Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper fristående Podcast-app

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-24 11:13
Ursprungligen av lappen71:

Det är en subjektiv bedömning och för mig spelar inte en massa funktioner någon roll när dom inte fungerar som dom ska utan bättre dessa tas bort för att göra den mer pålitlig.
Att det är folk som gnäller när det kommer till en förändring är inget nytt och det gnälldes en jävla massa innan uppdateringen också.
Som jag ser det kan inte alla bli nöjda och att det alltid kommer finna personer som gnäller bara för gnällandets skull.

Basala funktioner som continuous play tycker jag spelar roll, men alla är vi olika....

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-27 02:54
Ursprungligen av zappee:

Basala funktioner som continuous play tycker jag spelar roll, men alla är vi olika....

En funktion som fungerar om du inte redan upptäckt det.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-27 14:26
Ursprungligen av lappen71:

En funktion som fungerar om du inte redan upptäckt det.

Vilken funktion menar du fungerar?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-27 14:29
Ursprungligen av zappee:

Vilken funktion menar du fungerar?

Kan du inte ens läsa vad jag citerade?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-27 14:32
Ursprungligen av lappen71:

Kan du inte ens läsa vad jag citerade?

Ja, och den funktionen fungerar ej som den gjorde innan nej eftersom någon idiot på Apple tror att man vill lyssna från nyaste -> äldsta

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-27 14:45
Ursprungligen av zappee:

Ja, och den funktionen fungerar ej som den gjorde innan nej eftersom någon idiot på Apple tror att man vill lyssna från nyaste -> äldsta

Konstigt för jag kan ställa in spelordningen på mina podcast med äldst-nyast

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-28 15:37
Ursprungligen av lappen71:

Konstigt för jag kan ställa in spelordningen på mina podcast med äldst-nyast

https://dl.dropbox.com/u/2769391/99mac/2013-03-27%2014.39.21.png

Jag pratar om inne under stationer och "Alla ospelade"
Av någon anledning får man inte välja äldst där.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-28 16:17
Ursprungligen av zappee:

Jag pratar om inne under stationer och "Alla ospelade"
Av någon anledning får man inte välja äldst där.

Fungerar för mig där också.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-04-03 11:15
Ursprungligen av lappen71:

Fungerar för mig där också.

Vad har du ställt in för spelordning?

Spelar den alltså den äldsta i en podcast och sedan äldsta i en annan podcast o.s.v?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-03 11:41
Ursprungligen av zappee:

Vad har du ställt in för spelordning?

Spelar den alltså den äldsta i en podcast och sedan äldsta i en annan podcast o.s.v?

Jag har det inställt på alla mina olika Podcaster som det ser ut på bilden.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-04-05 13:38
Ursprungligen av lappen71:

Jag har det inställt på alla mina olika Podcaster som det ser ut på bilden.

Men på bilden är du inne på en specifik podcast, inte på stationen "Alla ospelade".

Där finns inte de valen...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-05 14:02
Ursprungligen av zappee:

Men på bilden är du inne på en specifik podcast, inte på stationen "Alla ospelade".

Där finns inte de valen...

Börjar jag att spela en Podcast i "Alla ospelade" så börjar den med den äldsta och fortsätter sen i kronologisk ordning.
Så svaret är ja på din fråga.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-04-05 23:05
Ursprungligen av lappen71:

Börjar jag att spela en Podcast i "Alla ospelade" så börjar den med den äldsta och fortsätter sen i kronologisk ordning.
Så svaret är ja på din fråga.

Inom podcasten eller inom alla?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-06 08:12
Ursprungligen av zappee:

Inom podcasten eller inom alla?

Ser att du redan fått svar på den frågan här.
http://www.99mac.se/forum/p/2145222

I det stora hela förutom en funktion som någon tjatar om är den nya Podcast appen riktigt riktigt bra nu.
Så här skulle den varit början.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-04-09 11:09
Ursprungligen av lappen71:

Ser att du redan fått svar på den frågan här.
http://www.99mac.se/forum/p/2145222

I det stora hela förutom en funktion som någon tjatar om är den nya Podcast appen riktigt riktigt bra nu.
Så här skulle den varit början.

Precis, man har tagit bort massor av bra funktioner och nu gjort den sämre.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-09 11:51
Ursprungligen av zappee:

Precis, man har tagit bort massor av bra funktioner och nu gjort den sämre.

