Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av HåkanE:

Jag önskar att jag kunde säga till dig att det blir bättre med tiden, men det är fult att ljuga...

Fläkten surrar från 100 - 200.000 rpm. Skärmen är bara full hd. Tangenterna känns som ett gammalt IBM/Klicktronictangentbord...

Nu är jag less på jobbet. Tur att den närmaste chefen är vettig men i övrigt så verkar det mest vara korkskallar i ledande ställning...

Jag är arg på nya strukturen i detta forum

Om någon svarar på gammalt inlägg i en tråd så vill jag inte hoppa bak två sidor för att läsa det.
Jag vill ha alla nya inlägg längst ned i tråden på sista sidan!

Varför är detta ändrat?

@jakobnilsson @Ida Blix @biberu

EDIT: Fan vad jag är blind!

Eftersom jag inte kan hävda att jag inte ändrat något får jag lugna ned mig och dra tillbaka mitt syrliga sinne.

Senast redigerat 2018-07-23 14:53
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-15 17:54
Ursprungligen av reboot81:

Det är nu 2015 och vi kan dela bilder, filmer, kalendrar och appar med familjemedlemmar. Men det mest grundläggande av all data för en iOS-användare har världens största teknikbolag ännu inte löst.
Jag pratar om text. Oformaterad, rå text. Gärna i stil med hur anteckningar synkas mellan min dator och iPhone.

She writes milk, I pick it up at the store. -Get the picture Federighi?

Nej nu blir jag arg ;). @Borttaget

PS. Se till att du har valt "Linjär" och inte "Trådad" längs upp till höger. DS

Senast redigerat 2018-07-23 14:54
Ursprungligen av Borttaget:

Jag är arg på nya strukturen i detta forum

Om någon svarar på gammalt inlägg i en tråd så vill jag inte hoppa bak två sidor för att läsa det.
Jag vill ha alla nya inlägg längst ned i tråden på sista sidan!

Varför är detta ändrat?

@jakobnilsson @Ida Blix @biberu

EDIT: Fan vad jag är blind!

Eftersom jag inte kan hävda att jag inte ändrat något får jag lugna ned mig och dra tillbaka mitt syrliga sinne.

Hjälpte det att välja ovanför inläggen mellan linjär, trådad och bästa? Vi har inte ändrat något vad jag vet, men jag tror att inställningen jag gillar också försvann nån gång så jag behövde välja igen.

Senast redigerat 2018-07-23 14:54
Ursprungligen av Ida Blix:

Hjälpte det att välja ovanför inläggen mellan linjär, trådad och bästa? Vi har inte ändrat något vad jag vet, men jag tror att inställningen jag gillar också försvann nån gång så jag behövde välja igen.

Det hjälpte

Senast redigerat 2018-07-23 14:54
Ursprungligen av Borttaget:

Det hjälpte

Ha en superhelg nu!

Senast redigerat 2018-07-23 14:54
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Hjälpte det att välja ovanför inläggen mellan linjär, trådad och bästa? Vi har inte ändrat något vad jag vet, men jag tror att inställningen jag gillar också försvann nån gång så jag behövde välja igen.

Är det någon som använder något annat än Linjär? Nu blir jag sur på alla dessa det kapitalistiska samhällets onödiga valmöjligheter...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-15 23:36
Ursprungligen av johan_tanying:

Är det någon som använder något annat än Linjär? Nu blir jag sur på alla dessa det kapitalistiska samhällets onödiga valmöjligheter...

Ja, illerG och Ida har använd funktionen varsin gång. Det är skäl nog att låta funktionen finnas kvar.

Ursprungligen av johan_tanying:

Är det någon som använder något annat än Linjär? Nu blir jag sur på alla dessa det kapitalistiska samhällets onödiga valmöjligheter...

Jag tycker bäst om trådad ?

Man kan väl inte tycka bäst om något i surtråden!?

Får man gilla SURkål i denna tråd?! ?

  • Medlem
  • 2016-04-16 16:05
Ursprungligen av The Real Viking:

Får man gilla SURkål i denna tråd?! ?

