Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilhållare 6s

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Letar efter tips på en bra bilhållare till min 6s. Gärna någon som kan fästas i ventilations gallret .

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-12 09:09

Brodit. Otroligt bra men dyra. Säljs som en bildel och en telefondel, bra om man vill byta bil (eller telefon).

  • Medlem
  • Finspång
  • 2015-10-12 09:42

+1 på Brodit. Köper aldrig något annat än deras hållare. Brukar gå in på brodit.se och leta reda på bil + telefon del jag ska ha och sen söka på deras artikelnummer hos dustinhome och beställa därifrån.

Tror dom har byglarna som sitter över utblåsen till de flesta bilmodeller. Sitter mycket stadigare än sånna som sätts på utblåsen.

Ursprungligen av kenjon:

Brodit. Otroligt bra men dyra. Säljs som en bildel och en telefondel, bra om man vill byta bil (eller telefon).

Som du säger är Brodit väldigt dyra, men det är värt varenda krona

Tack för alla svar , beställde en sådan som Micke tipsade om . Skulle jag inte vara nöjd med den så beställer jag en brodit nästa gång

Kollade upp detta på Brodit/Dustin. Men jag vill ha den nya hållaren som har artikelnummer 514796 och den verkar inte Dustin ha lagt upp än. Får avvakta lite.

Ursprungligen av pmarriott:

Kollade upp detta på Brodit/Dustin. Men jag vill ha den nya hållaren som har artikelnummer 514796 och den verkar inte Dustin ha lagt upp än. Får avvakta lite.

Denna ? http://www.skyddet.nu/brodit_produkt.php?id=5...
Finns en lista med återförsäljare på brodit's hemsida .

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-10-12 12:32
Ursprungligen av tribe79:

Denna ? http://www.skyddet.nu/brodit_produkt.php?id=5...
Finns en lista med återförsäljare på brodit's hemsida .

Hade nog kört på denna jag: http://brodit.se/product.html?id=521660&pn=pr...

Men det beror ju på hur man ska ansluta den såklart.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2015-10-12 15:13
Ursprungligen av pmarriott:

Kollade upp detta på Brodit/Dustin. Men jag vill ha den nya hållaren som har artikelnummer 514796 och den verkar inte Dustin ha lagt upp än. Får avvakta lite.

Den modellen av hållare brukar jag köra med också, riktigt bra. Finns den inte upplagd kan du dra ett mail till dustin så lägger dom säkert upp den. Har gjort det ett par gånger med andra saker och det har aldrig varit några problem och gått på en dag eller två.

Jag vill slå ett slag för iDeal Of Swedens magnethållare. Kör på sådan själv, fungerar riktigt bra. Fördelen är att man klistrar fast en liten metallplatta på telefonens baksida och man kan använda den under skal, kör själv med Apples egna lädercase till min 7 Plus, fungerar klockrent med denna hållare.

Det bästa är att det är så smidigt, man behöver aldrig hålla på och krångla för att få dit den, iom att det är magnet kan man dessutom välja själv hur man sätter telefonen, fungerar utmärkt i både stående och liggande läge så länge man klistrar fast metallplattan någorlunda i mitten på telefonen. Lämnar inte heller några märken i bilen då fästet enbart är en vanlig sugpropp som på en gammal hederlig GPS hållare. Dessutom är den billig och man får med två magnetplattor ifall man som jag växlar mellan två telefoner, en jobblur och en privat.

https://idealofsweden.com/produkt/bilhallare/...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-10 15:27
Ursprungligen av MrQuattro:

Jag vill slå ett slag för iDeal Of Swedens magnethållare. Kör på sådan själv, fungerar riktigt bra. Fördelen är att man klistrar fast en liten metallplatta på telefonens baksida och man kan använda den under skal, kör själv med Apples egna lädercase till min 7 Plus, fungerar klockrent med denna hållare.

Det bästa är att det är så smidigt, man behöver aldrig hålla på och krångla för att få dit den, iom att det är magnet kan man dessutom välja själv hur man sätter telefonen, fungerar utmärkt i både stående och liggande läge så länge man klistrar fast metallplattan någorlunda i mitten på telefonen. Lämnar inte heller några märken i bilen då fästet enbart är en vanlig sugpropp som på en gammal hederlig GPS hållare. Dessutom är den billig och man får med två magnetplattor ifall man som jag växlar mellan två telefoner, en jobblur och en privat.

https://idealofsweden.com/produkt/bilhallare/...

[fetstilt] - Nej, sannolikt på telefonen däremot. För övrigt, hur smidigt är det med en passiv hållare? Enligt mig, inte ett enda dugg. Man vill inte hålla på o fibbla med laddkabeln efter att man har satt telefonen i hållaren.

Ursprungligen av zinned:

[fetstilt] - Nej, sannolikt på telefonen däremot. För övrigt, hur smidigt är det med en passiv hållare? Enligt mig, inte ett enda dugg. Man vill inte hålla på o fibbla med laddkabeln efter att man har satt telefonen i hållaren.

Fick inga märken på min 6S plus efter ett halvårs användande av magnethållaren. Tog av den och tog en fuktig trasa och putsade den, som ny på baksidan igen. Det där med passiv eller aktiv hållare kan ju diskuteras, oftast laddar jag inte telefonen i bilen, de gånger jag gör det ser jag det inte som ett problem att använda vanlig kabel. Dessutom är det en väldigt billig lösning, 300 spänn för en vettig hållare är inte mycket att orda om. Men smaken är som baken, delad.

1
Bevaka tråden