Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ni ringa med Apple watch?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyckades få denna funktion att gå vägen en enda gång, sen dess får jag bara att det avbryts när jag trycker svara eller försöker ringa med klockan.

Enligt nätet är jag inte ensam men hittar ingen bra lösning.
Läste någonstans att wi-fi kan hindra sammankopplingen så ska pröva utomhus strax.
Tänkte bara se hur det går för andra klock-ägare här och om nån har en lösning.

Ursprungligen av Mackan1984:

Jag lyckades få denna funktion att gå vägen en enda gång, sen dess får jag bara att det avbryts när jag trycker svara eller försöker ringa med klockan.

Enligt nätet är jag inte ensam men hittar ingen bra lösning.
Läste någonstans att wi-fi kan hindra sammankopplingen så ska pröva utomhus strax.
Tänkte bara se hur det går för andra klock-ägare här och om nån har en lösning.

Testade ute också utan lycka.

Jodå, inga problem, det gick bra (WatchOS 3.0, iOS 10.1 beta 3, inomhus, kopplad till wifi)

  • Medlem
  • 2016-10-11 08:15

Fungerar bra här också.

Däremot så är det ingen funktion som jag använder - använder det enbart för att svara i klockan om telefonen ligger för långt bort och tar enbart samtalet tills dess att jag får tag på telefonen och tar upp samtalet där

Ursprungligen av vanilj:

Tycker att den gamla hemknappens beteende blev märkligt på iPhone 6 och iOS 10, men nu när jag bytt till iPhone 7 så känns det mer vettigt. Jag gillar den nya "knappen".

Jag tror nog att du landade i fel tråd med din kommentar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-12 14:06
Ursprungligen av BlackSmp:

Däremot så är det ingen funktion som jag använder - använder det enbart för att svara i klockan om telefonen ligger för långt bort och tar enbart samtalet tills dess att jag får tag på telefonen och tar upp samtalet där

Enig. Inte ens i bilen längre då telefonen automatiskt jackas upp via BT eller om jag kör kabel och Carplay.

Dock tycker jag det är riktigt dåligt att man fortfarande inte kan svara på klockan och samtalet sedan förs i anslutet BT-headset. Man måste alltså asa fram telefonen för att kunna svara på ett samtal om man inte vill föra det med klockan och dess speaker.

Ursprungligen av zinned:

Enig. Inte ens i bilen längre då telefonen automatiskt jackas upp via BT eller om jag kör kabel och Carplay.

Dock tycker jag det är riktigt dåligt att man fortfarande inte kan svara på klockan och samtalet sedan förs i anslutet BT-headset. Man måste alltså asa fram telefonen för att kunna svara på ett samtal om man inte vill föra det med klockan och dess speaker.

Är det inte bara svara i ditt BT-headset för att få samtalet i headsetet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-12 14:37
Ursprungligen av BlackSmp:

Är det inte bara svara i ditt BT-headset för att få samtalet i headsetet?

Känns ju såklart naturligt men det finns ju scenarion där det kanske är svårare/krångligare. Då klockan är en förlängning, en terminal, för telefonen så borde det ju vara klart att kunna svara där och få samtalet i det anslutna headsetet. Kan jag tycka.

1
Bevaka tråden