Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad betyder färgade prickarna i Kartor? (bild bifogad)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad betyder dessa färgade prickar? Ibland är det miljarders miljoner - i Sthlm innerstad i alla fall. Ligger i täta rader - som tusenfotingar...insekter...
Varför är det oerhört svårt att hitta info om dessa prickar? Var hittar man info om dessa prickar - info om symboler över huvud taget som Apple behagar lägga på kartbilder?

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-07-20 20:01
Ursprungligen av Demiurgen:

Vad betyder dessa färgade prickar? Ibland är det miljarders miljoner - i Sthlm innerstad i alla fall. Ligger i täta rader - som tusenfotingar...insekter...
Varför är det oerhört svårt att hitta info om dessa prickar? Var hittar man info om dessa prickar - info om symboler över huvud taget som Apple behagar lägga på kartbilder?

Dom skall betyda hög trafik, om jag inte är helt ute och cyklar.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-07-20 22:48
Ursprungligen av Demiurgen:

Vad betyder dessa färgade prickar? Ibland är det miljarders miljoner - i Sthlm innerstad i alla fall. Ligger i täta rader - som tusenfotingar...insekter...
Varför är det oerhört svårt att hitta info om dessa prickar? Var hittar man info om dessa prickar - info om symboler över huvud taget som Apple behagar lägga på kartbilder?

I Kartor på datorn finns följande förklaringar i Hjälp:

verkar stämma i telefon också.

Tack.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-21 00:43

Googlar man på "ios kartor hjälp" får jag upp som femte träff:
https://support.apple.com/sv-se/HT202570
som säger:

  • Orangefärgade punkter anger att trafiken är långsam

  • Röda punkter anger att trafiken är ryckig. (eng. "stop-and-go traffic")

Man ska nog inte bry sig så mycket om dessa punkter...när bilden togs (i söndags) var det stendött på den där vägen...det var extremt lite bilar...nästan inga alls...som en ödslig väg i västerbottens inland :-), och det var inga vägjobb eller annat ovanligt. Informationen Apple (eller TomTom eller vem det nu är) tar in är m.a.o. galet felaktig och om den visar högtrafik och ryckighet i trafiken en surrealistiskt lugn dag då man hörde fågelsång och kunde låta barnen spela fotboll på vägen...tja, då drar jag slutsatsen att inte lita på denna information - i alla fall aldrig någonsin ta några viktiga beslut baserade på denna information. För mig är det nys helt enkelt.

Någon som vet var informationen kommer ifrån? Verkar mindre pålitlig (värdelös ungefär) om man går efter informationen från @Demiurgen ovan.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-21 05:30
Ursprungligen av keptang:

Någon som vet var informationen kommer ifrån? Verkar mindre pålitlig (värdelös ungefär) om man går efter informationen från @Demiurgen ovan.

En epatraktor med Waze.

1
Bevaka tråden