Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppesittarkväll med 99mac

Tråden skapades och har fått 438 svar. Det senaste inlägget skrevs .

UPPDATERAD. Ikväll är det dags för Apple-event! 99mac laddar för fullt för en uppesittarkväll och hoppas att du vill hänga med!

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-09-03 15:34

Sweclockers har väl lite TS servrar eller något ni kan knycka en kanal på för live-diskussion?

Jag vet inte om jag är i USA då eller inte, så kan bli svårt att följa eventet :/

Ursprungligen av Json_81:

Sweclockers har väl lite TS servrar eller något ni kan knycka en kanal på för live-diskussion?

Jag vet inte om jag är i USA då eller inte, så kan bli svårt att följa eventet :/

Bra idé, undersöker det!

Metro har en ganska "hatisk" artikel publicerad om nya iphone. http://www.metro.se/teknik/darfor-ska-du-inte...

Ursprungligen av Jetobz:

Metro har en ganska "hatisk" artikel publicerad om nya iphone. http://www.metro.se/teknik/darfor-ska-du-inte...

Och tvärtom, http://www.metro.se/teknik/darfor-ska-du-kopa...
Aron vill ha dina klick, det är vad det handlar om.

ojdå, den missade jag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-04 16:44

Den andra artikeln skrev han efter efter att ha läst kommentarerna till sin första

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-09-04 20:50
Ursprungligen av Jetobz:

Metro har en ganska "hatisk" artikel publicerad om nya iphone. http://www.metro.se/teknik/darfor-ska-du-inte...

Att de ens får trycka en sån artikel. Hade det varit om en vecka så visst, men baserat på rykten och läckta bilder på något som troligen är en prototyp?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-04 23:05

Det e väl samma fubbick som skrev en nästan identisk artikel om iPhone 5...?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-05 12:41
Ursprungligen av Jetobz:

Metro har en ganska "hatisk" artikel publicerad om nya iphone. http://www.metro.se/teknik/darfor-ska-du-inte...

Första kommentaren sammanfattar kunskapen bra

Citat:

En "prylexpert" som dömer en kamera efter megapixlar borde kanske plocka bort epitetet - expert ur sin CV. Att inte gilla iPhone är helt okej. Att döma ut en produkt som ingen vet ett skvatt om är bara arrogant. Trodde jag läste Metro. Inte Aftonbladet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-06 08:32

Jag kan ha missat det men visst har det inte kommit någon information till utvecklare om att de bör uppdatera sina appar med ny upplösning för kommande iPhone? Jag är ganska säker på att det gjordes innan eventet där iPhone med Retina-skärm presenterades. Jag kan tycka det är konstigt när allt talar för att den kommande iPhone 6 kommer ha en eller flera högre upplösningar.

Ursprungligen av zinned:

Jag kan ha missat det men visst har det inte kommit någon information till utvecklare om att de bör uppdatera sina appar med ny upplösning för kommande iPhone? Jag är ganska säker på att det gjordes innan eventet där iPhone med Retina-skärm presenterades. Jag kan tycka det är konstigt när allt talar för att den kommande iPhone 6 kommer ha en eller flera högre upplösningar.

Har inte sett något om det jag heller, den här artikeln är bra tycker jag som går igenom allt med nya upplösningar (som man gissar iallafall), http://9to5mac.com/2014/05/14/likely-iphone-6...

Jag hoppas att utvecklare kommer att kunna utnyttja större skärmarna så att allt inte bara blir 1.5x större.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-07 18:08
Ursprungligen av keptang:

Har inte sett något om det jag heller, den här artikeln är bra tycker jag som går igenom allt med nya upplösningar (som man gissar iallafall), http://9to5mac.com/2014/05/14/likely-iphone-6...

Jag hoppas att utvecklare kommer att kunna utnyttja större skärmarna så att allt inte bara blir 1.5x större.

Ja, vi får ju se vad som sker.

Dock tycker jag det är märkligt att man inte hört mer om upplösningarna om det nu ska bli större skärmstorlekar.

Ursprungligen av zinned:

Jag kan ha missat det men visst har det inte kommit någon information till utvecklare om att de bör uppdatera sina appar med ny upplösning för kommande iPhone? Jag är ganska säker på att det gjordes innan eventet där iPhone med Retina-skärm presenterades. Jag kan tycka det är konstigt när allt talar för att den kommande iPhone 6 kommer ha en eller flera högre upplösningar.

