Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9.3

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-22 19:18
Ursprungligen av primu[s]®:

Alltså, en bugg behöver ju inte visa sig på ALLA telefoner? Jag har problem på min jobblur 6S och min privata 6 i alla fall. Min sambos 6S har det inte.

Korrekt, beror ju på flera omständigheter om den visar sig eller ej. I fallet iOS så finns den i alla enheter med samma OS-version oavsett om den visar sig för en aktuell användare eller ej.

Ursprungligen av zinned:

Problemet har beskrivits i supportartiklar som jag har läst för länge sedan, likaså har det nämnts på seriösa site som 9to5mac, MacRumors etc. Jag har inte tid o ork att lägga på att servera er med länkar men jag jag läst det.

Tack, för att du åtminstone orkade dela med dig av ditt otroliga kunnande.
Jag menar, om man nu vet vad som är rätt så ska man väl inte behöva styrka sina påståenden med verifierbara fakta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-23 12:10
Ursprungligen av engineer:

Tack, för att du åtminstone orkade dela med dig av ditt otroliga kunnande.
Jag menar, om man nu vet vad som är rätt så ska man väl inte behöva styrka sina påståenden med verifierbara fakta?

Vassego.

Jag har inte tid o lust att lägga på att leta upp det. Jag vet att jag har läst det på flera ställen, du får sedan välja om du tror på mig eller ej. Gör ingen skillnad för min del.

  • Medlem
  • 2016-03-23 16:13

Ni som har iOS 9.3, finner ni några problem eller flyter det på bra? Har inte uppdaterat än och väntar på en grön signal.

Ursprungligen av zinned:

Vassego.

Jag har inte tid o lust att lägga på att leta upp det. Jag vet att jag har läst det på flera ställen, du får sedan välja om du tror på mig eller ej. Gör ingen skillnad för min del.

Men du har ändå tid att svara på inläggen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-23 16:29
Ursprungligen av WiFi:

Ni som har iOS 9.3, finner ni några problem eller flyter det på bra? Har inte uppdaterat än och väntar på en grön signal.

Inga problem alls här.

Ursprungligen av WiFi:

Men du har ändå tid att svara på inläggen?

Att svara här tar 20 sekunder. Att leta upp det du efterfrågade kanske tar 30 min.

Ursprungligen av WiFi:

Ni som har iOS 9.3, finner ni några problem eller flyter det på bra? Har inte uppdaterat än och väntar på en grön signal.

Funkar fint för mig.

Ursprungligen av zinned:

Hoppas fasen de nu verkligen har löst buggen som gör att telefonen tvärdör trots den har 35-40% batteri kvar. Rent bedrövligt att den buggen har fått leva så här länge...

"Fixed issue where an inaccurate battery percentage could be displayed"

Verkar fixat. Har själv upplevt problemet men fått för mig att det uppstått när jag laddat telefonen med en gammal ipad-laddare på 15w. (?)

  • Medlem
  • 2016-03-23 19:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

Funkar fint för mig.

Thanks, då får det bli en uppdatering.

Jag verkar ha en kass mikrofon sen uppdateringen. Folk jag pratar med hör ingenting trots flera omstarter. Sen fungerar det ibland men ca 50% av samtalen har varit så här.
Kan detta ha med uppdateringen att göra eller är det bara en ren tillfällighet?
Har en iPhone 5s som åkt i backen några gånger då kanske inget konstigt med lite bekymmer. Och det finns ju anledning att uppgradera till en SE i värsta fall

Såg att denna version av iOS sägs vara stabilaste på länge.. Min crashar då och då, batteriet dör från 8%, 30% och 45%. Har aldrig hänt förut. Någon som upplever detta joks?

Helt stabilt här på en iPhone 5s, 6, iPad Air och Air 2.

Undrar om telefonen kräver en fresh install? Gick från beta till denna via iTunes..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-31 22:35
Ursprungligen av D_Odell:

Såg att denna version av iOS sägs vara stabilaste på länge.. Min crashar då och då, batteriet dör från 8%, 30% och 45%. Har aldrig hänt förut. Någon som upplever detta joks?

Går den att starta direkt igen efter att den har slagit av sig? Eller den visar då endast laddningsikonen på skärmen?

Ursprungligen av D_Odell:

Såg att denna version av iOS sägs vara stabilaste på länge.. Min crashar då och då, batteriet dör från 8%, 30% och 45%. Har aldrig hänt förut. Någon som upplever detta joks?

