Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Star Wars på väg till Itunes

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

De populära filmerna i serien Star Wars får snart digital premiär på Itunes och andra köpställen, med massor av extramaterial.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-04-07 10:00

Samma antiklimax som när The Beatles kom till iTunes.

Lite dyra för att vara så gamla, men kanske köper paketet ändå.

  • Medlem
  • 2015-04-07 12:43

Mer är dubbelt så dyra som utgåvorna på Blu-ray samt att man förlorar en hel del i bild- och ljudkvalitet. Nä, handlar endast via digital distribution om inget annat alternativ finns.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-04-07 14:48

Kapten Kirk, 14% ?!!????! Jag hoppas ni driver med oss.

  • Medlem
  • 2015-04-07 15:16

Angående vem som sköt först så beror det på vilken referens man har. I originalet från 1977 så var det Solo som sköt först medan det i nyutgåvan från 1997 var Greedo som sköt missade och sedan blev skjuten av Solo.

Blir det 2011 klippningarna då, eller kan man hoppas på ytterligare putsningar?

  • Medlem
  • 2015-04-07 15:31
Ursprungligen av Chaosstar:

Blir det 2011 klippningarna då, eller kan man hoppas på ytterligare putsningar?

Citat:

Till många fans besvikelse är det inte originalversionerna av de tre första filmerna som släpps, utan de omgjorda specialversionerna som lanserades 1997 och innehåller många ändringar jämfört med originalen.

Fast blir det verkligen de från 1997, mer troligt är väl de från 2011.

Sen till alla "fans" besvikelse? Jag är ett stort fan och jag hade gärna sett ytterligare förbättringar och ihopkopplingar av originalen och gärna också av 1-3-filmerna inför 7-9.

Ursprungligen av Chaosstar:

Sen till alla "fans" besvikelse? Jag är ett stort fan och jag hade gärna sett ytterligare förbättringar och ihopkopplingar av originalen och gärna också av 1-3-filmerna inför 7-9.

Det står "alla sex" filmerna så det är väl avsnitt ett till sex som menas antar jag.

Ursprungligen av Chaosstar:

Sen till alla "fans" besvikelse? Jag är ett stort fan och jag hade gärna sett ytterligare förbättringar och ihopkopplingar av originalen och gärna också av 1-3-filmerna inför 7-9.

Det står till "många" fans besvikelse

  • Medlem
  • 2015-04-07 17:05
Ursprungligen av Chaosstar:

Fast blir det verkligen de från 1997, mer troligt är väl de från 2011.

I iTunes står det © 1977 and 1997 Lucasfilm Ltd så min tolkning är att det är Special Edition från 1997 som gäller.

  • Medlem
  • 2015-04-07 20:17
Ursprungligen av Inked:

I iTunes står det © 1977 and 1997 Lucasfilm Ltd så min tolkning är att det är Special Edition från 1997 som gäller.

Enligt George Lucas så existerar inte originalen av 4-5-6 tror att den enda utgåvan som fanns var VHS boxen i guld. Filmerna 1-2-3 var lika usla som 4-5-6 var briljanta. Nu står räddningen till mästarnas mästare JJ Abrams

Ursprungligen av CekariYH:

Det står "alla sex" filmerna så det är väl avsnitt ett till sex som menas antar jag.

Ja såklart, jag menar bara att de borde tagit tillfälle i akt att klippa om och trixa om 1-3 också, samt såklart fixa 4-6 ännu mer.

För övrigt tror jag ändå att det är 2011 klippningen som kommer digitalt oavsett vad som står, men nån får väl ladda hem och kolla.

Ursprungligen av PaO:

Enligt George Lucas så existerar inte originalen av 4-5-6 tror att den enda utgåvan som fanns var VHS boxen i guld. Filmerna 1-2-3 var lika usla som 4-5-6 var briljanta. Nu står räddningen till mästarnas mästare JJ Abrams

Lite besviken på att dom inte hade ett paketpris utan man måste köpa dom en och en á 169:-

Ursprungligen av Chaosstar:

Ja såklart, jag menar bara att de borde tagit tillfälle i akt att klippa om och trixa om 1-3 också, samt såklart fixa 4-6 ännu mer.

För övrigt tror jag ändå att det är 2011 klippningen som kommer digitalt oavsett vad som står, men nån får väl ladda hem och kolla.

Ah, missförstod dig där

  • Medlem
  • 2015-04-07 21:23
Ursprungligen av johan_tanying:

Star Wars: The Force Awakens Special Extended Trailer: https://youtu.be/oVrefxF0Xxg

Denna är bättre
JJ Abrams är lysande och längtar till december 2015

  • Medlem
  • 2015-04-07 23:35
Ursprungligen av PaO:

Nu står räddningen till mästarnas mästare JJ Abrams

Räddningen, mästare? Han har ju förstört allt han rört, precis som Christopher Nolan. Överreklamerade så det står härliga till.