Ja, precis som Sur-face. (Men det gäller bara i denna tråd och inte IRL)

  • Medlem
  • International user
  • 2016-04-16 16:31
Ursprungligen av Dalle:

Ja, precis som Sur-face. (Men det gäller bara i denna tråd och inte IRL)

Suuuurströmming, jag älskar sura strömmingar. <°{{{{-<

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-21 15:10

…för att vår statsminister hycklar: "Det innebär också att i Sverige hälsar man på varandra. Man tar både kvinnor och män i handen, säger Löfven." -dn.se
Bott på många ställen och inte har en enda granne knackat på och hälsat. Sverige är landet där man undviker varandra. Eller är det bara jag som upplever det så?
En någorlunda modern person inom sjukvården vet oxå nyttan av att _inte_ beröra vårdtagare i onödan.

Sen ska inte staten bestämma vem jag, du eller någon ska göra med sin kropp. Ingen har "automatiskt" rätt att röra mig om jag inte vill. Det är viktigt att poängtera, det gäller båda könen.
Japp, det är kutym att skaka tass i långa landet Sverige. Om du inte gör det, ja då kan du uppfattas som säregen, det kan drabba dig tex på arbetsmarknaden osv. Men det är valfritt.

Löfven: du har inget att säga om hur jag ska beröra någon annan. Vill jag hälsa genom att bocka så gör jag det. Du kan skratta men det är mitt val. Inte ditt, och ingen annans heller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-21 15:24

Delvis har du rätt, men om någon gör det enbart pga kön tycker jag det fortfarande är fel.

Jag tycker inte att frågan är enkel samt att twitter och massmedia förenklar den.

  • Medlem
  • 2016-04-21 16:14

Och personligen ser jag inte svårigheten med att anpassa sig till de regler (skrivna och oskrivna) samt lagar som gäller i samhället. Att detta ens blir en stor grej tyder ju bara på att Sverige är för jäkla mjäkigt.
Sverige - De Kränktas Land

Men inget ont som inte har något gott med sig. Hoppas att Miljöpartiet snart trillar ur riksdagen!

RIP Prince.

  • Avstängd
  • 2016-04-21 19:38
Ursprungligen av keptang:

RIP Prince.

WTF????

Ursprungligen av reboot81:

…för att vår statsminister hycklar: "Det innebär också att i Sverige hälsar man på varandra. Man tar både kvinnor och män i handen, säger Löfven." -dn.se
Bott på många ställen och inte har en enda granne knackat på och hälsat. Sverige är landet där man undviker varandra. Eller är det bara jag som upplever det så?
En någorlunda modern person inom sjukvården vet oxå nyttan av att _inte_ beröra vårdtagare i onödan.

Sen ska inte staten bestämma vem jag, du eller någon ska göra med sin kropp. Ingen har "automatiskt" rätt att röra mig om jag inte vill. Det är viktigt att poängtera, det gäller båda könen.
Japp, det är kutym att skaka tass i långa landet Sverige. Om du inte gör det, ja då kan du uppfattas som säregen, det kan drabba dig tex på arbetsmarknaden osv. Men det är valfritt.

Löfven: du har inget att säga om hur jag ska beröra någon annan. Vill jag hälsa genom att bocka så gör jag det. Du kan skratta men det är mitt val. Inte ditt, och ingen annans heller.

Att inte vilja skaka hand med kvinnor är i sig ingen stor sak men det är en fingervisning om vad dessa män tycker om kvinnor.
Det är heller ingen extremism utan det här är vanlig islamism för det står tydlig i Koranen att kvinnor är fysisk såväl som psykisk underlägsna män och ska lyda dessa........

Välkommen till nya Sverige!

Hela mitt liv filtreras som genom bomull. Vadd. Adjö älskade älskade Prince.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-22 08:51
Ursprungligen av @ndreas:

Att inte vilja skaka hand med kvinnor är i sig ingen stor sak men det är en fingervisning om vad dessa män tycker om kvinnor.
Det är heller ingen extremism utan det här är vanlig islamism för det står tydlig i Koranen att kvinnor är fysisk såväl som psykisk underlägsna män och ska lyda dessa........