Jag har märkt det en gång men inte mer än så. När jag satte i laddaren hadde jag 35% igen. kan tillägga att det är iPhone 6

Jag såg på min iPad mini 2 att det står att jag ska uppdatera till 9.3 men jag har redan den. Det har ståt det i typ 2-3 dagar. Är det en bugg eller något sånt? Det är inte 9.3.1 eller något häller. Såg även nyss här på 99mac att 9.3.1 har kommit.

Ursprungligen av Brylle:

Jag såg på min iPad mini 2 att det står att jag ska uppdatera till 9.3 men jag har redan den. Det har ståt det i typ 2-3 dagar. Är det en bugg eller något sånt? Det är inte 9.3.1 eller något häller. Såg även nyss här på 99mac att 9.3.1 har kommit.

Finns det inget att uppdatera under Inställningar, Allmänt och Programuppdatering så kan du börja med att starta om din iPad genom att hålla in stäng av-knappen och hemknappen.

Ursprungligen av Brylle:

Jag har märkt det en gång men inte mer än så. När jag satte i laddaren hadde jag 35% igen. kan tillägga att det är iPhone 6

Precis samma. Det är som den kräver hjärt och lungräddning..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-01 08:41
Ursprungligen av D_Odell:

Precis samma. Det är som den kräver hjärt och lungräddning..

Ok, då fick jag mer eller mindre svar på min fråga ovan. Du kan inte slå på telefonen igen direkt efter att den har dött utan den kräver laddning trots att batteriet inte är slut. Denna buggen har jag nämnt här i forumen flera gånger tidigare, den har levt sedan iOS 9.0 kom så den är inte ny.

Ursprungligen av zinned:

Ok, då fick jag mer eller mindre svar på min fråga ovan. Du kan inte slå på telefonen igen direkt efter att den har dött utan den kräver laddning trots att batteriet inte är slut. Denna buggen har jag nämnt här i forumen flera gånger tidigare, den har levt sedan iOS 9.0 kom så den är inte ny.

Exta märkligt! Men bra att veta.

Ursprungligen av zinned:

Ok, då fick jag mer eller mindre svar på min fråga ovan. Du kan inte slå på telefonen igen direkt efter att den har dött utan den kräver laddning trots att batteriet inte är slut. Denna buggen har jag nämnt här i forumen flera gånger tidigare, den har levt sedan iOS 9.0 kom så den är inte ny.

Kom du på nån lösning? För det är ju det som gäller..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-01 09:57
Ursprungligen av D_Odell:

Kom du på nån lösning? För det är ju det som gäller..

Nej, det finns ingen lösning. Det är en bugg som Apple måste lösa.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Finns det inget att uppdatera under Inställningar, Allmänt och Programuppdatering så kan du börja med att starta om din iPad genom att hålla in stäng av-knappen och hemknappen.

Det ser ut som de brukar bara det att den rekommenderar att jag ska uppdatera till en uppdatering jag redan har.

iOS 9.3 kom ju lite senare för äldre enheter. Så jag tror att det var ungefär då min iPad sa att jag kan installera 9.3 men det gjorde jag redan samma kväl som det släpptes till dom nya. Så jag vet inte om den fick uppdateringen två gånger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-01 12:40
Ursprungligen av Brylle:

iOS 9.3 kom ju lite senare för äldre enheter. Så jag tror att det var ungefär då min iPad sa att jag kan installera 9.3 men det gjorde jag redan samma kväl som det släpptes till dom nya. Så jag vet inte om den fick uppdateringen två gånger.

Om du hann och lyckades installera den första 9.3 (build 13E233) så fick du på en "äldre enhet" även hämta hem den 9.3 (13E237) som släpptes några dagar senare. Ja du får då uppdateringen dubbelt, egentligen helt onödigt. På den första utgåvan krävdes att man kunde mata in det Apple-ID som först registrerade enheten vilket kunde vara ett problem för många. Det kravet var borttaget i den senare utgåvan, enda skillnaden.

Allt detta är överspelat i och med att 9.3.1 släppts. Om 9.3 (13E237) nu ligger nedladdad och väntar på att installeras så kan du lugnt göra det, och sedan dyker 9.3.1 upp för nedladdning. Eller som du fick förslag om i den andra tråden, testa radera den hämtade men ej installerade 9.3 så borde 9.3.1 dyka upp direkt.

