Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple skjuter på funktioner i IOS och Mac OS för att fokusera på kvalitet

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funktioner som planerats till nästa version av Mac OS och IOS uppges skjutas till nästa år så att Apple kan fokusera på att förbättra systemens kvalitet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-01-31 17:51

Låter bra, fungerande mjukvara är bra mycket viktigare än nya funktioner!

Mycket bra beslut, öven om IOS11 har fungerat riktigt bra för mig.

På tiden. ??

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-01-31 18:33

Jag tycker de har råd att göra både och.. :/

De gjorde väl samma sak i iOS 9? Den versionen tog betydligt mindre utrymme och skulle göra äldre telefoner snabbare. Tycker det är bra att man fokuserar på stabilitet nu, det är verkligen dags. Märker tydligt på jobbet att iOS blivit mer ostabilt. Många telefoner som ex. tappar kontakt med nätverket utan att det syns på ikonerna, och även andra fel som avhjälps med en omstart.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-31 22:51
Ursprungligen av WiFi:

Låter bra, fungerande mjukvara är bra mycket viktigare än nya funktioner!

Kan inget annat än att hålla med, man kan ha världens snabbaste och bästa hårdvara men om operativsystemet som driver användarupplevelsen är dålig blir upplevelsen dålig helt enkelt. Ett av många exempel på det är äldre flaggskeppstelefoner i Android-världen som trots att de var utrustade med de snabbaste systemkretsarna på marknaden var slöa och laggade galet mycket.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-31 22:53
Ursprungligen av Sledde:

De gjorde väl samma sak i iOS 9? Den versionen tog betydligt mindre utrymme och skulle göra äldre telefoner snabbare. Tycker det är bra att man fokuserar på stabilitet nu, det är verkligen dags. Märker tydligt på jobbet att iOS blivit mer ostabilt. Många telefoner som ex. tappar kontakt med nätverket utan att det syns på ikonerna, och även andra fel som avhjälps med en omstart.

Jo visst var det så, och på Mac OS-sidan var det ju OS X Snow Leopard som städade upp under huven och gjorde systemet mer effektivt, tog upp mindre lagringsutrymme, vissa uppgifter hårdvaruaccelererades, etc. Jag ser bara detta som positivt, IOS 11 är den enda stora kritiken jag har mot Iphone X, hårdvaran är alldeles utmärkt. IOS 11 är bättre på Ipad skulle jag säga, men även där finns det en del buggar som är otypiska för Apples mjukvarutraditioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-01 12:48

Jag kan idag inget om hur dessa strategier och vägval går till. Är det någon som vet ledtider för ett dylikt strategibyte? Alltså, man är på väg mot en ”vanlig” och planerad release av ett nytt operativsystem. Ledningen byter då strategi och säger stopp - mindre nytt och mer ”städning”. När måste ledningen fatta det beslutet? Är det 2, 6, 12, 18 eller 24 månader innan release?

Ursprungligen av xms67:

Jag kan idag inget om hur dessa strategier och vägval går till. Är det någon som vet ledtider för ett dylikt strategibyte? Alltså, man är på väg mot en ”vanlig” och planerad release av ett nytt operativsystem. Ledningen byter då strategi och säger stopp - mindre nytt och mer ”städning”. När måste ledningen fatta det beslutet? Är det 2, 6, 12, 18 eller 24 månader innan release?

Jag skulle säga 4-6 månader. Det är mycket en fråga om vilket status man har. Och så länge som man inte har annonserat nya funktioner så har man ganska mycket svängrum. Apple brukar annonsera det nya OS:et kring maj om jag minns rätt så de har gott om tid att frysa och fokusera om på - speciellt när ingen vet vad som skulle ha kommit istället

1
Bevaka tråden