Inga konstigheter, det är så det är. Det är en del av islam, dock en av de mer "milda" delarna. I det yttersta delarna har vi att muhammed själv beskrev sig som en terrorist. Det beskrivs tydligt i islams skrifter att alla som inte omfamnar islam till 100% ska dödas, en order i direkt nedstigande led från allah, till muhammed och sedan till alla världens muslimer att agera efter.

  • Medlem
  • 2016-04-22 13:08
Ursprungligen av zinned:

Det beskrivs tydligt i islams skrifter att alla som inte omfamnar islam till 100% ska dödas, en order i direkt nedstigande led från allah, till muhammed och sedan till alla världens muslimer att agera efter.

Nej nej nej. Nu har du ju fått det hela om bakfoten! Islam är ju fredens religion! (Behöver jag ens påtala den djupa, bottenlösa ironin?)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-22 14:30
Ursprungligen av Dalle:

Nej nej nej. Nu har du ju fått det hela om bakfoten! Islam är ju fredens religion! (Behöver jag ens påtala den djupa, bottenlösa ironin?)

Nej, den ironin är tydlig.

Däremot kan jag inte alls förstå etablissemanget stöd till islam som religion och till muslimer som utövare. Det är rent bedrövligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-22 14:40
Ursprungligen av zinned:

Inga konstigheter, det är så det är. Det är en del av islam, dock en av de mer "milda" delarna. I det yttersta delarna har vi att muhammed själv beskrev sig som en terrorist. Det beskrivs tydligt i islams skrifter att alla som inte omfamnar islam till 100% ska dödas, en order i direkt nedstigande led från allah, till muhammed och sedan till alla världens muslimer att agera efter.

Toppen då vet vi vad vi har att förvänta oss framöver. Är det bara att gilla läget eller ska vi se förbi avsaknad av handskakning i detta läget ? Är det tillåtet tro ?

Är nog inte bara kvinnor som står lågt i kurs isalmens skrifter som du också nämner.

Det som gör mig mest pissed off i detta spektakel. Är att miljöpartiets sk. ledning. (tillåt mig skratta) ska behöva skicka ut sk. ordningsregler till sina partivänner hur man ska förhålla sig till kvinnor och media och inte försöka påverka och utpressa journalister ?????????????? Trodde det var sunt förnuft det här med respekt och likställdhet mellan könen inte något man skulle behöva upplysa partimedlemmar om och ge pekpinnar. Vad för sorts partimedlemmar har miljöpartiet kan man ju fråga sig ?

Någon har käkat för mycket maskroser och grönt på menyn helt klart. Lite kött och protein på menyn kan kanske hjälpa.

  • Avstängd
  • 2016-04-22 14:49
Ursprungligen av zinned:

Inga konstigheter, det är så det är. Det är en del av islam, dock en av de mer "milda" delarna. I det yttersta delarna har vi att muhammed själv beskrev sig som en terrorist. Det beskrivs tydligt i islams skrifter att alla som inte omfamnar islam till 100% ska dödas, en order i direkt nedstigande led från allah, till muhammed och sedan till alla världens muslimer att agera efter.

Det står många konstiga saker i Bibeln som ingen följer slaviskt.
Samma sak med muslimer alla följer den inte slaviskt.

Rent allmänt så tror jag inte att någon av oss kvalar in som kvalificerade bedömare av vad olika religösa skrifter säger eller inte. Den diskussionen är dödfödd

Nu får ni hitta på något annat att vara sura över.

edit: Trodde denna hint ovan skulle räcka för att byta spår, men tydligen inte, kom igen nu.

2 inlägg borttagna.

Senast redigerat 2016-04-23 06:12
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-04-27 11:08

Jag är säkert sist i världen med att upptäcka det här, men. Excel använder sig av olika syntax för olika språk (svenska, engelska osv)! Hur kan det vara ett rimligt sätt att göra det på? Nästa intressanta försök blir att skicka ett excelark med mellan excelinstallationer med olika språk och se om det fungerar.

Bevaka tråden