Nu är 9.3.1 ute...Apple har tydligen slarvat...igen...måste laga...reparera...

Att telefonen dör vid ungefär 30% är icke fixat i iOS 9.3. SUCK!

  • Medlem
  • 2016-04-01 21:40
Ursprungligen av primu[s]®:

Att telefonen dör vid ungefär 30% är icke fixat i iOS 9.3. SUCK!

Ja, Apple måste skärpa till sig på den fronten. Det känns inte stabilt alls.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.654468/ios-93...

Ursprungligen av WiFi:

Ja, Apple måste skärpa till sig på den fronten. Det känns inte stabilt alls.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.654468/ios-93...

En sådan där klyscha. Vad jämför du med och vad har du för belägg för ditt påstående.
Dom flesta Windows-användare skulle förmodligen upplevs IOS och OSX som fruktansvärt stabila.
Det finns ju många parametrar att ta hänsyn till när det gäller operativsystem och uppdateringar.
Återigen - har många bekanta som bytt till Apple - och det knappast för att deras system känns instabila.
Eller att Windows är stabilt. Nyansering är alltid att föredra vid kritik. Håller med andra ord inte med dig.
Vilket inte innebär att jag har rätt. Dock lite erfarenhet av Windows och Mac sedan1987.
Men som sagt - det är min åsikt - och det finns naturligtvis många. Rätt eller fel. ?

  • Medlem
  • 2016-04-02 00:00
Ursprungligen av adress@mac:

En sådan där klyscha. Vad jämför du med och vad har du för belägg för ditt påstående.
Dom flesta Windows-användare skulle förmodligen upplevs IOS och OSX som fruktansvärt stabila.
Det finns ju många parametrar att ta hänsyn till när det gäller operativsystem och uppdateringar.
Återigen - har många bekanta som bytt till Apple - och det knappast för att deras system känns instabila.
Eller att Windows är stabilt. Nyansering är alltid att föredra vid kritik. Håller med andra ord inte med dig.
Vilket inte innebär att jag har rätt. Dock lite erfarenhet av Windows och Mac sedan1987.
Men som sagt - det är min åsikt - och det finns naturligtvis många. Rätt eller fel. ?

Det är bra att du har lång erfarenhet inom det, men det är vad jag tycker. Sen tycker alla olika och så är det. Jag har idag två Windows-datorer som inte krånglat hittills och som känns väldigt stabila, medans min skoldator (Macbook) krånglar rejält. Men det ser olika ut i olika fall och det är flera faktorer som avgör. Jag tycker att Apples uppdatering inte fungerat som den skall och det står jag för. Min iPhone har krånglat lite mer än vad min Android gjorde tidigare. Det är helt enkelt min åsikt och dem baserar jag på mina egna erfarenheter. Sen får du tycka vad du vill. Och bara för att dem krånglar så innebär inte det att jag inte gillar deras produkter. Tråkigt att du tar det som en klyscha.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-03 21:52
Ursprungligen av adress@mac:

En sådan där klyscha. Vad jämför du med och vad har du för belägg för ditt påstående.
Dom flesta Windows-användare skulle förmodligen upplevs IOS och OSX som fruktansvärt stabila.
Det finns ju många parametrar att ta hänsyn till när det gäller operativsystem och uppdateringar.
Återigen - har många bekanta som bytt till Apple - och det knappast för att deras system känns instabila.
Eller att Windows är stabilt. Nyansering är alltid att föredra vid kritik. Håller med andra ord inte med dig.
Vilket inte innebär att jag har rätt. Dock lite erfarenhet av Windows och Mac sedan1987.
Men som sagt - det är min åsikt - och det finns naturligtvis många. Rätt eller fel. ?

Jag har kört OS X i snart tio år och iOS sedan iPhone 3G kom 2008. Jag kan inget annat än att hålla med tidigare talare, jag är också av den uppfattningen att Apple har klart sämre kvalité i sina uppdateringar nu. Fler problem som inte korrigeras mellan uppdateringarna, mer slarv, etc. T ex det som har nämnts ovan gällande buggen där telefonen dör trots den har 30-40% i batteri kvar...den kom med iOS 9.0 och är FORTFARANDE inte fixad. Det är bedrövligt dåligt.

Bevaka tråden