Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme fungerar, men syns inte. Time Capsule fungerar ej.

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av bjornryd:

nu syns den i delat, och alla filer syns men det går inte att säkerhetskopiera

Jag verkar också ha det problemet. Om du har Time Machine ikonen i menyraden, så håll inne alt-knappen och tryck på ikonen, välj sedan kontrollera säkerhetskopiorna. I mitt fall så avbryts denna kontroll nästan omedelbart med någon text om troligt nätverksproblem.

Jag har ingen lösning men det kan vara intressant att se om vi får samma symptom.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag verkar också ha det problemet. Om du har Time Machine ikonen i menyraden, så håll inne alt-knappen och tryck på ikonen, välj sedan kontrollera säkerhetskopiorna. I mitt fall så avbryts denna kontroll nästan omedelbart med någon text om troligt nätverksproblem.

Jag har ingen lösning men det kan vara intressant att se om vi får samma symptom.

Samma felmeddelande här "hårddisken är inte tillgänglig". Kör alla El Capitan? Det kom ju en uppdatering för inte så länge sedan. Den kanske ställde till med något...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-08-17 18:36
Ursprungligen av valmont74:

Samma felmeddelande här "hårddisken är inte tillgänglig". Kör alla El Capitan? Det kom ju en uppdatering för inte så länge sedan. Den kanske ställde till med något...

Jepp, kör senaste El Capitan. Verkar vara fler som fått samma eller liknande fel de senaste dagarna https://discussions.apple.com/community/wireless/airport

Sierra

Ursprungligen av br-Augustinus:

WiFi fungerar, kommer ut på internet via Airport Extreme, som också visar grön lampa på själva enheten. Så långt inga problem.
Men! Trots detta syns inte Airport Extreme i Airport-verktyg – visas alltså inte alls. Kan alltså inte komma åt enheten för inställningar eller uppgradering.
Inte heller syns enhetens Time Capsule i Time Machine, vilket innebär att jag inte kan säkerhetskopiera.
Har kollat om det finns nya uppdateringar till 1) enheten, 2) Airport Verktyg, 3) Time Machine (Systeminställningar), 4) datorn (MacBook Air, 5) Systemet (har senaste 10.11.6), men hittar inget sådant.
Ändå fungerar alltså enheten som router för bredbandet ... Förstår ingenting.
Hoppas på tips!

Jag har samma problem, och följt tråden Den infon jag har fått så är det ett mjukvarufel. Efter har samtalat med Senior Technical Advisor på supporten. Deras tekniker jobbar på felet.

Ursprungligen av klartpaket:

Jag har samma problem, och följt tråden Den infon jag har fått så är det ett mjukvarufel. Efter har samtalat med Senior Technical Advisor på supporten. Deras tekniker jobbar på felet.

Har du fått någon återkoppling än? Det känns så där att inte kunna göra en backup den senaste månaden.

Ursprungligen av valmont74:

Har du fått någon återkoppling än? Det känns så där att inte kunna göra en backup den senaste månaden.

Hur konstigt som helst????
Gjorde för ett par dagar sedan en hård återstart och la upp allt som jag vill ha det, la även in "tillbaka till min Mac e-post " och vipps så fungerade allt som det aldrig varit ett problem innan. Väldigt skumt och jag har inte fått någon återkoppling från supporten.

Jag gjorde en hård reset som är att dra ut strömsladden hålla inne reset sätta en strömsladden åll kvar reset tills den blinkar klart läggin nytt namn på den sök ditt nätverk sen funkar det

Ursprungligen av bjornryd:

Jag gjorde en hård reset som är att dra ut strömsladden hålla inne reset sätta en strömsladden åll kvar reset tills den blinkar klart läggin nytt namn på den sök ditt nätverk sen funkar det

Nytt namn, menar du att du bytte namn på bara airporten eller hela nätverket? Vad händer med tidigare säkerhetskopior?

Det händer ingenting med hårddisken, om du inte väljer att radera hårddisken dvs.

Ursprungligen av valmont74:

Nytt namn, menar du att du bytte namn på bara airporten eller hela nätverket? Vad händer med tidigare säkerhetskopior?

Bara att jag bytte namn istället för apples förslag så heter mitt nätverk Lövamra (det är där jag bor) allt är kvar och den tar backup från där den slutade

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-07 11:23

Jag tycker man bör hålla sej från åäö vad det gäller att namnge saker, det kan strula med vissa appar (rent generellt, inte bara wifi). Använd de tangenter/tecken som finns på usa-tangentbord.

Bevaka tråden