Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tag Heuer: "Vår klocka har nästan samma funktioner som Apple Watch"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under kvällen presenterar Tag Heuer sin första smarta klocka. Inför presskonferensen säger en av företagets chefer att enheten kommer att ha nästan samma funktioner som Apple Watch.

Läs hela artikeln här

Ni får ge ett referat senare, jag tror att jag hoppar över själva liveeventet

Ursprungligen av BlackSmp:

Ni får ge ett referat senare, jag tror att jag hoppar över själva liveeventet

Jag önskar lite lite att det fanns en transportör så jag kunde beama till NY och kika lite på den irl.

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-11-09 17:16

"nästan samma funktioner", det skall bli spännande att se vad de menar med det.

Ursprungligen av Ola:

"nästan samma funktioner", det skall bli spännande att se vad de menar med det.

Det är ett väldigt konstigt uttalande... Väldigt defensivt.

"Nästan samma funktioner till ett ännu högre pris... "

Men jag är nyfiken på vad de kommer att presentera

Helt makalöst! Är det någon som ser på presentation? Inte riktigt vad man är van med efter Apples presentationer.

Nu håller nån full schweizare på skära upp en ost. Risken för livshotande astmaanfall är överhängande.

Som avslutning på en keynote brukar Apple bjuda på ett liveframträdande från en världsartist/band. Som avslutning på den här keynoten delades en ost.

Jag har snabbtittat på presentationen (dvs hoppade till saker och ting som verkade intressant eller någon form av demo) men sa de någonting alls om vad klockan kunde eller inte kunde? Det enda bestående intrycket jag fick vad att man skulle få "Intel Inside" graverat på undersidan av boetten.

Säkert hög kvalitet på boett mm. men herrgud vilken tråkig presentation, den fick mig att tappa intresset helt och hållet.

  • Medlem
  • 2015-11-09 22:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har snabbtittat på presentationen (dvs hoppade till saker och ting som verkade intressant eller någon form av demo) men sa de någonting alls om vad klockan kunde eller inte kunde? Det enda bestående intrycket jag fick vad att man skulle få "Intel Inside" graverat på undersidan av boetten.

Den kör Android Wear så den kan det alla andra Wear klockor kan. Dock ingår det att man kan inom 2 år från inköp byta in den mot en mekanisk klocka vilket är mycket intressant. Många har nog frågat sig hur intressant det är att lägga ytterligare 10 000 kr på tex en Apple Watch när nästa generation kommer. Eller så kör man en fattigmans Klocka

Edit: Den kör Intel chip och är gjord av titan. Då den kör Wear funkar den ju med IOS med. Dock lägre upplösning på skärmen än Huawei Watch och kommande Urbane 2 gen.

  • Medlem
  • 2015-11-09 22:13

Intressant tack
De har lagt in några egna appar annars Android Wear

Blev tvungen att se när ni pratade om ost! En verkligt udda presentation.

Men lite fränt ändå att kunderna kan byta in sin enhet mot en mekanisk efter två år. Hoppas att Apple startar någon form av inbytesprogram för AW.

Ursprungligen av PaO:

Den kör Android Wear så den kan det alla andra Wear klockor kan. Dock ingår det att man kan inom 2 år från inköp byta in den mot en mekanisk klocka vilket är mycket intressant. Många har nog frågat sig hur intressant det är att lägga ytterligare 10 000 kr på tex en Apple Watch när nästa generation kommer. Eller så kör man en fattigmans Klocka

Edit: Den kör Intel chip och är gjord av titan. Då den kör Wear funkar den ju med IOS med. Dock lägre upplösning på skärmen än Huawei Watch och kommande Urbane 2 gen.

Jo, jag förstår att den kan det som en Android Wear kan, jag tyckte bara att de var så underligt tysta om funktionerna och visade inte upp dem.

Connected to Eternity känns annars konstigt. Jag köper en smart watch för att efter två år byta ut den mot en traditionell gammal mekanisk klocka? Det är något i det scenariot som gör att jag inte känner att de själva tror på konceptet.

Edit: Det var just de där "svårfunna filmerna" som jag saknade på presentationen, speciellt den där som gick igenom funktionaliteten. Varför visade de inte dem?

Nåväl, klockan är inte för mig:)

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-11-10 17:36

Fordrar rejält grova handleder om den ska komma till sin rätt!

https://instagram.com/p/934jMdKyp0/

Lite Ballmer-varning på Jean-Claude Biver @28 min... när han går igång på eternity-konceptet;-P

15 papp för en schweizisk klocka utan schweizisk urverk?

Sen betala 15 papp till för att byta till schweizisk urverk?

Jag är skeptisk.

1
Bevaka tråden