprungligen av kenjon:

Osedda har en vit fylld cirkel vid namnet, halvfylld om jag har börjat titta på den, och saknas om jag har sett färdigt på den. I PHT är det en orange fylld cirkel istället. Och visst kan man ladda ner undertexter manuellt, läs i Wikin.

Jag vet men cirklarna är alldeles för diskret så det är svårt att se dom. Så här önskade jag att det såg ut istället.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-01-11 01:15
Ursprungligen av lappen71:

Jmånga saker som INTE är bra såsom undertext stödet,att inte kunna manuellt ladda ner saknade undertexter från valfria källor,att rar stödet är borta så jag har varit tvungen att packa upp alla mina filer.

Undertexter laddas hem automatiskt om du ställer in det?
Du kan manuellt ladda hem från precis vart du vill?
.rar har såvitt jag vet aldrig fungerat med plex, och även om man kan tycka att det är en lätt grej att lägga till så ser jag hellre att det slutas med dumheten att "packa" filmer etc, totalt onödigt när vi har nedladdning med felkontroll.
Min "källa" har förbud mot det och de har de haft sen jag började använda den för 7-8 år sen eller så.

Ursprungligen av lappen71:

Jag vet men cirklarna är alldeles för diskret så det är svårt att se dom. Så här önskade jag att det såg ut istället.

Jag håller med. Vet inte om det går att lösa med skins?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-11 08:14
Ursprungligen av Json_81:

Undertexter laddas hem automatiskt om du ställer in det?
Du kan manuellt ladda hem från precis vart du vill?
.rar har såvitt jag vet aldrig fungerat med plex, och även om man kan tycka att det är en lätt grej att lägga till så ser jag hellre att det slutas med dumheten att "packa" filmer etc, totalt onödigt när vi har nedladdning med felkontroll.
Min "källa" har förbud mot det och de har de haft sen jag började använda den för 7-8 år sen eller så.

Jag håller med. Vet inte om det går att lösa med skins?

Det är inte alltid Plex laddar hem eller hittar rätt undertexter och bara från en källa.
Med XBMC kan man med fjärrkontrollen ladda hem från nästan vilken källa man vill.
Vet att det pratas om det i Plex forumet om att det är en funktion som är önskvärd.

Annars är jag väldigt nöjd och Plex är mycket stabilare än XBMC kanske beror på att XBMC går att förändra så mycket.

Bevaka tråden