Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är det bästa stället att köpa reservdelar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 4s som tjänat mig bra väldigt länge. Hade egentligen tänkt behålla den något år till och vänta med nytt iPhone-inköp, men nu har jag fått lite strul med telefonen.

Det är två saker som fungerar dåligt och det är att telefonen inte kan stängas av, d v s den startar upp direkt efter man försökt stänga av den. Det andra problemet är att ljudet sporadiskt (men ofta) försvinner. Volymknapparna gör ingen skillnad utan "Ringer"-symbolen är "blank" och i Control Center kan man se att iOS tror att den ska köra ljudet via dockkontakten.

Har provat allt det vanliga (återställning, rengöring av kontakt), men inget löser problemen. Jag tror att kontakten helt enkelt är slut, kanske lite korroderad, så jag funderade på att byta den. Verkar inte vara alltför svårt, har många års erfarenhet av liknande reparationer. Frågan är bara vilket som är bästa ställe att köpa en ny dockkontakt? Är det någon som har erfarenhet från ett bra ställe som säljer reservdelar med hyfsad kvalitet? Är det eBay som gäller? Tips på säljare där?

Tack!

Jag rekommenderar Ebay. Har funkat bra när jag har köpt grejer där ifrån.

Tack! Har du något förslag på en säljare du är nöjd med?

Ursprungligen av Capeman:

Tack! Har du något förslag på en säljare du är nöjd med?

Tyvärr, men kolla på rating och välj inte det billigaste, då brukar du få bra grejer hem och riktigt snabbt.

Så, återkommer i tråden när jag bytt kontakten. Tack!

Ursprungligen av Capeman:

Jag har en iPhone 4s som tjänat mig bra väldigt länge. Hade egentligen tänkt behålla den något år till och vänta med nytt iPhone-inköp, men nu har jag fått lite strul med telefonen.

Det är två saker som fungerar dåligt och det är att telefonen inte kan stängas av, d v s den startar upp direkt efter man försökt stänga av den. Det andra problemet är att ljudet sporadiskt (men ofta) försvinner. Volymknapparna gör ingen skillnad utan "Ringer"-symbolen är "blank" och i Control Center kan man se att iOS tror att den ska köra ljudet via dockkontakten.

Har provat allt det vanliga (återställning, rengöring av kontakt), men inget löser problemen. Jag tror att kontakten helt enkelt är slut, kanske lite korroderad, så jag funderade på att byta den. Verkar inte vara alltför svårt, har många års erfarenhet av liknande reparationer. Frågan är bara vilket som är bästa ställe att köpa en ny dockkontakt? Är det någon som har erfarenhet från ett bra ställe som säljer reservdelar med hyfsad kvalitet? Är det eBay som gäller? Tips på säljare där?

Tack!

Jag har köpt från ifixit.com tidigare. De är inte billiga men grejorna passar och fungerar.

Ursprungligen av matssoderstrom:

Jag har köpt från ifixit.com tidigare. De är inte billiga men grejorna passar och fungerar.

Har själv aldrig beställt därifrån, men iFixit känns väldigt seriösa.

Tänkte inte på att de har en butik. Nåja, delen är så billig att om den jag köpt inte lever upp till förväntningarna kan jag beställa från ifixit.

Snabbt gick det! Idag kom delen och nu har jag bytt den. Verkar fungera bra, hittills. Den går nu att stänga av. Problemet med ljudet är ju sporadiskt, men det händer flera gånger om dagen, så jag lär snart bli varse om det hjälpte eller ej. Men jag har goda förhoppningar.

Tack!

1
Bevaka tråden