Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobilt bredband med bäst uppladningshastighet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-02 14:15

Idag med mobilt bredband går det att få hastigheter nedladdning långt över 50 Mbit/s på många platser idag men samtidigt har man ofta betydligt sämre uppladningshastighet vid samma tillfälle.

Vad beror det på, är det helt enkelt p.g.a att mobilen sänder med lägre effekt?
Finns någon operatör som generellt sett har hög uppladdnings hastighet eller behöver man någon typ av riktanten och sändningsförstärkare?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-02 15:02

Kolla med Bredbandskollen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-02 17:15
Ursprungligen av reboot81:

Kolla med Bredbandskollen!

Tyvärr ger den ingen uppgift om vilket håll men jag gissar på att det hastighet ned som visas.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-02 17:43
Ursprungligen av ne100:

Idag med mobilt bredband går det att få hastigheter nedladdning långt över 50 Mbit/s på många platser idag men samtidigt har man ofta betydligt sämre uppladningshastighet vid samma tillfälle.

Vad beror det på, är det helt enkelt p.g.a att mobilen sänder med lägre effekt?
Finns någon operatör som generellt sett har hög uppladdnings hastighet eller behöver man någon typ av riktanten och sändningsförstärkare?

Protokollet är skrivet så, har med prestanda att göra. De lämnar med plats för nedladdning eftersom det är det de flesta använder mer data till.
Med bättre antenn kanske du kan få lite till beroende på hur bra du har det nu. Men du får inga högre hastigheter eftersom det är begränsat från början.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-03 07:29

Tack.
Då behöver jag inte forska mer på det.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-03 21:33
Ursprungligen av ne100:

Tyvärr ger den ingen uppgift om vilket håll men jag gissar på att det hastighet ned som visas.

Inte på hemsidan nej, men i iOS-appen kan man välja vad som visas.

1
Bevaka tråden