Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App som kan räkna avstånd/omkrets

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!
Jag använder Runkeeper.
Den talar om hur långt man sprungit/använt den.

Finns det någon app som kan göra en omkrets runt mig på ett angivet avstånd?

T.ex 1000km, så kan man se att man sprungit till Umeå.

//Tackar för hjälpen.

Senast redigerat 2015-09-14 18:22
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Halloj!
Jag använder Runkeeper.
Den talar om hur långt man sprungit/använt den.

Finns det någon app som kan göra en omkrets runt mig på ett angivet avstånd?

T.ex 1000km, så kan man se att man sprungit till Umeå.

//Tackar för hjälpen.

Fattar inte riktigt vad du menar? Menar du att en app ska göra en cirkel runt dig där du är på kartan med valbar radie? Vad ska cirkeln vara till för isf? En stor cirkel på 1000 km skulle visa att du sprungit till Umeå? Jag gissar att du befinner dig mindre än 1000 km från Umeå. Cirkeln når flera städer så hur skulle den visa att din rutt gått via Umeå och inte Ö-vik exempelvis?
Cirkeln i Google Maps visar en cirkel i vilken man befinner sig i. Det betyder inte att man varit på valfri punkt i cirkeln utan att appen inte vet var i cirkeln man är. Alltså om den skulle vara så stor att den innefattade flera städer så skulle man inte ens veta i vilken stad man befann sig i.

Jag tyckte att var rätt tydligt. Att kunna skapa en cirkel med valfritt avstånd (radie) och valfritt centrum för att kunna se att "om jag hade rört mig så här långt så motsvarar det..."

Dessvärre så känner jag inte till någon sådan app men är övertygad att någonstans så finns den. Jag försökte mig på en sökning men hittar inte rätt sökord för att hitta rätt

Sweet!!
Massa tack Micke!

Det är ju år 2015, då skall man inte behöva sitta med Atlas och linjal, det är lite väl old school...

Jag är inte den som ger upp...
Här är en fin app med samma ändamål:

Distance and Radius av Claus Ruete
https://appsto.re/se/u0f82.i

Som sagt, det är 2015!!

1
Bevaka tråden