Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beslutsångest.

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Stefan Willard:

Tänkte rådfråga här lite.

Ni som har Apple Watch nyttjar ni den fullt så mycket att den känns "nödvändig" eller oumbärlig? Just nu slits jag i valen om 1 jag ens skall köpa en och 2 vilken kulör i så fall. Jag har fastnat för 2 modeller 42mm boett är givet om det blir samt att det blir en sport. Frågan är ju svart boett med svart band eller guld boett med blått band. Jag har en guldfärgad iPhone 6 men känner att guld boett med vitt kanske blir aningens feminint.

Min lilla grabb skulle bli överlycklig om han fick byta ut sin "Ben 10" klocka
Själv klarar jag mig med klockan på min iPhone

Tänkte meddela att lotten föll på en vit 42 mm sport modell igår när jag ändå var uppe i Stockholm i jobbärenden.

Ursprungligen av MalcomX:

Min lilla grabb skulle bli överlycklig om han fick byta ut sin "Ben 10" klocka
Själv klarar jag mig med klockan på min iPhone

Ouch, en äkta Omnitrix går inte av för hackor!

  • Medlem
  • 2015-10-01 20:40
Ursprungligen av Stefan Willard:

Styra Apple tvn är ju trevligt och likaså se notiser. Sen tror jag mig läst att Wahoo har eller är på väg med en app för sync med sitt pulsband ticker (som jag har) . Jag löptränar en del och gymmar 3-6 dagar i veckan och då kunde det vara trevligt att se sakerna på armen istället för att dra upp mobilen . Kanske till och med lämna telefonen hemma när jag är ute och springer . Om inte så kan jag ju om jag förstått det hela rätt byta låt med mera via klockan genom telefonen .

Nu vet jag att du är ute efter en AW men LG har precis tillkännagivet sin Urbane version 2 och den har inbyggd GPS och SIM så du behöver inte ha med dig någon telefon. Och den kör Android Wear så den är kompatibel med IOS

Ursprungligen av PaO:

Nu vet jag att du är ute efter en AW men LG har precis tillkännagivet sin Urbane version 2 och den har inbyggd GPS och SIM så du behöver inte ha med dig någon telefon. Och den kör Android Wear så den är kompatibel med IOS

Inget jag skulle rekommendera eftersom det fungerar uselt.

http://watchaware.com/post/14954/android-wear...

  • Medlem
  • 2015-10-01 21:50
Ursprungligen av Megolon:

Inget jag skulle rekommendera eftersom det fungerar uselt.

http://watchaware.com/post/14954/android-wear...

Har du provat?

Hade Apple släppt på tyglarna så hade Google kunnat göra mer och det kommer säkert. Jag är imponerad av att Google överhuvudtaget lyckades fixa det.
http://www.theverge.com/2015/8/31/9231293/and...

Ursprungligen av PaO:

Har du provat?

Hade Apple släppt på tyglarna så hade Google kunnat göra mer och det kommer säkert. Jag är imponerad av att Google överhuvudtaget lyckades fixa det.
http://www.theverge.com/2015/8/31/9231293/and...

Måste man ha provat för att få ha en åsikt?
Inte för att inte har provat men bara att du frågar betyder att du anser det.
Tycker att det är bedrägligt att säga att det är kompatibelt med iOS ge sken av att det fungerar bra när det är tvärtom.
Något du själv nyss erkände när du säger att Apple borde släppt på tyglarna.

Imponerad att Google fixa något som är tillåtet? Jo jag förstår att du är imponerad med tanke på Googles track record.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-01 22:14
Ursprungligen av Megolon:

Måste man ha provat för att få ha en åsikt?
Inte för att inte har provat men bara att du frågar betyder att du anser det.
Tycker att det är bedrägligt att säga att det är kompatibelt med iOS ge sken av att det fungerar bra när det är tvärtom.
Något du själv nyss erkände när du säger att Apple borde släppt på tyglarna.

Imponerad att Google fixa något som är tillåtet? Jo jag förstår att du är imponerad med tanke på Googles track record.

Öhh, googles track record? Typ bäst eller? Jag vågar påstå att ingen sökmotor har bättre track record än Google när det handlar om sökningar, alla andra påståenden är rent trams!

