Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler bilder på Iphone 6 visar upphöjd kamera

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-12 09:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, det är via XBMC (som nu ska byta namn till Xodi) på en jailbreakad ATV gen 2...

Nej, men väl Kodi

Om dom där bilderna stämmer och i samband med "antennbanden" runt telefonen måste jag säga att den är ful!

Det är som alltid med nya iPhones, först när man håller den i handen så fattar man Ive & Co. intentioner - då först vet man vad det är. Bilder säger förvånansvärt lite - även om dom är autentiska. Och all estetisk kritik mot en ny iPhone - innan den släppts till konsumenters händer - tystnar blixtsnabbt och efter en kort tid är allt helt utraderad från allas minnen och estetiska kritikerna förnekar att dom ens haft en åsikt i saken.
Jag har nu upplevt denna bisarra process ett flertal gånger - före 5:an släpptes var det som värst (jorden skakade av kritiker som inte kunde fatta att den var t.ex. var avlångare - hade 16:9-format).
Dom där linjerna - om dom nu är sanna - "förstår" man när man har luren i handen. Tror jag...det brukar alltid vara så.

Ursprungligen av primu[s]®:

Om dom där bilderna stämmer och i samband med "antennbanden" runt telefonen måste jag säga att den är ful!

BTW: Har någon tänkt att titta på 4/4s?

Skrapa med nageln runt kameran så känner ni att den har en upphöjning:)

Ursprungligen av kenjon:

Man borde kunna sätta en liten spegel i 45 graders lutning bakom första linspaketet, och fortsätta med kameran 90 grader neråt... då kan man få längre brännvidd.

Ungefär som Minolta gjorde under några år under förra decenniet med start i sin Dimage X: http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage... . 3x zoom utan utstickande optik.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-08-14 23:21

? Det är bättre att sticka ut med ett lysande äpple än att sticka ut med ett objektiv.

Jepp. Så ska det se ut. Varför har inte Apple eller Samsung fixat en microversion av detta? Vad är problemet? Att allt måste vara pyttelitet brukar ju inte vara något hinder för utveckling. Kan det vara att det blir ljussvagare (ett till två bländarsteg skulle jag gissa) och den vanliga konsumenten värderar att kunna plåta i halvmörker högre än det mesta? I så fall är det som vanligt; trist att man tillhör en minoritet som värderar andra saker än snittet.

Ursprungligen av johan_tanying:

Ungefär som Minolta gjorde under några år under förra decenniet med start i sin Dimage X: http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage... . 3x zoom utan utstickande optik.

Bevaka tråden