Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på en app med "fordonservicebok"-funktion?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som kan tipsa om en app för fordonsuppföljning? Jag skulle vilja ha en app som loggar t ex serviceintervaller, åtgärder, reparationer, utgifter och annat.

Jag har redan Tankomat Pro (direktlänk) men den loggar bara drivmedel. En ganska bra app om du bara är intresserad av det. Men jag vill ha mer funktioner.

Det skulle vara smidigt att t ex kunna lägga in serviceintervaller (1000 mil eller 12 månader) och sedan få en notis om att det är dags att boka tid på verkstaden.

Denna kanske funkar?

Många tillverkare har egna appar för det, Mazda t.ex. där får man informationen automagiskt.
Jag använder Mazdas och sen fotar jag servicedokumenten som åker in i OneNote bland alla andra dokument.

Ursprungligen av keptang:

Denna kanske funkar?

Tack för tipset! Den appen verkade ganska lovande. Fast den var galet "omodern" och inte anpassad för iPhone 6S:s skärm. Tydligen är appen inte uppdaterad sedan 2014...

Nåväl. Det är ju bara estetik. Jag ska testa appen en stund och se om den funkar.

Några andra tips?

Ursprungligen av iTiger:

Tack för tipset! Den appen verkade ganska lovande. Fast den var galet "omodern" och inte anpassad för iPhone 6S:s skärm. Tydligen är appen inte uppdaterad sedan 2014...

Nåväl. Det är ju bara estetik. Jag ska testa appen en stund och se om den funkar.

Några andra tips?

Bra idé. Det ska jag se om jag kan lägga till. I nuläget kan man regga en "Annan" händelse i min app Biz Driver.
Påminnelse om att det är dags för service föll mig aldrig in, förmodligen för att bilen brukar sköta sånt själv nu för tiden.

1
Bevaka tråden