Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick just en varning från Google...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

att någon obehörig loggat in på mitt G-mail konto så nu har jag ändrat lösenord där.
Har själv inte varit inne på månader så lite skumt att någon listat ut mitt jäkligt avancerade och långa lösenord?
Har ju som tur är inga hemligheter där men ingen kul känsla oavsett.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-12 20:25

Samma här, någon har loggat in från Jokkmokk.
Lustigt nog är jag i just Jokkmokk idag..

Ursprungligen av mattiL:

Samma här, någon har loggat in från Jokkmokk.
Lustigt nog är jag i just Jokkmokk idag..

Hmm, och mitt var från Nyköping där jag bor? Kan det vara så att något loggat in sig från datorn helt självt i Google???

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-12 20:34
Ursprungligen av CekariYH:

Hmm, och mitt var från Nyköping där jag bor? Kan det vara så att något loggat in sig från datorn helt självt i Google???

Mail kanske?
Google kanske har börjat registrera position mer exakt nu.

Det förstår jag inte för G-mail är ju alltid inloggad på mina datorer, hat aldrig fått detta tidigare, inte ens när jag startar om någon av dom.
Kanske en ny hjälpsam funktion av Google så man ska bli orolig typ

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-12 21:22
Ursprungligen av CekariYH:

Det förstår jag inte för G-mail är ju alltid inloggad på mina datorer, hat aldrig fått detta tidigare, inte ens när jag startar om någon av dom.
Kanske en ny hjälpsam funktion av Google så man ska bli orolig typ

Förmodligen.

Ok, upptäckte idag att G-mail skickar ut varningen så fort någon enhet loggar in på G-mail. Så det är väl nått nytt påfund då det faktiskt räcker med att man startar om datorn eller iOS enheten.

Ursprungligen av CekariYH:

Ok, upptäckte idag att G-mail skickar ut varningen så fort någon enhet loggar in på G-mail. Så det är väl nått nytt påfund då det faktiskt räcker med att man startar om datorn eller iOS enheten.

Det räknas inte som ny enhet. Möjligen om det var mer än 30 dagar sen datorn/iOS-enheten startades om, normalt sett.

Ursprungligen av keptang:

Det räknas inte som ny enhet. Möjligen om det var mer än 30 dagar sen datorn/iOS-enheten startades om, normalt sett.

Nä, var senast igår och idag.

1
Bevaka tråden