Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple stäms av Android-användare för SMS som aldrig levereras

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2014-05-17 17:08
Citat:

Apple’s iMessage retains text messages sent from other users of Apple devices and won’t deliver them to her Samsung Electronics Co. phone running on Google Inc.’s Android operating system, Adrienne Moore said in the complaint filed yesterday in San Jose, California.

People who replace their Apple devices with non-Apple wireless phones and tablets are “penalized and unable to obtain the full benefits of their wireless-service contracts,” according to the complaint.

http://www.businessinsider.com/apple-lawsuit-...

#nyhetstips

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-17 18:28

Tommy k Johansson skrev om det för ett par dagar sedan. Verkar vara ett knepigt problem som uppträder slumpmässigt
http://blogg.tkj.se/apple-stoppar-textmeddela...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-05-18 10:10

Löjligt att tro att det skulle vara medvetet.

Det där är en av de största svagheterna med iMessage. Om du byter plattform så blir det inte bra. De borde ha något i sina databaser som raderar telefonnummer som nyckel för iMessage om inte telefonnumret är aktivt inom 24 timmar eller så

  • Medlem
  • 2014-05-18 10:54

Löjligt. Problemet är ju att android inte kan ta emot iMessage. Apple borde stämma Google för att de "låser in" sina användare och tvingar de att använda teknik från 80-talet.

Fandroids!

Dåligt av Apple att inte ha möjlighet att kunna styra / stänga av det på riktigt.

Jag trodde det räckte med att man stängde av iMessage innan man pensionerade en iPhone/iPad. Men så verkar det alltså inte vara?

Det lär inte vara så svårt för Apple att ordna det på sina servrar så en möjlighet att göra det lär ordnas inom kort kan man hoppas.
Det gäller inte bara scenariot att man går till en annnan plattform, det måste då också gälla ifall man t.ex. åker utomlands och inte har datauppkoppling under en längre tid.

Ursprungligen av Anderlind:

Dåligt av Apple att inte ha möjlighet att kunna styra / stänga av det på riktigt.

Jag trodde det räckte med att man stängde av iMessage innan man pensionerade en iPhone/iPad. Men så verkar det alltså inte vara?

Det lär inte vara så svårt för Apple att ordna det på sina servrar så en möjlighet att göra det lär ordnas inom kort kan man hoppas.
Det gäller inte bara scenariot att man går till en annnan plattform, det måste då också gälla ifall man t.ex. åker utomlands och inte har datauppkoppling under en längre tid.

Det scenariot måste vara enkelt att fixa. Du har ju telefonen så du kan slå av Imessage på telefonen.

Problemet med att gå över till en icke-IOS telefon med ditt telefonnummer är nog att du glömmer att avaktivera iMessage innan du gör dig av med din iphone. Om du bara gör det så borde verkligen ditt telefonnummer tas bort som godkänd adress annars så har Apple verkligen strulat till det. Men om du glömmer det...

Det är dessutom inget nytt problem. Det har varit känt länge.

Jo, det är det jag menar, slår man av iMessage innan bytet så bör det väl fungera.
Men enkelt att glömma kan jag tänka mig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-05-18 13:20
Ursprungligen av Anderlind:

Jo, det är det jag menar, slår man av iMessage innan bytet så bör det väl fungera.

Problemet är att det inte gör det.

Ursprungligen av ducedo:

Problemet är att det inte gör det.

Var det jag misstänkte, då ligger det på Apple att fixa buggen.

Ursprungligen av ducedo:

Problemet är att det inte gör det.

Jag provade nyss att slå av iMessage på min telefon och då blir det SMS till den från andra iphones.

Fast det är klart en normal bugg är lite obestämbar när det fungerar eller inte fungerar.

1
Bevaka tråden