Ursprungligen av mattiL:

Öhh, googles track record? Typ bäst eller? Jag vågar påstå att ingen sökmotor har bättre track record än Google när det handlar om sökningar, alla andra påståenden är rent trams!

Har jag pratat om sökmotorn? Jag pratar om antalet produkter/tjänster som Google har spottat ur sig som antingen floppat/fallit i glömska eller lagt ner fast den varit en framgångsrik tjänst.
Deras motto är tydligen "Kastar man nog mycket skit är det alltid något som fastnar"

Lotten föll som sagt på Apple Watch . Av den enkla anledning att hela mitt tekniska "eko-system" är just apple. iPad,iPhone,Apple Tv och Macbook Pro Retina. Att dra in android i den ekvationen finns inte på kartan för min del. Jag har ingenting emot Google som sådant men jag har anammat Apple kulturen med hull och hår och aldrig varit mer nöjd. Kör fortfarande Gmail privat men det är också den enda tjänsten som jag nyttjar utanför Apples historia privat. Yrkesmässigt är jag motvilligt tvungen att i vissa avseenden köra Windows pga av att vissa program inte kommit till mac miljö än.

  • Avstängd
  • 2015-10-02 14:45
Ursprungligen av Stefan Willard:

Lotten föll som sagt på Apple Watch . Av den enkla anledning att hela mitt tekniska "eko-system" är just apple. iPad,iPhone,Apple Tv och Macbook Pro Retina. Att dra in android i den ekvationen finns inte på kartan för min del. Jag har ingenting emot Google som sådant men jag har anammat Apple kulturen med hull och hår och aldrig varit mer nöjd. Kör fortfarande Gmail privat men det är också den enda tjänsten som jag nyttjar utanför Apples historia privat. Yrkesmässigt är jag motvilligt tvungen att i vissa avseenden köra Windows pga av att vissa program inte kommit till mac miljö än.

ett väldigt bra beslut för varför blanda in något dåliugt i ekvationen.

Något som dock fullständigt övergår mitt förstånd är hur lite tid som lagts på deras egna App Aktivitet som påstås mäta Träning. Att man bara helt sonika enbart klassificerar rörelse i form av löpning eller gång i rask takt som träning är helt barockt. När det trots allt är som så att klockan har begåvats med en pulsmätare så borde det ju inte vara så svårt att dra parallellen att förhöjd puls = ökad förbränningen vilket i sig bör kallas för träning.

  • Medlem
  • 2015-10-02 21:35
Ursprungligen av Stefan Willard:

Lotten föll som sagt på Apple Watch . Av den enkla anledning att hela mitt tekniska "eko-system" är just apple. iPad,iPhone,Apple Tv och Macbook Pro Retina. Att dra in android i den ekvationen finns inte på kartan för min del. Jag har ingenting emot Google som sådant men jag har anammat Apple kulturen med hull och hår och aldrig varit mer nöjd. Kör fortfarande Gmail privat men det är också den enda tjänsten som jag nyttjar utanför Apples historia privat. Yrkesmässigt är jag motvilligt tvungen att i vissa avseenden köra Windows pga av att vissa program inte kommit till mac miljö än.

Vad bra att du hittade rätt produkt
Kanske tittar du på Youtube någon gång med

  • Medlem
  • 2015-10-02 21:37
Ursprungligen av Megolon:

Har jag pratat om sökmotorn? Jag pratar om antalet produkter/tjänster som Google har spottat ur sig som antingen floppat/fallit i glömska eller lagt ner fast den varit en framgångsrik tjänst.
Deras motto är tydligen "Kastar man nog mycket skit är det alltid något som fastnar"

Visst Google är breda och allt blir inte succé men så är det med de flesta företag till och med jätten från Cupertino

Ursprungligen av PaO:

Visst Google är breda och allt blir inte succé men så är det med de flesta företag till och med jätten från Cupertino

Ditt försvar/bortförklaring är att andra företag gör det också så då är det ok.
Om det fanns ett världsrekord i att lägga ner tjänster skulle Google vinna

Ursprungligen av PaO:

Vad bra att du hittade rätt produkt
Kanske tittar du på Youtube någon gång med

Det händer väl så klart. Oftast dock inbäddat via Facebook eller andra hemsidorna.

Bevaka tråden