Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[TIPS] Duet Display - magi

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-12-22 22:49

@maccswe fick mig att dra iväg 100kr på appen Duet Display (som annars kostar lite över 200kr men säljs till 50% just nu).

Sanslöst imponerad! Man koppla sin padda till sin dator med kabel, drar igång en liten app på datorn (taskbar) och appen på paddan. Vipps, paddan är en extern skärm med mer eller mindre ingen delay och du kan ändra upplösningen för att passa dig. Jag körde på retina-inställningen och fick en skarp bild med mer eller mindre ingen delay alls.

Touch på paddan är aktivt så det blir som touch på macos eller om du vill t.ex rita med din Apple Pencil i Photoshop etc.

Så, om du t.ex reser mycket och arbetar med många fönster samtidigt, så är detta en guda gåva.

Film: https://m.youtube.com/watch?v=CCcCOnw2-zk

Jag har inte hunnit testa detta tillräckligt för att kunna rapportera några större buggar. Märkte vid något tillfälle att bakgrundsfärgen i menyn över brevlådor i mail blev svart istället för grå..annars, kalas

P.s det märks verkligen att Dual Display är byggt av föredetta Apple-anställda

  • Medlem
  • 2016-12-23 09:02

Håller med. Väldigt imponerad jag också. Man får dessutom Touch Bar (den som finns på de nya mbp) på paddan om man vill. En liten nackdel då är att den tar plats längst ner på skärmen och bland annat delvis döljer dockan.

Edit: Kör med iPad Pro 9,7 tum

Senast redigerat 2016-12-23 10:22

Duet Display har inte funkat bra för mig (MBP 2011, Ipad 3, Iphone 4S). Sist jag använde det var iofs 6 mån sen, men jag hade en massa lagg och det var i princip helt oanvändbart. När jag köpte den fungerade det men någon uppdatering senare så har funktionen förändrats.
Köpte Airdisplay 3 istället som fungerade mycket bättre för den hårdvaran jag äger.

1
Bevaka tråden