Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter synkar ej till min nya iphone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-01 00:38

Har snurrat runt en del och letat info om hur få över även (gamla) SIMkortets kontakter till nya telefonen (saknas då jag synkar med iTunes). Hittar inte nåt vettigt, så jag är tacksam för hjälp!

Tror jag var lite för ivrig och aktiverade det nya SImkortet i nya telefonen istället för att tömma gamla kortet i nya telefonen. Och nu funkar ju inte gamla kortet alls …!
Men rimligen ligger ju allt på kortet kvar? Eller tänker jag helt fel?

Den nya telefonen är en 5S, den gamla en 5.

Help help!

//guzen

Ring din operatör och be dem aktivera det gamla SIM-kortet. Du behöver inget nytt sim, båda de modellerna använder samma modell av SIM-kort.

Läs även gärna handboken till din telefon, det står mycket matnyttigt där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-01 00:51

Tack barbapappa_86!
First thing imorgon
Har backup … hela tiden alltid. Noga med det och därför blir jag så sur när det ändå inte blir som jag vill. Men av någon anledning finns inte vissa kontakter med. Finns en funktion i Inställningar –> Importera SIM kontakter. Men det verkar inte funka då SIMkortet är inaktivt.

Ja, jo, handboken som jag ofta fimpar (om det inte krisar – och då blir det ofta webben istället) borde ju vara lämplig nattlektyr!

De synkas troligtvis inte över då detta skulle generera dubbletter. När man använder funktionen "Importera SIM" så försvinner även kontakterna på SIM-kortet.

Jag tror inte att du behöver aktivera det gamla simkortet. Du ska bara accesss kontaktena och importera dem. Det ska gå utan att aktivera simkortet

Oops - hann inte med...

Senast redigerat 2014-08-01 10:20
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-08-01 20:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

De synkas troligtvis inte över då detta skulle generera dubbletter. När man använder funktionen "Importera SIM" så försvinner även kontakterna på SIM-kortet.

Nej, mina har inte försvunnit från SIMkortet. Sätter jag kortet i en annan telefon finns de kvar.

Ursprungligen av kenjon:

Nej, mina har inte försvunnit från SIMkortet. Sätter jag kortet i en annan telefon finns de kvar.

Tamme tusan. Blir man tillfrågad om de ska ligga kvar? Länge sedan jag gjorde det.

1
Bevaka tråden