Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av q1986:

6 november här också.

Vart bor du?

3:e nov
Förbereder leverans

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-01 22:59
Ursprungligen av NicMik:

Har du 3 nov?

Yep!

Ska slå en signal till dom imorrn och höra hur det ligger till så slipper man bli besviken på fredag. Dumt med release just på en fredag eftersom minsta försening eller problem leder till delay över helgen.

Men mest förbannad över rutinen där stålarna dras långt innan varan ens lämnar lagret.

Ursprungligen av Basss:

Yep!

Ska slå en signal till dom imorrn och höra hur det ligger till så slipper man bli besviken på fredag. Dumt med release just på en fredag eftersom minsta försening eller problem leder till delay över helgen.

Men mest förbannad över rutinen där stålarna dras långt innan varan ens lämnar lagret.

Nej det är ju normalt! Tänk alla som skulle vilja beställa på Apple.se men inte har kontant... Därav vi kan få varan först!

  • Medlem
  • 2017-11-01 23:29
Ursprungligen av marcushenkel:

Haha, förstår dig. Jag är likadan. Min order blev lagd runt 12-tiden på fredagen. Enligt Tele2 var silver 64gb-modellen tillgänglig ett bra tag. Så jag tog en sån och fick 7 dagars leveranstid. Väntar också på att få en uppdatering om att den blir packad och skickad ikväll.

Hur går det för dig? Jag börjar tappa modet.

Är det någon som har beställt från Comviq som har fått sin order packad?

Beställde från Tele2, fick bekräftelse klockan 09:03. iPhone X 256GB i svart. Den är ännu inte packad... Har en stark känsla av att jag inte kommer få den på fredag. Fick för övrigt 7 dagar som beräknad leveranstid...

Hur ser det ut för er andra som beställde via Tele2?

Ursprungligen av Rieux:

Hur går det för dig? Jag börjar tappa modet.

Ingen uppdatering än. Ja, risken är nog att den inte kommer fram på fredag. Beror helt på om de skickar den nu på morgonen och om det är expressfrakt.

  • Medlem
  • 2017-11-02 04:54
Ursprungligen av Basss:

Yep!

Ska slå en signal till dom imorrn och höra hur det ligger till så slipper man bli besviken på fredag. Dumt med release just på en fredag eftersom minsta försening eller problem leder till delay över helgen.

Men mest förbannad över rutinen där stålarna dras långt innan varan ens lämnar lagret.

Fanns inget alternativ med faktura?
Vilken leverantör var detta?
Då du redan betalat så har de tyvärr ingen brådska med att leverera känns det som

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-02 07:07
Ursprungligen av PaO:

Fanns inget alternativ med faktura?
Vilken leverantör var detta?
Då du redan betalat så har de tyvärr ingen brådska med att leverera känns det som

Ursäkta om jag var otydlig, beställde direkt den Apple.se. Fick in ordern runt 9.05 så den sa lev 3 november från start.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 07:20

Inget är som väntans tider. Beställde 9.01 på Apple Store appen.. Expressleverans 3 Nov men den står dock fortfarande som "förbereder leverans"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 07:35
Ursprungligen av shadoe:

Inget är som väntans tider. Beställde 9.01 på Apple Store appen.. Expressleverans 3 Nov men den står dock fortfarande som "förbereder leverans"...

Har exakt samma

Ursprungligen av add3:

Har exakt samma

Samma här. Det bör ändras idag, tydligen uppdateras informationen först när telefonen nått terminalen i Sverige. Hoppas det stämmer!

Ursprungligen av goofyys:

Är det någon som har beställt från Comviq som har fått sin order packad?

Undrar samma sak. Jag byter från Halebop och fick sms igår om att numret flyttas till Comviq 13 november och att det kommer ett nytt sim-kort de närmaste dagarna. Hoppas det inte betyder att de inte skickar telefonen förrän då. Beställde typ 30 sekunder efter att bokningen öppnat, fick orderbekräftelse 9.03. Svart 64.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-02 08:06
Ursprungligen av sommarvila:

Samma här. Det bör ändras idag, tydligen uppdateras informationen först när telefonen nått terminalen i Sverige. Hoppas det stämmer!

Har du verifierat det i denna runda eller är det bara den "gamla" infon som folk snackar om?

Jag har förvisso bara beställt 3 gånger från Apple, men alla dom tre gångerna så har mina varor skickats från Belgien och jag har fått trackingnummer redan innan varorna hämtats av leveransfirman och kunnat följa dom hela vägen.

Men denna gång kanske lurarna gick mer direkt från fabrik, förmodligen för att dom inte hade hunnit tillverka och skicka dom till spridningscentralen i Belgien?

Kan ju vara så att ALLA lurar åker i nån fet container eller på pall, och att varje enskild lur inte scannas förens dom packas upp i destinationsland. Det är enda anledningen jag kan tänka mig som skulle göra att trackingnumret först "syns" när det är framme i destinationsland.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2017-11-02 08:23
Ursprungligen av Malakias99:

Undrar samma sak. Jag byter från Halebop och fick sms igår om att numret flyttas till Comviq 13 november och att det kommer ett nytt sim-kort de närmaste dagarna. Hoppas det inte betyder att de inte skickar telefonen förrän då. Beställde typ 30 sekunder efter att bokningen öppnat, fick orderbekräftelse 9.03. Svart 64.

Väntar också på att nått ska hända med min beställning från Comviq, fick precis som dig sms om nummerflytt igår och fick orderbekräftelsen 9.02 på en vit 64gb.

Ska bli spännande att se om de får iväg våra telefoner idag.

