Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför (eller hur) laddas flikar om i Safari på iPad?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-02-17 13:59
Ursprungligen av hummel:

Dessa "fler" har dom jailbreak eller inte?

Framgår inte, dock hade en frågat om han skulle jailbreaka för att så hitta en lösning så minst en hade inte jailbreakat.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2014-03-03 11:51

Så idag uppgraderade jag till 7.0.6 och testade utan jailbreak - problemen kvarstår. Så vad kan det vara för fel egentligen? App Store verkar fungera som det ska under tiden, bara i Safari (och Chrome) det blir så. Börjat bli riktigt irriterande. Min iPhone (eller Mac) har inte problemen när jag använder Safari utan bara lokaliserat till min iPad.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2014-03-03 14:24

Jag upplevde samma problem för någon vecka sedan... men kan inte påminna mig om att det hänt den senaste veckan faktiskt. Hände på 4S, 5 och iPad 4 alla med iOS7

• Medlem
  • Karlstad
  • 2014-03-05 18:11
Ursprungligen av andas:

Jag upplevde samma problem för någon vecka sedan... men kan inte påminna mig om att det hänt den senaste veckan faktiskt. Hände på 4S, 5 och iPad 4 alla med iOS7

Jag har bara på min iPad 2:a, en 4:a och min 5:a fungerar felfritt. Vad kan det vara som spökar egentligen? Oerhört frustrerande.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2014-03-06 14:49

Hitta den här tråden: https://forum.tewss.telia.se/topic/9526-safar...

Så problemet verkar ligga hos min internetleverantör, alltså Telia. Ingen annan som har Telia som fast bredbandsleverantör och upplever detta?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-06 15:01
Ursprungligen av CEk:

Ingen annan som har Telia som fast bredbandsleverantör och upplever detta?

Jodå, många här på 99mac som haft problem med Telia senaste tiden, exakt som du beskriver i denna tråd:
http://www.99mac.se/forum/t/307377-safari-kan...

Men du är egentligen helt off-topic, för du har pratat om ett helt annat problem sedan inlägg #18 än vad som anges i trådens rubrik

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-06 15:15

Kan vara bra om du kontaktar Telia om problemet fortfarande kvarstår. För de har rapporterat det som åtgärdat:
http://www.telia.se/privat/driftinformation/2...

Du kan felsöka genom att byta DNS tillexempel till gogles 8.8.8.8 och se om det då funkar bättre (på iOS: Inställningar > Wifi >klicka på i:et bredvid ditt nätverks namn) Men kanske fortsätta återrrapporteringen i den andra tråden så får du säkert input från de andra som också haft detta anslutningsproblem.

• Medlem
  • International user
  • 2014-03-06 15:39
Ursprungligen av CEk:

8 hade räckt åt mig, sålänge jag sluppit omladdningarna som nu istället blivit ett irritationsmoment.

Multitaskingen försämrades i iOS7 från tidigare, så nu går mer minne åt till bakgrunds resurser som får multitaska på ett sätt de inte fick i iOS 6 eller tidigare. Fast Android fanatikerma fick som de ville med iOS.

Apple lyssnar på fel kundgrupp idag. De borde ha förfinat systemet de hade i iOS6, istället för att skrota det. Pga detta fick väl dessutom musik appar problem, som nästan kördes som realtids appar i iOS6, nu delar de resurser med andra appar på helt annat sätt, och dessutom packeteras cpuns arbete så att den ska få vila mer, vilket även antagligen var skadligt för musik appar, där allt bör ske vid utsatt tidpunkt för att flyta på bra.

Ursprungligen av juanito:

Multitaskingen försämrades i iOS7 från tidigare, så nu går mer minne åt till bakgrunds resurser som får multitaska på ett sätt de inte fick i iOS 6 eller tidigare. Fast Android fanatikerma fick som de ville med iOS.

Apple lyssnar på fel kundgrupp idag. De borde ha förfinat systemet de hade i iOS6, istället för att skrota det. Pga detta fick väl dessutom musik appar problem, som nästan kördes som realtids appar i iOS6, nu delar de resurser med andra appar på helt annat sätt, och dessutom packeteras cpuns arbete så att den ska få vila mer, vilket även antagligen var skadligt för musik appar, där allt bör ske vid utsatt tidpunkt för att flyta på bra.

Apple har för lite RAM i sina enheter.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-03-06 16:55

Androidfanatiker har knappast Apple-lurar.. :|

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-06 18:13
Ursprungligen av mattiL:

Androidfanatiker har knappast Apple-lurar.. :|

Men lik förbannat gnäller de över hur dålig iPhone är...

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-06 19:32
Ursprungligen av CEk:

Hitta den här tråden: https://forum.tewss.telia.se/topic/9526-safar...

Så problemet verkar ligga hos min internetleverantör, alltså Telia. Ingen annan som har Telia som fast bredbandsleverantör och upplever detta?

Har Telia fiber och inga problem på två iPhone 5,iPad 2 och iPad mini retina

• Medlem
  • Karlstad
  • 2014-03-10 15:07
Ursprungligen av IngoX:

Kan vara bra om du kontaktar Telia om problemet fortfarande kvarstår. För de har rapporterat det som åtgärdat:
http://www.telia.se/privat/driftinformation/2...

Du kan felsöka genom att byta DNS tillexempel till gogles 8.8.8.8 och se om det då funkar bättre (på iOS: Inställningar > Wifi >klicka på i:et bredvid ditt nätverks namn) Men kanske fortsätta återrrapporteringen i den andra tråden så får du säkert input från de andra som också haft detta anslutningsproblem.

Hehe, jag vet men jag tänkte att jag spinner vidare här istället för att starta en ny tråd. Har testat Googles DNS-servrar, blev lite bättre men problem kvarstår ändå sporadiskt. :/

Bevaka tråden