Ny topic: Jag drog ner på vinst och förlust på ett ställe som reparerar iphones och när jag kom dit blev jag erbjuden att köpa en 5C utav dem för 3800 mot att jag säljer dem min defekta iPhone 5 för tusen spänn. Helt ok deal med tanke på att mina reparationer i sig kommer gå loss på säkert 1500 samt att min nuvarande 5:a är låst till tele 2 men de närmaste månaderna kommer jag jobba i norrbotten och får då ett företagsabonnemang ifrån telia som jag ska ha i min telefon. Så nu har jag köpt en 5C och ska sälja min vanliga trasiga iphone 5 till dem imorgon.
I jobb telefonen vill jag nu lägga in jobb abonnemanget men i övrigt kanske lägga över de mesta funktioner ifrån min gamla telefon hur är smartaste tillvägagångssättet för det här? Speciellt med tanke på alla problem folk haft med iMessage när de bytt telefon etc.
Gammal topic: Min iPhone 5 (16gb) börjar sjunga på sista versen. Dels så är skärmen sprucken men jag har även sjukt stort problem med skrapigt ljud när jag ringer med den. Ex. är ljudet perfekt när jag lyssnar på poddar eller musik.
Att laga skärmen kostar 899 spänn men jag har en känsla av att ljudproblemet är nått de kanske skulle ha svårare att kunna fixa.
Med tanke på detta är jag ej så sugen på att försöka laga båda grejerna. Jag har hört talas om att man kan skicka in sin iPhone till Apple för återvinning och så får man pengar för den. Nån som vet hur det går till och om det finns en offentlig prislista för detta?
Ge gärna feedback på ljudproblemet också, är det värt att lämna in den för reparation utav det också?