Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny AppleTV på gång

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spår av en ny AppleTV med stöd för 4K och HDR har hittats i firmwaren för HomePod.

http://appleinsider.com/articles/17/08/05/app...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-06 13:23

Inte för att jag kommer uppgradera i närtid men bra att Apple hakar på.
De flesta TV'ar som säljs nu är väl 4K?

Jag packade upp min ATV4K igår och jag är tvärnöjd. Jag ångrar bara att jag inte hakade på ATV-tåget tidigare. Har kört med Samsungs inbyggda appar vilka lämnar mycket att önska.

Sjukt snabb i uppstart, laddar filmen mycket tidigare, buffrar inte lika mycket och skönt gränssnitt.

Har precis bytt ut min föregående Apple TV till en Apple TV 4K. Till detta har jag Samsung 8-serien 55" från 2016. Denna TV har 4K och ska stödja HDR (har dock inte kunnat prova HDR tidigare). Nu till kruxet som jag hoppas nån tekniskt kunnig kan hjälpa mig med/förklara.

Min PS4 Pro stödjer 4K och HDR. PS4:an säger dock att min TV inte är HDR-kompatibel. Kollar jag på dens specs har den dock HDR (HDR10).

Nya Apple TV 4K frågar när man installerar den om man vill prova om HDR funkar med TVn, och det påstår den att det gör. Det konstiga är dock att när jag har HDR aktiverat blir alla färger mycket "dassigare", och bilden är generellt sämre. Ungefär motsatt effekt av det som Apple visade upp under eventet. Se bifogade bilder (dock är det ju såklart väldigt svårt att fånga på bild tagen med mobil-kamera...). Jag har också provat att på samsung-TVn aktivera "UHD Color" på den HDMI-porten som Apple TV sitter på. När jag upptäckte detta i inställningarna på TVn blev jag glad "AHA! Här är lösningen!". Men icke. Samma dassiga färger som innan. Någon som kan förklara vad jag gör fel? Vad gör TVn fel? Apple TV? Någonting stämmer inte.. Edit: Bild 1 och 3 är HDR, Bild 4 och 5 utan HDR aktiverat..

Tillägg till inlägget ovan: Min PS4 Pro lär visst stödja HDR på min TV, det var jag som inte hade ställt in TVn rätt när jag hade PS4 inkopplad till den tvn (nu har jag PS4 kopplad till en annan TV som har mindre input lag).

1
Bevaka tråden