Jag är osäker men jag tror att det talade en hel del om detta under WWDC. Nu har jag inte trängt in så djupt i detta men Gruber talade ganska mycket kring det i sin senaste podcast. Är det inte detta som är Adaptive UI där du kan låta bli att fundera på den fysiska storleken utan åter API:et hantera det?

Så jag tror numera att det kommer en 4.7 telefon på tisdag. Men vad som kommer i övrigt - det vågar jag inte gissa alls. Om det kommer en "Iwatch" så har de lyckats med att hålla prototyper etc väldigt hemliga.

Nu finns det en Mumble-kanal (via Sweclockers) för er som har lust att prata med andra likasinnande under kvällen. Jag har uppdaterat artikeln med länkar och information om hur ni ansluter er.

Jag och/eller Jakob kommer självklart att kolla läget också där, men det blir före och efter evenemanget och inte under av naturliga skäl.

Tillägg: Säg till om ni vill testa kanalen före eventet så kan ni få prata med exempelvis mig

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-09-08 16:34

Ska försöka logga på runt 18 om inte jobbet kommer ivägen.

Nån som har koll på om det visas i hd eller om det först publiceras l efterhand?

Galet snygg animation till nedräkningnen, där har ni lyckats! Taggad till tusen

Nu finns vår Bingobricka färdig att testas! Ni hittar den i Uppesittar-artikeln och via länken. Ni kan dela med er av era resultat under kvällen, skriva ut ett gäng att använda hemma eller köra direkt i webbläsaren.

Vem får Bingo! först?

Hur ställer man in i mumble-appen?

Det är live på Apple.com

Ursprungligen av D_Odell:

Nån som har koll på om det visas i hd eller om det först publiceras l efterhand?

Ursprungligen av KillwithSkill:

Hur ställer man in i mumble-appen?

Ladda ned Mumble och starta programmet (det finns också en IOS-app för den som föredrar det)
Tryck på Server uppe i vänstra hörnet
Välj Anslut och tryck sedan på Lägg till ny
Fyll i Etikett med något passande, exempelvis Apple-event eller 99mac
Fyll i Adress med mumble.sweclockers.com
Fyll i Port med 64738
Fyll i Användarnamn med ditt önskade användarnamn (använd gärna samma som på 99mac)
Tryck på OK.
Markera den tillagda servern och tryck på Anslut

Ursprungligen av Ankanspelar:

exakt men om det streamas i SD eller HD?

Ursprungligen av D_Odell:

exakt men om det streamas i SD eller HD?

720p är max, men den justerar sig automagiskt beroende på tillgänglig bandbredd.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ladda ned Mumble och starta programmet (det finns också en IOS-app för den som föredrar det)
Tryck på Server uppe i vänstra hörnet
Välj Anslut och tryck sedan på Lägg till ny
Fyll i Etikett med något passande, exempelvis Apple-event eller 99mac
Fyll i Adress med mumble.sweclockers.com
Fyll i Port med 64738
Fyll i Användarnamn med ditt önskade användarnamn (använd gärna samma som på 99mac)
Tryck på OK.
Markera den tillagda servern och tryck på Anslut

Nej, inget av det där stämmer hur du ska gå tillväga i själva iOS-appen i iPhone.

Edit: klicka på favoriter och sen +
Först där kommer det upp!

Lite rörigt där ??

Ursprungligen av KillwithSkill:

Nej, inget av det där stämmer hur du ska gå tillväga i själva iOS-appen i iPhone.

Edit: klicka på favoriter och sen +
Först där kommer det upp!

Lite rörigt där ??

Oops, såg inte att det var IOS-appen som menades!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-09 18:47

Då är streamen igång! Ska bli spännande

Speglar iMacen till tv'n. Hoppas twitterfältet i botten försvinner sedan, det tar mycket plats. Har lurar på mig o tycker musiken i bakgrunden låter som en kakafoni av låtar. Kanske bara är jag som får det, påminner om ljudlagg. Kan ju förstås vara att man hör både musiken i lokalen o nån slaggs vinjettmusik samtidigt...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-09 19:00

Där dog sändningen

Ursprungligen av dhanjel:

Där dog sändningen

Startade om på AppleTV nu, tro hur det här ska sluta.. Galet bra bild så länge det varade i alla fall.

Bevaka tråden