Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korttest: Airpods på tåget

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99:s redaktör gör en tågresa, med Apples trådlösa hörlurar Airpods som resesällskap. Hur klarar lurarna tabellutrop, medpassagerare och skrikande barn?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-12-22 15:34

Just smidigheten är något som lockar mig. När jag verkligen vill lyssna på musiken så plockar jag fram min Denon DA-10 DAC, ansluter den till telefonen och pluggar in antingen ett par B&W P7 eller Klipsch X20i.

Men ofta så är Apples EarPods ”good enough” och med AirPods så blir det ju ännu bättre och smidigare. Så det blir nog ett köp.

Jag har också använt mina AirPods i några dagar nu, och jag är övervägande positiv och instämmer i Jakobs beskrivning.
Dock tycker jag snarare att det är en fördel att de släpper in en del ljud från omgivningen, vilket är både praktiskt och inte minst viktigt, speciellt när man rör sig ute i trafikerad miljö.

I går använde jag dem även under en 5 timmar lång bilresa. Batteriet räckte gott och väl med en liten stunds laddning i fodralet under ett stopp. Och i kombination med min Apple Watch, ett litet sovande barn och en flickvän som inte vill lyssna på samma ljudbok som mig var det en riktig vinnare!

Ursprungligen av Ljung:

Just smidigheten är något som lockar mig. När jag verkligen vill lyssna på musiken så plockar jag fram min Denon DA-10 DAC, ansluter den till telefonen och pluggar in antingen ett par B&W P7 eller Klipsch X20i.

Men ofta så är Apples EarPods ”good enough” och med AirPods så blir det ju ännu bättre och smidigare. Så det blir nog ett köp.

Är galet nöjd med mina X12i, och har länge sneglat på X20i. Vad tycker du om dem? Är de lika bra som man tror? Synd på sladden dock..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-12-22 18:45
Citat:

Det är guld värt att inte behöva bekymra sig om lurarna är parkopplade eller inte, och trixa med anslutningen.

Är det bara jag som aldrig haft problem med det här?

Ursprungligen av Json_81:

Är det bara jag som aldrig haft problem med det här?

Beror lite på hur många enheter man valt att parkoppla sina lurar till och hur ofta man bytt mellan enheter.
Min erfarenhet är att det aldrig har varit några problem med parkopplingen mellan mina BT-lurar och mina iPhones, men däremot har det ofta varit onödigt irriterande de gånger man velat använda dem med sin dator (och/eller klocka numera) om lurarna redan hunnit ansluta till telefonen. Detta är ett minne blott nu, och jag har gladeligen bytt ljudkälla mellan telefon, dator och klocka flera gånger i situationer där jag tidigare inte hade orkat försöka ens.

En annan sak som jag måste tillägga, är hur enkelt det är att dela på samma lurar. Att sitta och trängas axel-mot-axel behövs inte längre - ge bara den ena luren till din kompis och när hen sätter i den i örat startar ljudet för er båda. Fast klart coolast hade varit om det gått att köra dubbla AirPods till samma enhet - perfekt för flyg-/buss-/bil-/tågresan med den delade iPaden med film på

Ursprungligen av Json_81:

Är det bara jag som aldrig haft problem med det här?

Inte jag heller, mina Beats funkar perfekt till min iPhone och kopplar över till bilen när jag startat den, på jobbet eller hemma kör jag på "riktiga" högtalare från datorn...

Tycker det funkar riktigt bra med att höra ljud utifrån. Särskilt i jobbet.
Skulle jag vilja annorlunda så krämar man bara upp volymen. Airpodsen har rejält högt ljud.

Måste bara nämna räckvidden! Den är ju enorm! Det var en överraskning.
Och så var det en till sak. Apple watch passar väldigt bra in i användningen med Airpodsen för volym inställningar och låtbyte. Verkar som den appen ligger framme hela tiden på klockan efter man startat den. Riktigt najs.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-12-22 23:37
Ursprungligen av pushloop:

Beror lite på hur många enheter man valt att parkoppla sina lurar till och hur ofta man bytt mellan enheter.
Min erfarenhet är att det aldrig har varit några problem med parkopplingen mellan mina BT-lurar och mina iPhones, men däremot har det ofta varit onödigt irriterande de gånger man velat använda dem med sin dator (och/eller klocka numera) om lurarna redan hunnit ansluta till telefonen. Detta är ett minne blott nu, och jag har gladeligen bytt ljudkälla mellan telefon, dator och klocka flera gånger i situationer där jag tidigare inte hade orkat försöka ens.

Så kanske det är. Jag flyttar inte runt lurarna mellan massa enheter.
Men har läst kommentarer på diverse forum nu och så många som klagar på problem med blåtand.
Visst har ljudet hickat till någon enstaka gång för mig, men det är också enda problemet jag upplevt med hörlurar, högtalare, bilar osv.
Men jag har sällan något mer än telefonen som källa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-25 11:51

Har använt mina i några dagar nu.

Sladdfritt i fickan!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-25 13:31
Ursprungligen av CekariYH:

Inte jag heller, mina Beats funkar perfekt till min iPhone och kopplar över till bilen när jag startat den

Så funkar AirPods för mig också. När jag sedan lämnar bilen hakar AirPods på igen automatiskt.

1
Bevaka tråden