Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt liv med Apple Watch, del 1

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99mac har äntligen fått sin Apple Watch levererad, och i en serie artiklar kan ni läsa om hur klockan används i vardagslivet, och inte används. Gör Apples nya pryl verkligen livet lättare?

Läs hela artikeln här

Härligt

Fungerar Siri på svenska med klockan?

Kan man få igång klockan med en iphone 4s
Hans

Ursprungligen av BlackSmp:

Härligt

Fungerar Siri på svenska med klockan?

Dessvärre inte ännu!

Ursprungligen av Hans hager:

Kan man få igång klockan med en iphone 4s
Hans

Nej, Apple Watch kräver IOS 8.2, vilket innebär Iphone 5 eller senare.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Nej, Apple Watch kräver IOS 8.2, vilket innebär Iphone 5 eller senare.

Det är inte därför klockan inte fungerar med iPhone 4s. 4s stödjer senaste versionen av iOS (8.3), men Apple Watch-appen ingår förstås ej.

Hur fungerar kombinationen Engelska på klockan och Svenska på telefonen generellt? Vad fungerar och vad fungerar inte? Fungerar diktering av meddelanden på svenska?

Senast redigerat 2015-04-25 10:49

Avundsjuk!

Hur känns armbandet? Plastigt och svettalstrande?

Ursprungligen av Capeman:

Det är inte därför klockan inte fungerar med iPhone 4s. 4s stödjer senaste versionen av iOS (8.3), men Apple Watch-appen ingår förstås ej.

Ah, det har du rätt i! Hursomhelst, Iphone 5 eller senare för att leka med Apple Watch.

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Hur fungerar kombinationen Engelska på klockan och Svenska på telefonen generellt? Vad fungerar och vad fungerar inte? Fungerar diktering av meddelanden på svenska?

Testade precis - diktering på svenska fungerar alldeles utmärkt!

Ursprungligen av CekariYH:

Hur känns armbandet? Plastigt och svettalstrande?

Jag tycker inte alls det känns särskilt plastigt, utan riktigt bekvämt. Inte svettalstrande heller! Lite fundersam hur det kommer se ut och kännas med långvarig användning dock...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-25 13:41

Är där någon delay i notiserna, alltså från det att de dyker upp i telefonen tills att de syns på klockan?

Om du sätter på stör ej på mobilen blir det även stör ej på klockan?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Testade precis - diktering på svenska fungerar alldeles utmärkt!

Ok! Tack. Skumt att inte Siri fungerar. Får man upp nått meddelande om att Siri inte fungerar eller hur blir det? Hur är det med "Regional Settings" man får 24h timmars klocka? Celsius? Dagar antar jag står på Engelska?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag tycker inte alls det känns särskilt plastigt, utan riktigt bekvämt. Inte svettalstrande heller! Lite fundersam hur det kommer se ut och kännas med långvarig användning dock...

Kalas, då kan man ha det tills man ev. köper ett snyggt 3:e-parts.

Ursprungligen av CekariYH:

Kalas, då kan man ha det tills man ev. köper ett snyggt 3:e-parts.

Detta är rätt intressant.

https://www.kickstarter.com/projects/1516117990/click-the-first-watch-band-adapter-for-apple-watch/

Jag är dock lite nyfiken på Apples patent i frågan och undrar om inte de kan sätta käppar i hjulen

Ursprungligen av zinned:

Är där någon delay i notiserna, alltså från det att de dyker upp i telefonen tills att de syns på klockan?

Har inte märkt av någon påtaglig delay - det fungerar precis som när du får SMS i både Mac och Iphone, det vill säga oftast samtidigt, ibland någon liten kort fördröjning.

Ursprungligen av koffas:

Om du sätter på stör ej på mobilen blir det även stör ej på klockan?

Detta går att ställa in. Många funktioner går att sätta att "spegla Iphone" och då aktiveras stör ej på båda enheterna, om du slår på den på klockan eller telefonen.

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Ok! Tack. Skumt att inte Siri fungerar. Får man upp nått meddelande om att Siri inte fungerar eller hur blir det? Hur är det med "Regional Settings" man får 24h timmars klocka? Celsius? Dagar antar jag står på Engelska?

Ja du får upp ett meddelande som säger "Svenska stöds inte för Siri på Apple Watch. Om du väljer det på Iphone avaktiveras Siri på Apple Watch".

24h och Celsius går att välja genom att sätta regionformat som Sverige. Systemspråket finns bara på engelska, franska, tyska, spanska, kinesiska etc, inte svenska ännu.

Tack @jakobnilsson för all information. Det är intressant läsning för oss nördar som väntar

Ursprungligen av BlackSmp:

Detta är rätt intressant.

https://www.kickstarter.com/projects/1516117990/click-the-first-watch-band-adapter-for-apple-watch/

Jag är dock lite nyfiken på Apples patent i frågan och undrar om inte de kan sätta käppar i hjulen

Japp, intressant.

Med Apple och deras patent vet man aldrig, sen velar dom rätt bra ibland när det gäller tex appar som släpps igenom, förbjuds och släpps igen så man får väl se och passa på när tillfälle ges

Ursprungligen av BlackSmp:

Tack @jakobnilsson för all information. Det är intressant läsning för oss nördar som väntar

Absolut, blir bara mer och mer sugen nu.

Använder du stand-Up och i så fall hur känns det, är det irriterande eller en positivt upplevelse?

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-04-25 23:51

Sport:

Normal:

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-04-26 00:55
Ursprungligen av chrme109:

Sport:

Normal:

Ojdå, inga trevliga repor på Apple Watchen. :/

Ursprungligen av EnDumEn:

Ojdå, inga trevliga repor på Apple Watchen. :/

Hur sjutton gick det där till?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-04-26 09:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Hur sjutton gick det där till?

#scratchgate

Vad för repor? Det enda jag ser är smuts och fingeravtryck.

Enligt denna video är den väldigt tålig

Ursprungligen av Megolon:

Vad för repor? Det enda jag ser är smuts och fingeravtryck.

Den ser väldigt misshandlad ut, jag tycker det verkar skumt. Han påstår att det är efter 24 timmars normalt användande (som jag fattade det)

Bevaka tråden