Ursprungligen av Inked:

Räddningen, mästare? Han har ju förstört allt han rört, precis som Christopher Nolan. Överreklamerade så det står härliga till.

Haha nu ska man inte diskutera smak men nu pratar du i nattmösan
Memento,Batman Begins,The Prestige,The Dark Night,Inception,Interstellar,The Dark Night Rises.

  • Medlem
  • 2015-04-08 06:06
Ursprungligen av Inked:

Räddningen, mästare? Han har ju förstört allt han rört, precis som Christopher Nolan. Överreklamerade så det står härliga till.

Du får nog precisera lite. JJ Abrams som regissör eller författare eller producent. Tar vi regissör och du menar han har förstört något som tidigare fanns så måste du mena Star Trek och Mission Impossible 3. Jag tycker han gjorde en fantastisk nystart på Star Trek och MI3 var ju den bästa då om inte lika bra som MI4. MI2 var ju helt kass med Woo som inte kan skapa film. Nolan/Bale och Batman ja vad skall jag säga men föredrar du Michael Keaton eller Clooney eller Kilmer lönnfeta med ett gäng skurkar förutom Nicholson som inte är så lysande så skall jag inte hindra dig men jag kollar alla dagar hellre på Nolan /Bale

Ursprungligen av PaO:

Du får nog precisera lite. JJ Abrams som regissör eller författare eller producent. Tar vi regissör och du menar han har förstört något som tidigare fanns så måste du mena Star Trek och Mission Impossible 3. Jag tycker han gjorde en fantastisk nystart på Star Trek och MI3 var ju den bästa då om inte lika bra som MI4. MI2 var ju helt kass med Woo som inte kan skapa film. Nolan/Bale och Batman ja vad skall jag säga men föredrar du Michael Keaton eller Clooney eller Kilmer lönnfeta med ett gäng skurkar förutom Nicholson som inte är så lysande så skall jag inte hindra dig men jag kollar alla dagar hellre på Nolan /Bale

Det är inte ofta som vi har samma åsikt men för att citera Trissreklamen: Plötsligt händer det

Ursprungligen av Inked:

Räddningen, mästare? Han har ju förstört allt han rört, precis som Christopher Nolan. Överreklamerade så det står härliga till.

När det gäller Star Wars så är det så är det dessvärre Lucas som förstörde det som han en gång skapade.

Jag minns fortfarande när jag såg A New Hope som hemlig överraskning på en SF-konferans i Stockholm. Då var jag 14 år. Jag hade aldrig ens hört talas om filmen när ridån drogs isär men livet blev aldrig det samma efter det.

Ursprungligen av Megolon:

Haha nu ska man inte diskutera smak men nu pratar du i nattmösan
Memento,Batman Begins,The Prestige,The Dark Night,Inception,Interstellar,The Dark Night Rises.

The Prestige fick mig att komma ihåg The Illusionist. Två härliga filmer som kom samma år.

  • Medlem
  • 2015-04-08 15:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte ofta som vi har samma åsikt men för att citera Trissreklamen: Plötsligt händer det

Nej så är det
Vem vet vi kommer kanske att ha samma åsikt om fler saker i framtiden

Håller med om att originalet på 1-3 är lysande och att sedan George Lucas förstörde med 4-6. Lustigt nog blev han själv det han avskydde i början då han gick från American Zoetrope med Coppola till att bli en filmmogul på ett stort bolag.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-11 22:31
Ursprungligen av PaO:

Håller med om att originalet på 1-3 är lysande och att sedan George Lucas förstörde med 4-6.

IV, V, VI resp I, II och III antar jag du menar!

  • Medlem
  • 2015-04-11 23:53
Ursprungligen av jas:

IV, V, VI resp I, II och III antar jag du menar!

Ja det är klart

Vilken miss och jag såg dem på bio på 80 talet

Tack

Ursprungligen av PaO:

Ja det är klart

Vilken miss och jag såg dem på bio på 80 talet

Tack

Jag trodde du inte ens var född då! Vilken miss men ibland blir man lurad

  • Medlem
  • 2015-04-12 13:41

[quote name="Megolon" postid="2233633"]Jag trodde du inte ens var född då! Vilken miss men ibland blir man lurad :)[/quote

Jag är alldeles för gammal
Min första mobil var en Nokia 2010 inköpt 1994 och uppgradera relativt snabbt till en Nokia 2110

Vilken var din första mobil?

Bevaka tråden