Edit: Chattade med Comviqs kundtjänst och enligt den jag pratade med så fanns det först inget beräknat datum han kunde se. Sen så helt plötsligt så hittade han att den skulle levereras under nästa vecka. Så jag får väl se när den dyker upp.

Senast redigerat 2017-11-02 08:49
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-02 08:45
Ursprungligen av RickDss:

Beställde från Tele2, fick bekräftelse klockan 09:03. iPhone X 256GB i svart. Den är ännu inte packad... Har en stark känsla av att jag inte kommer få den på fredag. Fick för övrigt 7 dagar som beräknad leveranstid...

Hur ser det ut för er andra som beställde via Tele2?

Samma här, fick bekräftelse 09:02 på en 64GB i silver. Min tröst är tanken på alla butiker som erbjuder utskick samma dag om man hinner beställa innan kl 15-16, de brukar ju få iväg leveranserna runt kl 18-19 på kvällen och det funkar fint. Mer oroväckande om man bor långt norrut eller liknande och det inte har skickats än.

Ursprungligen av landinj:

Samma här, fick bekräftelse 09:02 på en 64GB i silver. Min tröst är tanken på alla butiker som erbjuder utskick samma dag om man hinner beställa innan kl 15-16, de brukar ju få iväg leveranserna runt kl 18-19 på kvällen och det funkar fint. Mer oroväckande om man bor långt norrut eller liknande och det inte har skickats än.

Har också beställt via Tele2, black 64gb. 7 dagar beräknad leverans. Ordern har inte packats än, fick bekräftelse 09:06…

Någon som fått sms från Telia än?

  • Medlem
  • 2017-11-02 09:11

"Förbereder leverans" fortfarande via Apple.se

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-02 09:12

Okey, pratade med supporten hos Apple nu.

Det ligger till som tidigare talare sagt, det skickas på pall till speditören i Sverige som är antingen UPS eller DHL, vilken av dom kunde hon ej se.
Leveransen som mitt ordernummer ligger i var enligt deras system i tid, och man får sitt eget trackingnummer när ens order packats upp, scannats och är på väg inom landet.
Var denna "pall" för tillfället är rent geografiskt eller hur dess leveranstid såg ut mer i detalj var inget hon kunde se, bara att den var "i tid för leverans 3:e nov".

Ursprungligen av jimel:

Någon som fått sms från Telia än?

Fick precis ett sms om att min iphone plockas från lager och är snart påväg ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 09:25
Ursprungligen av Basss:

Okey, pratade med supporten hos Apple nu.

Det ligger till som tidigare talare sagt, det skickas på pall till speditören i Sverige som är antingen UPS eller DHL, vilken av dom kunde hon ej se.
Leveransen som mitt ordernummer ligger i var enligt deras system i tid, och man får sitt eget trackingnummer när ens order packats upp, scannats och är på väg inom landet.
Var denna "pall" för tillfället är rent geografiskt eller hur dess leveranstid såg ut mer i detalj var inget hon kunde se, bara att den var "i tid för leverans 3:e nov".

Frågade jag med och dom svarade att Holland var utgångspunkten för 3 nov

Ursprungligen av Brotherson:

Fick precis ett sms om att min iphone plockas från lager och är snart påväg ??

Hoppas det plingar till snart då ?
Hemleverans eller hämta i butik?

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-02 09:32
Ursprungligen av add3:

Frågade jag med och dom svarade att Holland var utgångspunkten för 3 nov

Ja, då ligger vi nog tyvärr risigt till.
Förbannat tråkigt att dom själva har sämre leveranstid än lurarna dom uppenbarligen redan har fått iväg till diverse operatörers lager, så som Tele2 och Telia. Får man inte ett trackingnummer idag, Torsdag, så är nog fredag bara att glömma, blir förmodligen måndag då.

Ursprungligen av Isolis:

Väntar också på att nått ska hända med min beställning från Comviq, fick precis som dig sms om nummerflytt igår och fick orderbekräftelsen 9.02 på en vit 64gb.

Ska bli spännande att se om de får iväg våra telefoner idag.

Edit: Chattade med Comviqs kundtjänst och enligt den jag pratade med så fanns det först inget beräknat datum han kunde se. Sen så helt plötsligt så hittade han att den skulle levereras under nästa vecka. Så jag får väl se när den dyker upp.

Man undrar ju hur mycket koll de som sitter på kundtjänsterna egentligen har, och hur bra leveransinfon uppdateras. Kollade tillbaka på trådar om leveranser tidigare år, och då var det tydligen inte ovanligt att telefonerna plötsligt dök upp utan att leveransstatusen uppdaterats. Däremot verkar det som att det åtminstone förr varit ett säkert tecken på att något är på gång när man får det där sms-et om nummerflytt. Hoppas det gäller nu också...

Ursprungligen av jimel:

Hoppas det plingar till snart då ?
Hemleverans eller hämta i butik?

Hemleverans

USA har börjat få status "shipped" nu. Allt hänger på om den där förbaskade statusen ändras under dagen Känns surt att andra butiker kan leverera före Apple.

Ursprungligen av Brotherson:

Hemleverans

Jag ska hämta i butik, inte fått något sms än.

Ursprungligen av cruZZade:

USA har börjat få status "shipped" nu. Allt hänger på om den där förbaskade statusen ändras under dagen Känns surt att andra butiker kan leverera före Apple.

Den kommer imorgon !
Apple har aldrig missat ett leveransdatum för mig.
Brukar skickas från Holland kvällen innan så nån gång under dagen så ändras ordern. Andas )

Bevaka tråden