Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart tänker jag fel? TG 789 - Timecapsule - utökat och homeplugs

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

jag försöker få följande att funka optimalt. Två Digital TV boxar från Telia varav den ena TVn även har ett PS 4 till sig och den andra TVn en Apple TV. De är på två olika våningar och jag har förlängt nätet från fiber anslutningen (TG789vn) genom tre homplugs...

Jag har fiber 100/100 från telia, funkar bra. Till det har jag en bryggad TG789 Thomson. Från den har jag en Time Capsule kopplad via WAN porten. Från Thomson har jag även en Homeplug (Netgear Powerline AV500 med en ethernet koppling) kopplad via LAN. Den förgrenar sig till två andra Homeplugs som ger TV signal till TVn. Funkar bra.

Från TC har jag utökat trådlöst nät genom en airport extreme som jag har trådat till PS4. Funkar bra. På övervåningen har jag en utökad airport express som jag drar tråd till en apple TV funkar så där, men helt ok...

Från TC har jag även två lan kablar en kopplad till Imac en till Sonos bridge.. Funkar bra...

Nu till min idé som jag inte får att funka. istället för att köra utökat nätverk och sen lan från utökade routrar till Apple TV däruppe och PS4 där nere så tänkte jag att jag kunde splitta internet från hompeluggarna genom att 1 Koppla Hompepluggen till airport extreme och använda den som router med två ethernet kaplar till TV och PS4. TV funkar inte PS4.

Alt 2 koppla en netgear switch GS 105 efter homeplug och sen lana till PS4 och TV eller samma sak däruppe homeplug - swicth till TV och Apple TV. I bägge fallen funkar TVn men inte apple tv eller PS4.

Vart tänker jag fel? Vill helst ha trådat genom att jag förlänger via homeplugs och sen trådat till TV och Apple TV respektive TV och PS4. Sen utökar jag det trådlösa via TC och extreme och express för att ge wifi till ipads telefoner, sonos osv....

Med samma förutsättningar (dvs inte dra nät i huset, köpa mycket mer prylar än 1-2 saker till) hur hade ni gjort för att få den lösning jag vill ha stabil PS4 TV och Apple TV helst trådat och bra wifi i hela huset.

Help me Obe one kenobi your my only hope....

Senast redigerat 2017-04-12 12:27
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-12 15:50

Det är IPTV du pratar om som går till TV'n?

Man behöver konfigurera VLAN för att få det att lira genom router. Tror det är där det blir fel.

Här finns en lång diskussion om det:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1195763...

1
Bevaka tråden