Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skarp version av IOS 10 - när ?

Tråden skapades och har fått 185 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Chaosstar:

Btw, blev det inget Dark Mode?
Hittar inget om det men t.ex. ställa väckarklockan är ju mörk i iOS 10.

Nej blev inget av det tyvärr.

Sitter på iphone 5s med ios 10.
När jag får aviseringar (blocket i det här fallet) så kan man swipa vänster för visa/rensa, trycker jag på visa kommer en rubrik upp med det jag tryckte på och får då trycka igen för att komma till att låsa upp via pin-kod/touch och till sist öppnas appen och meddelade visas.

Det känns som att de blir en del att trycka innan man kommer dit man ska, är det nåt som bara drabbar 5 serier då den inte 3D-touch eller vad kan detta bero på?

Ursprungligen av Laserturken:

Sitter på iphone 5s med ios 10.
När jag får aviseringar (blocket i det här fallet) så kan man swipa vänster för visa/rensa, trycker jag på visa kommer en rubrik upp med det jag tryckte på och får då trycka igen för att komma till att låsa upp via pin-kod/touch och till sist öppnas appen och meddelade visas.

Det känns som att de blir en del att trycka innan man kommer dit man ska, är det nåt som bara drabbar 5 serier då den inte 3D-touch eller vad kan detta bero på?

Kan du inte swipa höger, sen pin så kommer man in till appen? Eller har jag förstått fel?

Ursprungligen av Sledde:

Kan du inte swipa höger, sen pin så kommer man in till appen? Eller har jag förstått fel?

Ska försöka förklara med bilder
http://imgur.com/a/S6PVK

1. Här swipar jag så att visa kommer fram och trycker där
2. Väljer visa och då poppar bild 3 upp
3. här måste jag alltså trycka på meddelandet och därefter välja pin/touch ID och kommer jag in i appen, så den biten funkar.

Ska det vara så eller är det för att jag har en 5s?
Jag trodde att de skulle räcka med att trycka på visa och då skulle låsa upp via pin/touch komma fram, men nu blir det ytterligare ett steg alltså punk 3.

Ursprungligen av Laserturken:

Ska försöka förklara med bilder
http://imgur.com/a/S6PVK

1. Här swipar jag så att visa kommer fram och trycker där
2. Väljer visa och då poppar bild 3 upp
3. här måste jag alltså trycka på meddelandet och därefter välja pin/touch ID och kommer jag in i appen, så den biten funkar.

Ska det vara så eller är det för att jag har en 5s?
Jag trodde att de skulle räcka med att trycka på visa och då skulle låsa upp via pin/touch komma fram, men nu blir det ytterligare ett steg alltså punk 3.

Varför kan du inte bara swipa höger istället?
När du swipar vänster o klickar visa så får du möjligheten att svara direkt utan att öppna appen. Klickar du istället på meddelandet så skickas du till appen.

Ursprungligen av Sledde:

Varför kan du inte bara swipa höger istället?
När du swipar vänster o klickar visa så får du möjligheten att svara direkt utan att öppna appen. Klickar du istället på meddelandet så skickas du till appen.

För att det inte dök upp något sådant alternativ, i detta fallet gällde de messenger kanske är annorlunda med sms.

En annan sak jag märke med Ios10 är när man ska ställa in timer via drop menyn och 3d-touch med en 6s i detta fallet, ställer man in på tex 5min så hoppar de ändå in i appen...ska det vara så?

Bevaka tråden