Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kort batteri tid.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag köpte min iMac så fick jag en digitalkamera på köpet, en hp photosmart 318. Den funkar fint förutom att den heltplötsligt är låg på batterierna. Jag trodde från början att det bara var att jag körde med billiga batterier men det är samma problem med vanliga batterier. Någon som vet vad som är fel?

Visar/indikerar det bara lågt eller är det bevisligen dåligt med kräm i batterierna också?

Om det är likadant oavsett vilka batterier du använder (två eller fler skilda uppsättningar avsedd batterityp av erkänt märke, typ) så skulle jag kontakta HP direkt för att inte äventyra eventuell garantitid. Kolla deras hemsida för supportnummer eller liknande.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-07-05 21:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Michael Larsson
När jag köpte min iMac så fick jag en digitalkamera på köpet, en hp photosmart 318. Den funkar fint förutom att den heltplötsligt är låg på batterierna. Jag trodde från början att det bara var att jag körde med billiga batterier men det är samma problem med vanliga batterier. Någon som vet vad som är fel?

Felet är att HP:s digitala kameror ÄLSKAR batterier. Vi har sjävl en 912c, som vi för övrigt är jäkligt nöjda med (gamla fotoentusiaster båda två), men vi förfärades över hur fort batterierna käkades upp. Blev först bättre när vi skaffade uppladdningsbara på 1800 mAh, då kunde en 4-pack hålla en dag...
Har allitd 3 uppladdade fyrpacks med mig när jag är ute, så jag inte blir stående. Satsa således på flera uppladdningsbara batterier, lägst 1800 mAh, (de vi hade på 1300 innan tog slut ganska fort) och din "aktionsradie" mer än fördubblas.

Kolla också att din laddare gör ett bra jobb. Jag har en usel GP-laddare, Powerbank Rapid, som bara laddar tre av fyra batterier fulla, medan det fjärde lämnas halvladdat. Då får man inte lång tid på en laddning, lita på det!

Jag klarar mej på laddaren som följde med min kamera, en 8-timmarsladdare från Kodak, och om jag har brått använder jag GP'n men får nöja mej med att ladda tre, men det vore kul med en snabbare som gör rätt. Tips?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-07 14:14

Jag kan inte hålla mig.
Det heter batteritid och inte batteri tid.
Läs mer på Skrivihop.nu.

På Clas Ohlsson finner du denna laddare Ingemar. Jag har en liknande och den funkar underbart ca 1-1.5 timmar för att ladda 4 st LR6 batterier fullt!

Batteriladdare med microprocessorövervakad laddning / urladdning. Passar NI-MH och NI-CD batterier av storlek R03, R06, R14, R20 och 6F22. Laddar 1-4 batterier plus 2st 6F22. Kan ladda olika storlek och typ av batteri samtidigt. Automatisk inställning av rätt laddningsström. Laddtid 30 minuter till 10 timmar beroende på batterityp. Diodindikering där du kan se laddning/urladdning. Storlek 180x185x58 mm.

32-6319

465,00

Låter vettigt. Tyvärr är det väl dit upp man ska för att få en bra laddare, om den ska vara snabb.

• Medlem
  • 2003-08-08 11:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av clifford
Felet är att HP:s digitala kameror ÄLSKAR batterier. Vi har sjävl en 912c, som vi för övrigt är jäkligt nöjda med (gamla fotoentusiaster båda två), men vi förfärades över hur fort batterierna käkades upp. Blev först bättre när vi skaffade uppladdningsbara på 1800 mAh, då kunde en 4-pack hålla en dag...
Har allitd 3 uppladdade fyrpacks med mig när jag är ute, så jag inte blir stående. Satsa således på flera uppladdningsbara batterier, lägst 1800 mAh, (de vi hade på 1300 innan tog slut ganska fort) och din "aktionsradie" mer än fördubblas.

Det finns också batterier på upp till 2300 mAh som jag köpt hos Cyberphoto. Jag har en Minolta Dimage 7i som också slukar batterier men med 2300 blir det åtminstone litet mer andrum mellan batteribytena.

1
Bevaka tråden