Massor? Nej dom har inte tagit bort massor av funktioner utan dom har skalat bort onödiga features som "rullbandspelaren" och gjort den till en fungerande Podcast app.
Nu krashar den inte som den gamla,syncen med iCloud fungerar,den kommer ihåg vilka avsnitt man lyssnat på och inte som den gamla glömde och laddade ner alla avsnitt på nytt.

Jag har läst kommentarerna om appen och jag undrar ärligt om folk är korkade på flit?
Som den här tex

Citat:

Vart tog sleep funktionen vägen

Ja här kanske,öppna ögonen.

Citat:

Det går inte att se hur långt in i ett avsnitt man lyssnat

Nähä? Titta på bilden så går det alldeles utmärkt.

Det har INGEN betydelse vad Apple gör utan det kommer alltid finna personer som klagar.
Dessutom klagar dom saker som tydligen inte är borttagna så dra slutsatsen att det inte är verkliga personer som använder appen utan troll är inte långt borta.

Jag är så pass imponerad av uppdateringen att jag faktiskt dissat Downcast till förmån för Apples Podcaster. Det trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle göra eftersom Downcast är en fantastisk app.
En sak jag saknar med Podcaster-appen är att synken mellan iPhone och iPad inte verkar fungera fullt ut, åtminstone inte på samma sätt som i Downcast. Om jag lyssnar klart på ett avsnitt på iPhone och sedan öppnar Podcaster på iPad laddar den hem det avnsitt jag precis lyssnat klart på, ungefär som om den inte har en aning om att jag faktiskt redan betat av det där avsnittet på en annan enhet. Den verkar även ha vissa problem med att hålla reda på var i avsnittet jag befinner mig om jag byter mellan enheter mitt i ett avsnitt.
Är det någon inställning jag missat eller är detta bara inte en funktion som finns?
Trots detta är jag ändå supernöjd och imponerad av den här uppdateringen. Allt har blivit bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-23 07:27

Såja, nu har Apple äntligen fattat att man vill spela från äldst till nyast.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-13 21:25

Varje gång jag startar Podcaster på min 4S så ser jag längst upp att det hämtas ner podcastsavsnitt. "x Objekt hämtas".
Ibland får jag "hjälpa till" och "Trycka för att återuppta" hämtningar.
Ofta finns inte det senaste avsnittet under "Ospelat" utan jag får köra den från "Ström".

Tänker jag fel, eller borde inte appen hämta ner podcasts i bakgrunden?
Hur har ni det på era enheter, är allt uppdaterat när ni öppnar appen?

Jag har ställt in så att podcasten X ska uppdatera var 6:e timma. Inställningar för appen är bakgrundsuppdatering på, använd mobildata på, uppdatera efter 6 timmar, hämta avsnitt: endast nya. Mobilen är för det mesta uppkopplad via wifi.

4S 8.0.2, Podcaster 2.2 (740)

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2014-10-14 09:26
Ursprungligen av reboot81:

Varje gång jag startar Podcaster på min 4S så ser jag längst upp att det hämtas ner podcastsavsnitt. "x Objekt hämtas".
Ibland får jag "hjälpa till" och "Trycka för att återuppta" hämtningar.
Ofta finns inte det senaste avsnittet under "Ospelat" utan jag får köra den från "Ström".

Tänker jag fel, eller borde inte appen hämta ner podcasts i bakgrunden?
Hur har ni det på era enheter, är allt uppdaterat när ni öppnar appen?

Jag har ställt in så att podcasten X ska uppdatera var 6:e timma. Inställningar för appen är bakgrundsuppdatering på, använd mobildata på, uppdatera efter 6 timmar, hämta avsnitt: endast nya. Mobilen är för det mesta uppkopplad via wifi.

4S 8.0.2, Podcaster 2.2 (740)

Har du tillåtit Bakgrundsuppdateringar för Podcaster ifrån Inställningar > Allmänt > Bakgrundsuppdateringar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-14 13:21
Ursprungligen av Måns97:

Har du tillåtit Bakgrundsuppdateringar för Podcaster ifrån Inställningar > Allmänt > Bakgrundsuppdateringar?

Ja.

När jag lyssnat klart på ett avsnitt så börjar den spela på det föregående avsnitt i podcaster appen. Hittar ingen inställning att den bara skall sluta spela helt tills jag klickar att jag vill spela ett nyare avsnitt. Någon som vet något om detta?

Bevaka tråden