Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Samsung Dex kan stjäla kakan från både Microsoft och Google

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Galaxy S8-dockan kan förvandla telefonen till en skrivbordsliknande dator, vilket kan norpa säljargument från både Microsoft och Google.

Läs hela artikeln här

Det finns 237 sätt att designa en snygg docka av detta format/funktion - och dom lyckades designa en fruktansvärt ful en! Starkt jobbat!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-04 21:59
Ursprungligen av Demiurgen:

Det finns 237 sätt att designa en snygg docka av detta format/funktion - och dom lyckades designa en fruktansvärt ful en! Starkt jobbat!

Skitsamma hur det ser ut.

Jag tror det finns rätt många användare som det här konceptet passar för.
Mina föräldrar fipplar lite bilder, betalar räkningar och surfar lite lätt.
För att gå på någon yngre så gör min dotters mamma inget mer avancerat heller.

Tror nog att de flesta gärna har en större skärm, men egentligen inte har behov av mer kraft än vad som finns i de senaste mobilerna.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-04-05 09:36
Ursprungligen av Demiurgen:

Det finns 237 sätt att designa en snygg docka av detta format/funktion - och dom lyckades designa en fruktansvärt ful en! Starkt jobbat!

Jasså du har starka åsikter om designen? Jag tycker mest att Dex ser ut som en större variant av trådlösa laddarstationer för smarta klockor - vare sig ful eller snygg

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-04-05 09:47
Ursprungligen av Json_81:

Skitsamma hur det ser ut.

Jag tror det finns rätt många användare som det här konceptet passar för.
Mina föräldrar fipplar lite bilder, betalar räkningar och surfar lite lätt.
För att gå på någon yngre så gör min dotters mamma inget mer avancerat heller.

Tror nog att de flesta gärna har en större skärm, men egentligen inte har behov av mer kraft än vad som finns i de senaste mobilerna.

Det tror jag också. Den stora frågan är hur stor del av den allmänna publiken som faktiskt snappar upp att det finns en docka och att den gör att telefonen kan användas som en dator? Den stora allmänheten är just oftast inte så teknikintresserade att de sitter och läser sidor som 99mac och andra, och blir kanske därför inte medvetna om tillbehörets existens och vad den kan hantera. Jag tror att det är den stora utmaningen, som du säger duger Dex-upplevelsen säkert till för de flesta vardagliga behov.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-05 11:03
Ursprungligen av ekloev:

Det tror jag också. Den stora frågan är hur stor del av den allmänna publiken som faktiskt snappar upp att det finns en docka och att den gör att telefonen kan användas som en dator? Den stora allmänheten är just oftast inte så teknikintresserade att de sitter och läser sidor som 99mac och andra, och blir kanske därför inte medvetna om tillbehörets existens och vad den kan hantera. Jag tror att det är den stora utmaningen, som du säger duger Dex-upplevelsen säkert till för de flesta vardagliga behov.

Vi får vänta på att Apple släpper en så snappar de upp det

  • Medlem
  • 2017-04-05 11:13

Lite lustigt att Samsungsnubben i videon börjar googla, varför kör han inte Bixby?

  • Medlem
  • 2017-04-05 16:24
Ursprungligen av Json_81:

Skitsamma hur det ser ut.

Jag tror det finns rätt många användare som det här konceptet passar för.
Mina föräldrar fipplar lite bilder, betalar räkningar och surfar lite lätt.
För att gå på någon yngre så gör min dotters mamma inget mer avancerat heller.

Tror nog att de flesta gärna har en större skärm, men egentligen inte har behov av mer kraft än vad som finns i de senaste mobilerna.

Håller helt med dig

Funkar ju med vilken HDMI skärm som helst tex
KöksTV. Behöver ju inte vara ett skrivbord och dedikerad arbetsplats i hemmet

Hoppas att det slår så även Note 8 får Dex ?

Som många säger så behöver inte folk mer krut i mobilen än den har, men att betala räkningar idag är ju smidigare med våra mobilanpassade appar än dator.
Vill man ha större skärm kostar väl en chromecast 300 spänn och det är bara att spegla upp fotot eller webbläsaren på tvn.

Tror detta slår när det blir ett fullblods-os på skärmen alternativt när de mobila tar över i möjligheter och funktionalitet.

1
Bevaka tråden