Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apples tv-tjänst försenad till 2016

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny Apple TV kommer nästa månad, men Apples planerade tv-tjänst kommer inte att bli färdig detta år.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-08-14 18:23

Undrar om det blir något utanför USA.

Ursprungligen av Json_81:

Undrar om det blir något utanför USA.

Mest troligt så fortsätter väl centraliseringen kring den amerikanska marknaden.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2015-08-14 20:44

TV-tjänsten som kommer endast gälla i USA kommer till Sverige tidigast om fem år. Så... duktigt ointressant. AppStore och 128 GB lagring. Så in i bomben mycket mer intressant. Hoppas hoppas.

Samtidigt som Steve sa. Ska man skapa en ny produkt så ska man inte fråga konsumenterna vad de vill ha. De har ingen aning. Så... Det kan bli ett spännande event ändå.

Ursprungligen av Spooky:

TV-tjänsten som kommer endast gälla i USA kommer till Sverige tidigast om fem år. Så... duktigt ointressant. AppStore och 128 GB lagring. Så in i bomben mycket mer intressant. Hoppas hoppas.

Samtidigt som Steve sa. Ska man skapa en ny produkt så ska man inte fråga konsumenterna vad de vill ha. De har ingen aning. Så... Det kan bli ett spännande event ändå.

Ge mig en ATV med stor lagring och med AppStore så blir jag nöjd.
TV-tjänsten är helt ointressant

Att etablerade producenter/broadcasters kommer att finnas som en ikon i ATV - bara att klicka och titta - är inte det STORA i vad som kan hända om Apple vill (det är svårt att tjäna pengar på det STORA som jag tänker på - därför har intresset från Apple varit minst sagt lågt...annars skulle det ha varit implementerat för många år sedan i ATV).
Det STORA är en API och pipeline - tänk appar och AppStore - som gör att anyone kan klämma in sina "TV-stationer/kanaler" i ATV. Allt annat som ev. kan komma i ATV är enligt min blick en mild fis i rymden.
Men Apple - som kunnat göra denna baggisgrej sedan många år - har två krux att grubbla över:

1. Hur ska man kunna tjäna pengar på detta? Abonnemang? Alltså; den som vill lägga upp en "kanal" i ATV måste betala abb? En engångskostnad för att kunna lägga upp? Reklamlösningen (tänk YouTube t.ex.) är inget för Apple - den vägen lär dom aldrig gå.
2. Ansvar för innehållet? Hur effektivt och billigt kunna rensa i floden av skit, porr, IS-propaganda etc utan att det skadar varumärket? (tar dom bort för lite så är dom spridare av skit/ondska - tar dom bort en sak för mycket är dom censurmonster som hotar det fria ordet och demokratin, etc, etc...).

Senast redigerat 2015-08-15 15:06
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-14 21:30
Ursprungligen av Megolon:

Ge mig en ATV med stor lagring och med AppStore så blir jag nöjd.
TV-tjänsten är helt ointressant

Exakt så.

TV-tjänsten är så fantastiskt ointressant den bara kan bli.

1
Bevaka tråden