Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vart köper ni armband från tredjepart?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har beställt en apple watch series 2 (48mm) och tänkte köpa lite olika armband till denna. Men tycker att de är lite väl dyrt att köpa från Apple själva.

Så tänkte kolla med er efter lite tips på bra sidor som säljer armband till denna klocka till ett lite mer rimligt pris.

Det jag är ute efter är väl egentligen lite allt möjligt. Allt från läderband, stållänkar och "tyg".

eBay/AliExpress.

Natoband.nu har jag handlat av en del och jag är väldigt nöjd med deras service.

tack för tipsen!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-09-15 18:30
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-09-15 18:47

Snyggt armband även om jag inte är intresserad av klockan i sig. Lite kostsamt dock!

  • Medlem
  • 2016-09-15 21:09

Har köpt flera från Amazon

  • Medlem
  • 2017-01-08 23:47

Någon som har erfarenhet av armband från Cdon?

Jag beställde just två av denna modell till mig och sambon. Det står att det är äkta läder, hoppas det stämmer, i så fall är det nog ett kap.

Ursprungligen av Dalle:

Någon som har erfarenhet av armband från Cdon?

Jag beställde just två av denna modell till mig och sambon. Det står att det är äkta läder, hoppas det stämmer, i så fall är det nog ett kap.

Det är "Netprylar i Sorunda AB" som är leverantören. Samma finns nog billigare på eBay/aliexpress.

Verkar sälja kina-prylar till överpriser, http://netprylar.se.

  • Medlem
  • 2017-01-09 00:19
Ursprungligen av keptang:

Det är "Netprylar i Sorunda AB" som är leverantören.

Jo jag såg det. Jaja, vi får väl se vad det är för något, men jag kan ju villigt erkänna att jag inte förväntar mig att dom kommer hålla samma kvalitet som Apples egna band. Åh andra sidan är det heller ingen ekonomisk katastrof om det inte är något att ha heller.

Den som lever får te, som kinesen sa.

Ursprungligen av Dalle:

Jo jag såg det. Jaja, vi får väl se vad det är för något, men jag kan ju villigt erkänna att jag inte förväntar mig att dom kommer hålla samma kvalitet som Apples egna band. Åh andra sidan är det heller ingen ekonomisk katastrof om det inte är något att ha heller.

Den som lever får te, som kinesen sa.

Nej precis du blir inte ruinerad iallafall.
På deras egna sida har man "glömt" ändra priset, http://netprylar.se/apple-watch-tillbehor/165...

Jag skulle köpa lösa adaptrar och sedan gå på de band som jag vill ha som då inte behöver vara specialgjorda för Apple watch

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-01-09 09:00

Köpte 3 armband från aliexpress innan jul, ett länkarmband, ett milanese loop och ett läderloop. 32 dollars für alles, då valde jag inte ens de allra billigaste.
Haft dem nu i två månader och hittills har jag inte märkt något negativt med dem (bortsett från att jag är skeptisk till att läderloopen är riktigt läder )

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-01-09 17:41
Ursprungligen av keptang:

Det är "Netprylar i Sorunda AB" som är leverantören. Samma finns nog billigare på eBay/aliexpress.

Verkar sälja kina-prylar till överpriser, http://netprylar.se.

Jag beställde ett liknande från ebay för 75kr igår..

  • Medlem
  • 2017-01-12 17:11

En liten uppdatering om armbandet jag köpte från Cdon. Precis som befarat var det skräp. Passformen var inte den bästa, infästningsanordningarna stack ut 1mm på varje sida om klockan. Och även om man kunde ana en svag svag doft av läder så var känslan att det var plast det var frågan om.
Hur som helst så är armbanden nu returnerade och istället så slog vi till på en varsin original-loop i läder istället. 1500kr för båda. (50% rabatt på samma firma) Mycket bättre kvalitetskänsla. Dock är magneterna i armbandet aningen svaga och det kan knäppa/klappra en del om armbandet när man rör på sig.

Ursprungligen av Dalle:

En liten uppdatering om armbandet jag köpte från Cdon. Precis som befarat var det skräp. Passformen var inte den bästa, infästningsanordningarna stack ut 1mm på varje sida om klockan. Och även om man kunde ana en svag svag doft av läder så var känslan att det var plast det var frågan om.
Hur som helst så är armbanden nu returnerade och istället så slog vi till på en varsin original-loop i läder istället. 1500kr för båda. (50% rabatt på samma firma) Mycket bättre kvalitetskänsla. Dock är magneterna i armbandet aningen svaga och det kan knäppa/klappra en del om armbandet när man rör på sig.

Visst är läderloopen ett underbart band! Ett av de bästa band som jag har haft. Av alla band som jag har haft genom åren så är det egentligen bara min Omega Seamastermetallänk som slår det.

Har inte upplevt att magneterna är svaga men det kan ju vara individuellt.

Edit: Attans, nu är jag där och tittar och velar på vilken färg jag ska ha

Har ett svart sedan tidigare, velar mellan blått eller sten...

Senast redigerat 2017-01-12 19:14
  • Medlem
  • 2017-01-12 19:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Visst är läderloopen ett underbart band! Ett av de bästa band som jag har haft. Av alla band som jag har haft genom åren så är det egentligen bara min Omega Seamastermetallänk som slår det.

Har inte upplevt att magneterna är svaga men det kan ju vara individuellt.

Edit: Attans, nu är jag där och tittar och velar på vilken färg jag ska ha

Har ett svart sedan tidigare, velar mellan blått eller sten...

Du har en silverfärgad klocka förmodar jag? Jag har en svart och då är det nog tyvärr bara svart armband som gäller.

Har du använt ditt läderband mycket? Hur ser det ut idag, blir de mycket slitna?

Ursprungligen av Dalle:

Du har en silverfärgad klocka förmodar jag? Jag har en svart och då är det nog tyvärr bara svart armband som gäller.

Har du använt ditt läderband mycket? Hur ser det ut idag, blir de mycket slitna?

Guld så det fungerar rätt bra med olika färger. Jag har i princip använt läderloopen varje dag sedan jag köpte det för en månad sedan. Ser inte slitet ut men tar upp lite lukt från handleden - därför skulle jag gärna ha två band så att de kan få vila från och till.

Tror att jag ska gå på midnattsblått - det fungerar bra ihop med guld.

1
Bevaka tråden