Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Headset för Softphone på Mac till Tele2 Växel ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har kommit igång med Jabra 930 headset till Windows användarna men till Mac användarna fungerar de ej tillfredställande. Varken ringsignal i basenheten eller möjlighet att svara med knapptryckning på headset. In och ut ljud fungerar men det är inte good enough.
Vad finns det för alternativ , ej bluetooth utan ett seriöst Headset med basstation och mono lur där kraven är modesta, in och ut ljud samt att man kan svara med knapptryckning på headset.
Vi kör Tele2Växel softphone.
OSX 10.8 och uppåt.

Senast redigerat 2015-09-24 20:35

Använd Windows där det fungerar?

Tror inte det är så populärt beslut bland säljkåren...
Som jag skrev i en annan tråd kan det vara ett alternativ om någon vänlig hacker kan tipsa om hur man kan syna den lilla kod som skickas ut från headsetet när man trycker på svara knappen och ha en liten app som gör om instruktionen till ett tangentbords tryck tex cmd + A som är standard kommando för att svara i dagsläget.

Skapas det en seriell tty när man ansluter det?
Man skulle kunna sno ihop nåt pythonskript då kanske. För att se om så är fallet kan man köra "ls /dev/tty*" i Terminalen före och efter det att man anslutit headsetet och jämföra skillnaderna.

Ursprungligen av Firechild:

Vi har kommit igång med Jabra 930 headset till Windows användarna men till Mac användarna fungerar de ej tillfredställande. Varken ringsignal i basenheten eller möjlighet att svara med knapptryckning på headset. In och ut ljud fungerar men det är inte good enough.
Vad finns det för alternativ , ej bluetooth utan ett seriöst Headset med basstation och mono lur där kraven är modesta, in och ut ljud samt att man kan svara med knapptryckning på headset.
Vi kör Tele2Växel softphone.
OSX 10.8 och uppåt.

Kör ni verkligen Tele2's egna växel!? Det är inte så att ni har en Unified Communications lösning där ni valt just Tele2 som operatör och då använder Softphone från stället ni köper just växeltjänsten från?

1
Bevaka tråden