Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bahnhof-tråden

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tänk dock på att Bahnhof endast är en ISP i ett öppet nät där de betalar olika summor till nätägarna. Troligtvis så är det en av nätägarna som har höjt priset, vilket Bahnhof var tvungen till att justera mot slutkunden för att behålla marginal.

Det kanske är regionspecifikt då för jag fick min senaste faktura den 9/3 o den innehöll ingen prishöjning. Om nu Bahnhof skickat ut en höjning till sina abonnenter o den täckte alla abonnenter så borde väl rimligtvis alla få den samtidigt, iaf om alla får den på mailen. Men som sagt det återstår att se om det kanske dimper ner en komplettering om några dagar eller ej

Är det någon som har Bahnhofs IP-telefoni och inte deras egen SIP-box? Vi får snart bredband via stadsnätet och jag funderar på att välja Bahnhof 100/100 samt telefoni. Är dock inte sugen på att behöva köpa en SIP-box för 900 kr (som dessutom verkar vara en router med Wifi, som jag inte har behov av), utan skaffa en egen telefon med IP-stöd och konfigurera den själv. Bahnhof ger ingen support på detta men jag har hittat en del info om hur man gör detta själv, bla en tråd här: http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-o...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-18 11:03

Bahnhof tror jag tillhör de leverantörer som lämnar ut dina inloggningsuppgifter som du behöver (Telia bl a gör INTE det). Så det ska inte vara några problem. Dock har jag inte testat Bahnhof, utan kör Cellip.

Kan meddela att det fungerade utmärkt att konfigurera en telefon som har IP-stöd (en Gigaset C530IP) med Bahnhofs uppgifter, istället för att köra genom deras SIP-box. Guiden som jag länkade till tidigare var klockren.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2015-11-30 22:14

Och ett halvår sedan fungerar det fortfarande perfekt! Tack för hjälp!

Uppföljning: fick ju då två ganska dumma DECT-lurar över och tänker mig att jag borde kunna registrera dem på samma basstation… men de ger en oroväckande seg pip-pip-signal efter registrering. Är jag fel ute?

Skulle jag kunna aktivera det analoga nätet i huset ut från routern med medföljande telefonjack-lösning?

(Plötsligt fel fast telefoni en ganska kul grej… men nu skulle jag vilja att basstationen får stöd för HomeKit och kan låta sig administreras och aktiveras med tredjepartsgrejer. Aldrig nöjd.)

Ursprungligen av Mattias A:

Kan meddela att det fungerade utmärkt att konfigurera en telefon som har IP-stöd (en Gigaset C530IP) med Bahnhofs uppgifter, istället för att köra genom deras SIP-box. Guiden som jag länkade till tidigare var klockren.

Bevaka tråden