Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta iPhone7+ till N-nätverk istället för AC?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-11-07 10:23

Ok. Hoppas detta är rätt underforum. (Lite oklart om det ska ligga under iPhone, iOS eller nätverk)
Jag har en iPhone7 Plus med iOS 10.1.1. Jag har även en Airport Extreme, första versionen med 802.11ac.
Problemet är att telefonen tappar wifi trots att jag har en relativt liten lägenhet. Jag hade inga problem med min iPhone 6 Plus och misstänker starkt att den nya sjuan är ansluten via ac istället för n, med kortare räckvidd som följd. Kan jag tvinga telefonen att ansluta via n för att få bättre täckning i lägenheten? Jag har kikat i wifi-inställningarna på telefonen samt Airportverktyget för min Extreme både på datorn och telefonen. Men jag hittar ingen inställning för att tvinga telefonen att ansluta via n istället för ac.
Har jag missat något helt, eller går det inte? Ett alternativ är att ansluta det till 2,4GHz-bandet istället för 5GHz, men det känns som en nödlösning.

Jag misstänker att detta är något som jag måste ställa in i min router, därför hamnade inlägget under nätverk.

Du kan väl skapa ett nytt nätverk med bara N? Ganska vanligt att routrar delar upp 2,4 och 5 GHz.

  • Medlem
  • 2016-11-07 11:01

Vet du var man ställer in detta? Jag hittar ingen inställning för det.

Ursprungligen av Dalle:

Vet du var man ställer in detta? Jag hittar ingen inställning för det.

Har inte tillgång till min Mac just nu, men kolla runt i Airport Utility och Googla lite så hittar du nog. Rätt säker på att det ska gå.

  • Medlem
  • 2016-11-07 12:20

Provade att nollställa nätverksinställningarna på telefonen, får se om det löser problemet.

1
Bevaka tråden