Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tele2 epost nedlagd?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle ikväll lägga in min epost i min mors telefon men upptäckte att det inte fungerade, vilket det alltid brukar.
Jag läste på en norsk sida att de valt att lägga ned sina tjänster inom epost kopplade till swipnet. Stämmer det?
Det stod även att det ej finns möjlighet till vidarekoppling, känns ju surt?

Isåfall undrar jag när detta hände då det verkar konstigt att det fungerat tills nu?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-12-18 23:45

Tele2s internettjänster såldes till Brebandsbolaget. Min Tele2-epostadress fungerar fortfarande med mail.tele2.se för inkommande mail men utgående mailserver är bredband.net. Hur det är med Swipnet vet jag inte. Det var många år sedan jag hade en sådan.

Swipnet-adressen fungerar fortfarande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-19 10:43
Ursprungligen av emil_stahl:

Jag skulle ikväll lägga in min epost i min mors telefon men upptäckte att det inte fungerade, vilket det alltid brukar.
Jag läste på en norsk sida att de valt att lägga ned sina tjänster inom epost kopplade till swipnet. Stämmer det?
Det stod även att det ej finns möjlighet till vidarekoppling, känns ju surt?

Isåfall undrar jag när detta hände då det verkar konstigt att det fungerat tills nu?

Vad jag förstår fungerar både tele2.se samt swipnet-adresserna, i alla fall för min sambo.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-12-19 12:16
Ursprungligen av emil_stahl:

Jag skulle ikväll lägga in min epost i min mors telefon men upptäckte att det inte fungerade, vilket det alltid brukar.

På vilket sätt så du att det inte fungerade i iOS/iPhone för din mor? Skärmdump på felmeddelande eller något liknande skulle avsevärt underlätta felsökning och vår rådgivning till dig.

1
Bevaka tråden