Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min helt nya Apple tv funkar inte som den ska!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte idag en helt ny Apple tv 3e generationen.

När jag kopplar in den i tvn så kommer Apple loggan ( äpplet ) och den försvinner den och absolut ingenting händer. Efter typ 10 minuter kommer loggan tillbaka bara gör att sedan försvinna igen och så upprepas detta om och om igen!
Vad kan detta bero på och hur fixar man det? Går det att fixa?

• Medlem
  • 2015-05-02 15:39

Prova att återställa den i iTunes. Kabeln kopplar man in på baksidan av Apple TVn, tror det står service på USB-porten.

Ursprungligen av Dalle:

Prova att återställa den i iTunes.

Jag har inte mer än kopplat in den i tvn, jag har inte ens kommit så långt att jag kan gå in i inställningar och ställa in nätverk, så att göra något i den i iTunes kan bli svårt

• Medlem
  • 2015-05-02 17:26
Ursprungligen av Simonfaltman:

Jag har inte mer än kopplat in den i tvn, jag har inte ens kommit så långt att jag kan gå in i inställningar och ställa in nätverk, så att göra något i den i iTunes kan bli svårt

Nej nej nej... Såhär: Koppla loss den från TVn. Starta upp datorn och iTunes. Koppla in din Apple TV (ATV) i datorn och återställ den via iTunes. Din ATV dyker upp i iTunes när du kopplar in den i datorn och därifrån kan du återställa programvaran. Detta borde lösa dina problem.

En stående rekomendation är också att stänga av ATV's vilofunktion. Jag har i år haft problem med att ATV's tappar kopplingen till mitt hemdelade iTunes som jag har på en Mini. Sedan jag slog av vilofunktionen så finns detta utdelade iTunes verkligen i ATV - varje gång - även om ATV'n inte använts på några dagar.
Apple har ännu inte lyckats få ihop en stabil lösning med detta trots att man även har en Airport som router och kör LAN-sladd och inte WiFi. Vi hade detta problem på några ATV's på jobbet också - insomnia för ATV löser det.
Nackdel? En aning större energiförbrukning - motsvarar väl på årsbasis vad torktumlaren drar på EN torkning. Typ. Eller att rosta bröd varje morgon i en vecka.

Ursprungligen av Demiurgen:

En stående rekomendation är också att stänga av ATV's vilofunktion. Jag har i år haft problem med att ATV's tappar kopplingen till mitt hemdelade iTunes som jag har på en Mini. Sedan jag slog av vilofunktionen så finns detta utdelade iTunes verkligen i ATV - varje gång - även om ATV'n inte använts på några dagar.
Apple har ännu inte lyckats få ihop en stabil lösning med detta trots att man även har en Airport som router och kör LAN-sladd och inte WiFi. Vi hade detta problem på några ATV's på jobbet också - insomnia för ATV löser det.
Nackdel? En aning större energiförbrukning - motsvarar väl på årsbasis vad torktumlaren drar på EN torkning. Typ. Eller att rosta bröd varje morgon i en vecka.

Skumt, har 3 TV och ingen av dom har några sådana problem med vilofunktionen på.

1
Bevaka tråden