Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt en Apple Watch i födelsedagspresent, vill hitta på nåt bus

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger har jag alltså köpt en Apple Watch (series 1) 42 mm till min fru i födelsedagspresent.

Nu känner jag att jag vill ge den till henne på något roligt sätt, t ex att aktivera ett larm eller motsvarande på den. Problemet är att jag aldrig har använt en Apple Watch och inte kan den på något sätt. Jag har dock tillgång till hustruns iPhone och Mac, så jag har inga problem att parkoppla grejerna i smyg eller motsvarande.

Men vad är det roligaste man kan hitta på i detta läget? Lägga paketet under kudden när hon sover och få henne att vakna till en Happy Birthday-sång?

Någon som har några roliga idéer kring detta?

Vad kul - jag köpte en till min fru också och hon är en supernöjd användare i snart 1 år. Trots att hon "Aldrig skulle sätta på sig en sådan..." när jag först köpte min.

Tänk på att det tar en rejäl stund att parkoppla och ev. uppdatera den. Så du får distrahera henne en längre stund=)

Beroende på hur tungt hon sover hade det kanske varit kul att spänna fast den på hennes handled på kvällen/natten och att hon får vakna till alarmet på den genom att den "vibrerar" på morgonen.

Mer kreativ eller romantisk än så är jag tyvärr inte. Lycka till och återkoppla gärna vad du gjorde och hur det gick=)

Men, nu tar du ju bort 50% av nöjet att få en ny, rolig pryl; första unboxing och "new, Apple, smell" !

Tack för svaren!

Alltså, jag vet det där om unboxing-upplevelsen, men det är nog bara nördar som upplever sånt, och min fru tillhör inte den kategorin. Om hon inte ska unboxa sin nya Louis Vuitton-väska möjligen... ?

Det första som händer är ju ändå att jag måste uppdatera klockan, och parkoppla den etc etc. För det gör hon definitivt inte.... Så det blir enklast och bäst om allt är klart när hon får den.

Det blir nog alarm i boxen, så får hon packa upp lite i alla fall...

Men:
Finns det något speciellt jag ska tänka på när jag parar ihop klockan? Kommer det info till hennes Apple ID eller motsvarande? (dvs, måste jag hogga hennes iPhone, iPad och Mac?) Ska man para den med iPhone i första hand?

Ursprungligen av carlsson:

Tack för svaren!

Alltså, jag vet det där om unboxing-upplevelsen, men det är nog bara nördar som upplever sånt, och min fru tillhör inte den kategorin. Om hon inte ska unboxa sin nya Louis Vuitton-väska möjligen... ?

Det första som händer är ju ändå att jag måste uppdatera klockan, och parkoppla den etc etc. För det gör hon definitivt inte.... Så det blir enklast och bäst om allt är klart när hon får den.

Det blir nog alarm i boxen, så får hon packa upp lite i alla fall...

Men:
Finns det något speciellt jag ska tänka på när jag parar ihop klockan? Kommer det info till hennes Apple ID eller motsvarande? (dvs, måste jag hogga hennes iPhone, iPad och Mac?) Ska man para den med iPhone i första hand?

Hon kommer att få ett mail av Apple efter någon dag eller två där de gratulerar till ett bra köp. Har för mig att det poppar upp en fönster på mobilen också... Även som det skrevs ovan, det tar tid att aktivera klockan, timmar om programvaran uppdateras.

Men vad 17, låt henne para klockan själv, ser ganska fräckt ut.

1
Bevaka tråden