Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples guldklocka får extra lång garanti

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

En sak som är intressant är hur förmögna vill skylta eller inte. Köper du en märkes klocka för 150 000 kr så ser man inte på avstånd direkt att det är en sådan. Köper du en guld Apple Watch så syns det på långa vägar

Ursprungligen av PaO:

Nej men på håll vet du inte om det är en Asien kopia eller äkta vara. Men att gå omkring med en kopia av en guld Apple Watch är nog osannolikt kanske

Så i ena stunden så vill de inte skryta eller skylta men samtidigt så kan du tänka dig att de ha en Rolexkopia så att folk ska tro att de har en dyr klocka.

Det känns som att du borde fundera igenom din argumentation.

  • Medlem
  • 2015-03-10 19:34
Ursprungligen av BlackSmp:

Så i ena stunden så vill de inte skryta eller skylta men samtidigt så kan du tänka dig att de ha en Rolexkopia så att folk ska tro att de har en dyr klocka.

Det känns som att du borde fundera igenom din argumentation.

Ibland så slår inkonsekvens till
Oavsett mitt tillkortakommande så skall det bli intressant att se hur mycket klockan säljer oavsett modell

  • Medlem
  • 2015-03-11 14:46
Ursprungligen av zinned:

Nej, du missförstår. Apple gör inte skillnad på folk och folk. Det DU som gör skillnad på folk och folk.

Apple skapar och säljer produkter, vem som helst får köpa dem och inte bara vissa av Apple utvalda. Har du pengar och vill köpa? Välkommen! De bestämmer vilka förutsättningar som gäller för deras produkter och sedan är det upp till de potentiella köparna att avgöra vad som passar dem bäst.

För övrigt så har väl vi svenska konsumenter tre års reklamationsrätt oavsett vad Apple stipulerar för regler.

Apple ger längre garanti och support till kunderna som köper den dyra Apple Watch i guld trots att det enda som skiljer dem åt är materialet som boetten är tillverkad i. Det är att göra skillnad på folk och folk. Jag ändrar mig inte på den punkten så en fortsatt diskussion är poänglös.

Angående tre års reklamationsrätt: Visar sig felet inom sex månader anses det alltid vara ett ursprungsfel om inte företaget kan bevisa att man själv orsakat det. Det är då säljaren som ska bevisa att du förstört varan om man anser att felet inte är ursprungligt. Om fel visar sig efter mer än sex månader är det köparen som ska bevisa att varan har ett ursprungligt fel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-11 14:54
Ursprungligen av JKF:

Apple ger längre garanti och support till kunderna som köper den dyra Apple Watch i guld trots att det enda som skiljer dem åt är materialet som boetten är tillverkad i. Det är att göra skillnad på folk och folk. Jag ändrar mig inte på den punkten så en fortsatt diskussion är poänglös.

Du fokuserar på fel saker, du fokuserar på vad som skiljer produkterna åt rent fysiskt. Det är inte det väsentliga i kråksången utan vad som skiljer i pris. De som köper en klocka i guld betalar mer än tio gånger så mycket som den dyraste klockan i icke-guld. Därför får de mer. Inga konstigheter.

Som jag har sagt tidigare, det finns ingen naturlag som säger att alla ska få allt eller att alla ska ha möjlighet att köpa allt. Apple väljer vilka upplägg deras olika produkter har och sedan är det upp till oss potentiella köpare att avgöra vad som passar oss bäst. Om du anser att det är så fantastiskt viktigt för dig att ha denna längre garanti och support från Apple på din klocka så är det enkelt löst - bara köp en Apple Watch Edition.

Ursprungligen av JKF:

Angående tre års reklamationsrätt: Visar sig felet inom sex månader anses det alltid vara ett ursprungsfel om inte företaget kan bevisa att man själv orsakat det. Det är då säljaren som ska bevisa att du förstört varan om man anser att felet inte är ursprungligt. Om fel visar sig efter mer än sex månader är det köparen som ska bevisa att varan har ett ursprungligt fel.

Detta har du helt rätt i. Men precis som med t ex iPhone och iPad så är det väldigt enkelt att se ifall där kan finnas någon yttre skada, vilket är enda (lite beroende på vad som felar förstås) som kan beskyllas dig som köpare. Med detta sagt, om där är något fel på produkten är det högst sannolikt att det är ett ursprungligt fel.

Ursprungligen av PaO:

Ibland så slår inkonsekvens till
Oavsett mitt tillkortakommande så skall det bli intressant att se hur mycket klockan säljer oavsett modell

Dessutom så verkar det som att det redan går att köpa piratkopior av Apple Watch Edition

Undrar om de har någon funktionalitet alls eller om de bara är "dummys"?

  • Medlem
  • 2015-03-11 15:02
Ursprungligen av zinned:

Du fokuserar på fel saker, du fokuserar på vad som skiljer produkterna åt rent fysiskt. Det är inte det väsentliga i kråksången utan vad som skiljer i pris. De som köper en klocka i guld betalar mer än tio gånger så mycket som den dyraste klockan i icke-guld. Därför får de mer. Inga konstigheter.

Som jag skrev tidigare så ändrar jag mig inte på denna punkt så en fortsatt diskussion är poänglös. Vill du fortsätta den får du göra det men någon annan.

Bevaka tråden