Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #61: Försnack inför Apples event

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-09-09 11:53
Ursprungligen av dhanjel:

Den eviga frågan, ska man köpa mer aktier innan, eller ska man sälja av de man har.

Kommer det ingen "iWatch" blir det iaf köpläge för de som ännu inte äger.

  • Medlem
  • 2014-09-09 11:58
Ursprungligen av MatsOlov:

Det är inte Samsung som visar vägen, eller något annat företag heller, utan Apple. Och dom har gjort det sedan iMac kom -98. Sexton år där övriga har sprunit benen av sig för att förska lista ut Apples nästa steg.
Om de andra hade velat visa vägen skulle dom inte ha, först häcklat Apple, och sedan kopieras deras produkter.
Så, fortfarande visar Apple vägen och medias och allmänhetens intresse runt detta event visar att det förmodligen kommer att vara så ett bra tag till.
Think diffrent

De 3 största sakerna som jag anser att Apple åstadkommit är:
- Ipod med iTunesstore
- Apple store
- Iphone med Appstore.

Och utan Jobs hade dessa aldrig blivit av.

Nu är det 2014 och världen är annorlunda. Apple fansen kräver mirakel och jag tror inte dem har det längre

Jag hoppas att jag har fel

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-09 12:09
Ursprungligen av PaO:

Nu är det 2014 och världen är annorlunda. Apple fansen kräver mirakel och jag tror inte dem har det längre

Jag misstänker att det är några få, väldigt högröstade individer, som tror att dom pratar för många, särskilt för vi som lever i Apples värld, som vill tro att det krävs mirakel vid varje släpp. Kanske för att dom vill se Apple misslyckas.

Jag kräver inte några mirakel alls. Jag ser hellre en stabil utveckling där jag inte behöver byta ut hela mitt liv varje år. Bra, funtionella prylar som ger mig mervärde. Jag tror vi är många fler som vill ha det än dina mirakel.

Nu har jag ändrat mig igen - det kommer en iWatch. Anledningen att inget läckt beror på att den helt är framtagen och kommer helt att tillverkas i USA = läckor osannolikare/svårare/farligare/ruinerande.
Jag uppfattar det som att Apple slår i extrastora trumman inför detta event (eller är det som vanligt?) och då kan man inte bara koma med en ny iPhone och en hälsoapp - utan denna hälsoapp har en sensormanick i form av en klocka. Jag hoppas verkligen inte dom lagt allt krut i hälsoskiten utan laddat klockan med annat godis...notiser, remote, voice recording...
Mitt sista bud: en iPhone 4,7-tummare (och kanske upphottade färgade lurar..."billig"-modellen), en iWatch (kan heta något helt annat som är bredare än tid-association) och ett avancerat hälsosystem (app & serverlösning för vårdgivare - IBM kan vara inblandade här). Klockan kan köpas i början av december...eller t.o.m. början nästa år. iPhone 6 i oktober.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-09 12:31
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hoppas att publiken buar när de ser att kameran sticker ut.

De gjorde inte det när iPod Touch presenterades med utstickande kamera, så varför skulle de göra det nu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-09 12:54
Ursprungligen av Vassius:

De gjorde inte det när iPod Touch presenterades med utstickande kamera, så varför skulle de göra det nu?

Det är mycket som sticker ut här i världen man vänjer sig snabbt

Ursprungligen av Demiurgen:

Nu har jag ändrat mig igen - det kommer en iWatch. Anledningen att inget läckt beror på att den helt är framtagen och kommer helt att tillverkas i USA = läckor osannolikare/svårare/farligare/ruinerande.

Enligt uppgifter som finns så tillverkas den av Quanta. Men vem vet just nu.

Därför att det berör många nu (iPod...vad är det? :-).
Jag tror att Apple inte kommer att uppehålla sig vid detta då dom inte vill riskera burop - om det inte är något specifikt med den och inte bara en trist kompromiss för att göra luren en halv millimeter tunnare. Dom kommer att mörka det - en del på Apple skäms också givetvis. Det har garanterat varit tumult kring denna vidrighet. Hur Ive kunde godkänna det är en gåta.

Ursprungligen av Vassius:

De gjorde inte det när iPod Touch presenterades med utstickande kamera, så varför skulle de göra det nu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-09 13:17

Jag tror dom kommer skoja om att telefonen är så sanslöst tunn att kameran inte ens få plats inuti den..

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker ljudet på den här podcasten är väldigt dåligt. För mycket bas och ofta överstyrt... får hoppas att det beror på den tillfälliga lokalen

Jag håller med dig om att det inte blev särskilt bra. Vi ska försöka få ordning på det ja!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-09 14:05

Jag gissar på en "We have reinvented time".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-09 16:01

Ska bli spännande med detta event första gången på riktigt länge måste jag säga

Hur laddar ni upp ? Popcorn och Cola eller

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-09 16:04
Ursprungligen av cubeis:

Ska bli spännande med detta event första gången på riktigt länge måste jag säga

Hur laddar ni upp ? Popcorn och Cola eller

Ett äpple kanske?

Ben & Jerry's, som alltid.

Givetvis kommer Apple att åtminstone visa upp en armburen pryl. Annars hade Apples PR-avdelning mildrat förväntningarna vid det här laget.

Ursprungligen av cubeis:

Ska bli spännande med detta event första gången på riktigt länge måste jag säga

Hur laddar ni upp ? Popcorn och Cola eller

Vi kör med äppelmust, äppelmuffins, smågodis, jelly bellys och kaffe.

Tillägg: Just ja, popcorn också!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-09 18:25

Kvällen till ära korkar jag nog upp en flaska vällagrad hembryggd mjöd

Ursprungligen av Vassius:

De gjorde inte det när iPod Touch presenterades med utstickande kamera, så varför skulle de göra det nu?

Vi får se

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-09 22:09
Ursprungligen av PaO:

Marknaden vill se Apple visa en 4.7, 5.5 och en smart klocka helt färdiga för leverans. Jag tror vi får mycket mindre än så men hoppas jag har fel. Om man inte förstår att Samsung med Edge visar år vilket håll vi går och om 2 år har folded display på våra mobiler, även Apple har tagit patent på detta. Så vet man inte mycket om branschen. Edge må vara ful i vissa ögon men oerhört innovativ och det inte i en prototyp utan i en fullfjädrad Note 4. Och pennan är lysande min vän

Haha, okej... förlåt mig branschvetarn...

Edge är en klassisk Samsungtelefon. Ta något "nytt" och "häftigt" och släng in så massproducerar vi skiten.
En telefon med windows sidebar, iuh.

Ursprungligen av PaO:

Så är det nog. Men då marknaden denna gång kräver att Apple levererar så är det annorlunda. Visar de enbart 4.7 med ios8 och inte ett knyst om 5.5 eller smart klocka anser jag att de har innovations problem. Sony släppte sin första klocka för över 2 år sedan.

Apple behöver inte vara först.

Bevaka tråden