Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så blir batteritiden i Apple Watch

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av JKF:

Vad det står på pappret är inte intressant. Bluetooth 4.0 drar mig veterligen ungefär hälften jämfört med tidigare versioner under reella förhållanden.

Nej det drar 5-10ggr mindre ström mot tidigare versioner.

Citat:

In fact users may see longevity increase by 5 to 10 times depending on individual usage

http://www.cnet.com/news/the-power-of-bluetoo...

  • Medlem
  • 2015-03-12 13:23
Ursprungligen av Megolon:

Nej det drar 5-10ggr mindre ström mot tidigare versioner.

http://www.cnet.com/news/the-power-of-bluetoo...

Citat:

"In fact users may see longevity increase by 5 to 10 times depending on individual usage."

Jag är storkonsument av blåtand och det jag märker av är att jag numera behöver ladda hälften så ofta som tidigare så det stämmer med reella mätningar som jag läst från bl.a. Siemens. Telefon med blåtand, hörlurar med blåtand, smartklocka med blåtand. Det gör sitt för batteriförbrukningen (även om jag inte äger en smartklocka ännu).

Ursprungligen av JKF:

Jag är storkonsument av blåtand och det jag märker av är att jag numera behöver ladda hälften så ofta som tidigare så det stämmer med reella mätningar som jag läst från bl.a. Siemens. Telefon med blåtand, hörlurar med blåtand, smartklocka med blåtand. Det gör sitt för batteriförbrukningen (även om jag inte äger en smartklocka ännu).

Jag upplever faktiskt det motsatta. Men allt jag har kör BT 4.0. Använder BT-lurar + MiBand till min iPhone 6/6 Plus. Det som drar mycket ström däremot är streaming av musik och video. Värsta boven är Facebook.

Ursprungligen av grenhall:

Jag upplever faktiskt det motsatta. Men allt jag har kör BT 4.0. Använder BT-lurar + MiBand till min iPhone 6/6 Plus. Det som drar mycket ström däremot är streaming av musik och video. Värsta boven är Facebook.

Facebook och CandyCrush

Ursprungligen av JKF:

Jag är storkonsument av blåtand och det jag märker av är att jag numera behöver ladda hälften så ofta som tidigare så det stämmer med reella mätningar som jag läst från bl.a. Siemens. Telefon med blåtand, hörlurar med blåtand, smartklocka med blåtand. Det gör sitt för batteriförbrukningen (även om jag inte äger en smartklocka ännu).

Vad använder du BT till då?

  • Medlem
  • 2015-03-12 14:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad använder du BT till då?

Mest till musik.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-12 16:12

Sparad lokalt eller streamad?

Bevaka tråden